Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 15 juli 2009

Det går framåt - sakta men säkert (hoppas jag ;-)!)

Får väl tyvärr konstatera att min Molly är väldans lik sin matte...
Sorgligt är det!!!
Enveten och argsint är hon.
MEN...


... även om det inte syns så väl (vågade inte gå för nära och bråttom var det!), så sitter Molly och Mango vid varsin skål och äter. Utan att Mango jagar Molly. WOW!!! SENSATION!!!
Det är alltså så att Mango sätter efter Molly som blir tvärsur och hugger leksakerna så det rasslar i buren.
Man måste ju låta sin ilska gå ut över nånting, eller hur?


Men han ser ju så snäll och blid ut när han sitter så här!!!
Men - skenet kanske bedrar???
Undras om han sitter och funderar på om det inte var bättre att bo alldeles för sig själv i fågelhuset ändå...

Men det har varit lugnare idag!
Tror jag! Eller inbillar jag mig... För att jag vill tro det!

Från fåglar till nya frysen...

...som ser ut så här! Det är en och sextio höga skåp jag har fått och attan så mycket plats det är i dom!
Har tomma hyllor, trots att jag svängde ihop en omgång bröd i måndags.
Härligt!!!


Och kylen ser så här tjusig ut...
Tycker det blev bra med lite lägre skåp. Det känns luftigare och så finns ju möjligheten att jag kan få för mig att torka av uppepå nån gång ibland när det inte är så högt... Kanske...
"Eremiten i Flårekulla lovar ingenting bestämt", ha, ha!!!

Och nu hör jag hur det dundrar igen...
Hur mycket åska finns det egentligen???
Tror det har smällt lite varje dag här...
Och jag gillar det inte, det blir ett sånt spring med telefoner och datorer (ok data, då) och TV och antenner och... Ja, allt det där som måste dras ur när det börjar mullra.
Men motion får man!!!
Och det är ju bra!

Nu är det nog bäst att snabba på!!!
Krameilikram!!!

5 kommentarer:

  1. Vad kul att det går bättre med mango i alla fall, sakta med säkert! Fåglar är väl rätt kinkiga med sitt terretorium har jag förstått!

    Och vilken tjusig frys! Massa bär o frukt du kan frysa in eller hur? Mm!

    Trist att du hamnat i ett sånt åskhål, här där jag bor nu verkar jag ha mer tur med vädret. Fastän det åskar runt omkring snurrar det bara runt mig haha! Skönt i alla fall. Hoppas du får en bra o solig dag imorgon istället, kram från Sandy

    SvaraRadera
  2. Hoppas det kommer funka mellan Mango och molly :)

    Kul med "Nya" vitvaror!
    Ha en bra dag!
    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas de lugnar sej sanrt ,de gör de säkert!!Grattis till din nya frys!! JAg ska oxå få en nu snart ,fast det blir en box !! Kanonas..särskilt till en som fryser ner allt!"Haha!! Kram på dej =)

    SvaraRadera
  4. Sösterdotera; Ja, det får ta den tid det tar. Låter lugnare idag! Fast det kan ju vara chocken efter burrengöringen, förstås :-)!

    Det har varit mycket åska sista tiden... Jobbigt, för det liksom går runt här. Antar att det är alla sjöarna som inverkar.
    Mulet och ser ut att bli regn idag också, men här ska det städas (liiite) och sen ska det bara slappas, så får det åska bäst det gitter ute! Så det så!!!

    Kramelikram!!!

    ******************************

    Sickan; Man får väl hoppas att dom "ger" sig så småningom. Men dom måste ju få lite tid på sig! Molly har ju bott i egen kupe hela sitt lilla liv. Och så är hon en "matte-kopia" dessutom, sur och vresig och lite småelak :-)! Inte lätt för Mango att tas med...

    Kramen!

    ********************************

    Pixi; Ha, ha! Jag vräkte ut en gammal frysbox för att jag inte nådde ner i den! Fast den var jättegammal och drog en oherrans massa ström, så det var lika gott att bli av med den!
    Tycker det är lättare att komma åt i skåpet! Och det går in bra mycket mer än i det halvskåpet jag hade förut!
    Härligt!!!

    Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Hej söstra mi!
    Hoppas det går bättre och bättre med Mango och Molly nu!
    Och att det slutat åska hos dej!
    Kramelikramis på dej! //Jenny (:

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!