Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 3 juli 2009

Vill bara tala om...

... att jag fortfarande existerar...
Även om det är knappt!
Håller mig mest inomhus nära min lilla bordsfläkt .

Har konstaterat att inspirationen liksom har flutit iväg med transpirationen...

OM det blir svalare ska jag en massa, men till dess tänker jag inrikta mig på att försöka överleva så gott det går.

Jo, jag vet att det är många som njuter i fulla drag av värmen,
och jag unnar dom som kan att göra så.

Men jag mår riktigt dåligt av sån här fuktig värme som det är nu...
Och så medför ju denna fuktiga hetta eftermiddagsskurar med åska och påföljande strömavbrott...
Och om åska tycker jag inte och om strömavbrott har jag en hel del att säga (men det är inte tryckbart!!!).

Nu ska jag återgå till min bordsfläkt och stänga ner datorn innan nästa åskväder är på ingång...
Isch, så gnällig jag blir när jag blir varm!!!

Skäms (liiiite) ....

Ha en fin helg och var rädda om er!!!







4 kommentarer:

  1. Ja det e lätt att det blir besvärligt ,stackars de gamle o småbarn oxå i denna hetta ,jisses ,det e ju nästan så att jag oxå undviker solen helst !! kram på dej! =)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig fullkomligt, jag blir så trött och trög i hettan.

    Jag tänke just göra ett inlägg på min blogg om att när det blir svalare så ska jag göra DET OCH DET OCH DET.
    Och så har du skrivit exakt samma här.;0)

    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad du än gör så SKÄMS INTE för att du inte älskar värmen!
    Alla är vi olika och nu medger till och med jag att det börjar bli lite suddigt i skallen!
    Och DÅ är det varmt!

    Hoppas du slipper fler åskoväder som knycker ström från dej, och jag hoppas också att du hittar lite svalka i någon vrå så du får ta igen dej en stund...

    Du återkommer med ny fart när du känner för det...men jag tänker mycket på dej, ska du veta!

    Klibbig och svettig kram härifrån (om du vill ha den...Haha!)// Jenny

    SvaraRadera
  4. Pixi; Ja, man blir ju lite orolig för gamle far... Men han har ju vett att knalla ner i källaren när det blir för hett... Och bonusbarnbarnet verkar klara det hela bättre än vi andra ;-). Hon tar det med ro (hmmm, kanske något man skulle ta efter???)

    Kram till dig!
    ***************************

    Bloggullet; Ha, ha! Ibland tänker vi visst likadant samtidigt :-)! Det är väl andra gången vi gör liknande reflektioner samma dag utan att veta om varandra?! Festligt :-)!!!

    Ska "tröga" mig ut med vovvarna snart, sen blir det sängen... Åskade som fasen här inatt så det bidde inte mycket sovet, inte!

    Kramen i värmen!
    ******************************

    Jenny; Nä, skäms bara liiiite ;-)... Och jag vet ju att det är så många som njuter i fulla drag, så det är väl bara att ta det med ro!
    Ska fixa lite till sen blir det sängen och vård av begynnande migränanfall... Åska är INTE bra när man har huvudvärkshuvud...

    Lika svettig kram tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!