Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 18 juli 2009

Väderfunderingar och bokläsarmani

Detta med vädret är allt liiite märkligt!
Ena dagen är det så varmt så att man knappt står ut med att vara ute.
Möjligen kan man (jag) ta sig för att sitta under parasollet och pimpla flädersaft och läsa eller i bästa fall lösa sifferkryss. Är kass på vanliga korsord och där är det ju lite knepigare att "fuska" , och det ägnar jag mig åt med stor energi när jag "löser" sifferkryssen...

Idag har det istället regnat; ja, vräkt ner. Och åskat (lite, men ändå!). Och då har vi inte kunnat vara ute för det.
Jo, visst har vi gått lite småpromenixer med regnjacka och stövlar för min del och tjurigt släpande benen (alla fyra) efter sig för Nalles del. Som vanligt är Uffe lyckligt opåverkad av väder och vind.
Nalle och jag tycker att han (Uffe) är rätt jobbig.
Faktiskt!

Det är ju inte nog med att det regnar ute, det påverkar ju humöret och lusten att göra något inne också.
Trodde att jag skulle baka lite idag, men av det blev det intet.
La mig på sängen och migränade mig en stund istället.
Hundarna tyckte nog att det var en bra idé, för dom låg och snarkade så in i bomben så inte sjutton kunde jag somna. Vad gör man med såna missfoster till jyckar???
Men å andra sidan kände (och HÖRDE) jag ju att jag inte var alldeles "emsam" i huset... SUCK!
I och för sig "kvittrar" ju fåglarna mest hela tiden, så direkt tyst är det väl egentligen aldrig här ...

När jag tyckte att jag var någorlunda färdigmigränad traskade jag ner i köket och fixade en kopp starkt kaffe (en halvliter eller så, ska det va så ska det va) och bredde en macka. Och nog kändes det mycket bättre sen!

Tog tag i den sista boken i bibliotekskassen... Gerda Antti´s "Min man David".
Helt klart mycket läsvärd och lättläst (tyvärr; vad sjutton ska jag läsa sen??? Bibblan öppnar inte än på ett par veckor)
Tycker om språket i hennes böcker. Vardagligt och nära på nåt sätt.
Men dom tar slut alldeles för fort...

Och nu är det snart bara att knalla ner och ta hand om disken.
För inte sjutton diskar den sig själv...
Nog borde diskmaskin vara en mänsklig rättighet?

Ha en jättefin lördagskväll (utan regn och åska!!!)!!!

, och diska, he, he!






1 kommentar:

  1. Ja du...suck och pust!
    Jag stönar mej fram genom dagarna här också, och får INGET gjort...):
    Vi måste väl få skylla detta på vädret, va?
    Känns som om man hade lim under tassarna var dag!!

    Sandy o Seb och två hundar och en katt kommer i morgon, så nog har jag att göra inför besöket...
    Skulle ju fixa lite sängplatser till dom och dammsuga och sånt där..
    Och en massa annat...men jag får nog skriva lite på min egen blogg istället...Men jag tycker den är sååå tråkig nu, så jag bara svassar runt hos andra! Haha!

    Åh, om du bodde närmre så kunde du låna lite böcker av mej!
    Har ju kanske NÅGON som du inte läst??
    Ha det så gott du kan, min vän!
    Kram, Jenny (:

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!