Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 10 juli 2009

Städning, humörsvängningar och matematik

Igår hade jag en sån där heldag med påföljande så kallad "ank-stil" när hundpromenaden skulle företas.
Städade med andra ord...

Men fågelburarna är roligt att fixa med; dom blir så tacksamma dom befjädrade vännerna när dom får lite grönt i sina burar...


Men om man vill fota Rosa och Kalle är det just nu nästintill omöjligt...
Har satt in holken, så...



... detta är ungefär så mycket man ser av det herrskapet ...


Anton och Alma verkar mest nöjda med att ha "blivit av med" sina bebisar,
men jag saknar den där lille med blått bröst... Den blev jag nog riktigt fäst vid! Hoppas att han/hon har kommit till någon som verkligen bryr sig om...


Och Molly gjorde inte ett enda utfall medan jag städade...
Undrar om hon är sjuk?
Det verkar ju onekligen lite underligt...
Har man inte nåt att oroa sig för är det väl bäst att skaffa sig, he, he!

Fast egentligen är det ju tillräckligt detta med att vara beroende av f-kassan...
Dom j.....na har sänkt mitt bostadstillägg... Må vara att det bara är 13 kronor dom har dragit bort, men det är ju konstigt att det blir skillnad på beräkningarna när dom utgår från samma siffror. Tycker jag!

Och när jag räknar och räknar får jag ca tvåhundrafemtio kronor över när räkningarna är betalda. Denna månaden... Hur det blir i fortsättningen vågar jag banne mig inte tänka på... Och hur fasen ska man få den summan att räcka till mat ens till mig... Nog för att jag skulle behöva gå ner ett antal kilo, men ändå.

Detta gjorde nog att stubinen var något kortare än vanligt igår...
Så M-ett, som var på ett sånt där strålande bushumör när golven skulle torkas av, blev skälld på av sura matten.
Men han har ju sin Kattastrof-mamma att skvallra för.


Kolla bara hur han blänger på mig!
"Du är dum, men MIN mamma hon säger minsann att jag är bäst och att jag får göra så! Så det så!!!"
Tänk vilken tur att han har en sån snäll foster-mamma.
Är väl fortfarande alldeles tagen över hur hon (Kattastrofen) har tagit hand om M-ett och Mjauritz. Hon har ju alltid tyckt att bebiskatter har varit ett riktigt otyg, men dessa två vakar hon över fast dom nog vid detta laget räknas som relativt vuxna katter.
Ve den som är taskig mot hennes "ungar"!!!

Och nu är det nog dags att jag åtminstone börja tänka på att fixa iordning lite så att hundarna får komma ut på "mitt-på-dan-promenix".
Anar att jag inte kan komma undan, dom står redan här och blänger .

Nåja, det är i alla fall fredag och nedräkningen kan börja! På söndag kommer unga familjen C med kyl och frys och dessutom öppnar "Salong klipp i köket"...
Har bett svärdottern att hon ska kapa lite på längden på mitt hår.
Det har hon gjort förut och det blev jättebra!
Men så är hon ju himla duktig den tjejen! Och snäll och söt och...
Jag har tur med mina svärdöttrar jag!!!

Ha en alla tiders helg!!!




7 kommentarer:

  1. Sickena ena djur, va??
    Så söt han e, M-Ett...om än lite jävlig emellanåt.

    SJälv hade jag inget vettigt i dag att blogga om, men vips så hjälpte Amigo mej!
    DU måste kolla vad den busen håller på med....((:

    Jag har försökt övertala Sickan om att hon nog vill ha Mango, men det verkar krångligt...Hehe!

    Kanske Molly vill i alla fall???
    *asgarv*

    För fråga Amigo vad HAN tycker om den elake "fan"....

    Så Mango-stackarn sitter ensam och förpassad ute i fågelstugan för här inne kan han inte vara...
    Dom bara SKRIKER när dom hör varandra nu....):

    Dessa pöjkar...

    Nähä....nu ska det serveras fågelfrö och andra förnödenheter i burarna här också, innan dom svälter ihjäl hela bunten!
    Kram på dej och ha det gott!
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Ta med Mango när du kommer och hälsar på, så kan nog Molly lära honom hyfs och fason, he, he!!! I och för sig kan jag tänka mig att det blir en rätt chockartad upplevelse för stackars Mango... Kanske taskigt, egentligen?!

    Klockan är redan halv tre och jag får inte något gjort idag... Pratade med den där fd grannen K och "mördade" en timme! Tror inte jag VILL göra något idag...

    Imorgon tror jag att jag ska försöka baka en sån där kaka med mojs på, så att jag har något att locka den ofrivilliga hårfrisörskan med...
    "Klipper du inte mitt hår får du banne mig inte nån kaka till kaffet"... Man måste ju ha lite reservplaner om det inte går som man har tänkt sig,ha,ha!

    Kramelikram! Rings snart!!!

    SvaraRadera
  3. Hmmmm....Om hon inte vill klippa dej, så gör jag det gärna!
    (Om jag får kaka dvs....Haha!)

    Jag tar med Mango nästa gång så får vi väl se hur det går med dom små terroristerna....

    Och du...strunta nu i alla "måsten" och be om lite sol och värme till mej istället!
    Du dansade nog din regnochsvalare-väder-dans för "bra"....
    För nu håller jag på att frysa ihjäl här uppe, och snart drunknar man väl i allt regn också!?

    Vi hörs snart! (Fast i morgon har jag fullt upp! Släktträff här på gården på eftermiddagen, och på förmiddagen måste Lasse skjutsa mej till stan. Har inga linser och bara glasögon med fel styrka, så jag ser lixom lite dåligt...)

    Kram på dej och var rädd om dej på alla sätt och vis! //Jenny(:

    SvaraRadera
  4. Jenny; Kan lova att jag INTE har dansat regndans... Ville ju för sjutton bara ha liiite svalare och TORRARE luft, men det blev visst lite fel i kommunikationen där :-)...

    Ta du med stackars Mango när du kommer, så får vi testa... Bara inte "Herrdvärgpapegojförbundet" kommer på inspektion ska det nog gå bra... Fast Molly har varit rätt "o-kobrig" några dagar nu.

    Tror nog att fru C tar tag i saxen... Men det är bra att ha en reservplan ifall att ;-)!!!

    Vi kanske kan ringas på söndag kväll? Det lär väl vara fullt ös här på dan med alla kylskåp och grejer som ska hit och dit. Det är ju lite trångt om saligheten här, så det lär väl bli lite knepigt det hela.

    Se till att du får tag i linser, det är alltid trevligt att se bra ut ;-)!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  5. Jesus vilken trist kalkyl du får när du räknar........... :(

    Det går INTE att leva på 250 kr.........

    Jag hade fått nervsammanbrott!

    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  6. Sickan; Har nog övervägt ett större sammanbrott, men kom fram till att det kvittar...
    Nä, känner väl lite att jag ger fan i "hele skiten"... Får väl be pappa och barnen om hjälp, för man vinner ju liksom ingenting på att INTE betala sina räkningar.

    Men imorgon kommer "stor-M" och hans fru med nya (begagnade) kyl- och frysskåp. Och det är ju något att vara glad och tacksam för :-)!!!
    Resten får väl lösa sig på nåt sätt.
    Men om försäkringskassan och regeringen tycker jag INTE!!!

    En bamsekram tebax!!!

    SvaraRadera
  7. Jo men visst kan vi höras på söndag kväll! Slå en signal när lugnet lägrat sej och dina nya skåp är på plats!
    Kram, Jenny (:

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!