Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 25 juli 2009

Man kan nog sluta sig till...

... att livet är fullt av "tappade sugar"!
Energin är på lägsta möjliga nivå och jag känner bara att "nääää, jag VILL inte" om det mesta.
Och migränen står som spön i backen ihop med regnet...

Men igår var jag i "stora staden" (he, he) och träffade min fd granne K.
Vi firade namnsdagar (jag har en, men hon ska ju alltid vara värst så hon håller sig med två!) med räkmackor på ett mysigt cafe.
Och tänk; det var ett riktigt lyft, det!

För när jag kom hem klippte jag gräset alldeles så där spontant...
Och det är väldigt sällan jag får lust att göra sånt!
Visserligen gick jag som en X-krok på kvällspromenaden med hundarna, men å andra sidan tog det ju betydligt längre tid än vanligt och vovvarna kunde ju nosa lite mer noggrant på alla spår och andra märkvärdigheter som finns i skogen.




Funderade lite på hur dom uttrycker sig i väderrapporterna...
"Milda till måttliga" vindar medför kullblåsta trädgårdsmöbler och bortblåsta hundmatssäckar.
För att inte tala om nerblåsta träd... Som i och för sig lutade rätt duktig innan dom stöp, men ändå!
Tur att det inte var hårda vindar, för då hade väl Missilen-bilen lyft ...


Men trots alla "vill inte" blev allt ugnen rengjord i tisdags - till slut.
Med såpa! Lätt som en plätt! Och inte tog det sån tid som jag inbillade mig att det skulle göra heller...



Hugo tillbringar dagarna på "Katthyllan" och tycks INTE vilja bli störd.
Hann inte riktigt få den där "Stör ej"- blicken på bild, men med lite fantasi kan man nog föreställa sig den!


Mina biblioteksböcker är alldeles färdiglästa, så jag har botaniserat bland mina egna gamla böcker.
Och tänka sig; jag hittade fem stycken Gerda Antti som jag inte har läst på länge. Visserligen känner jag väl igen texterna och vet på ett ungefär vad som händer, men det är helt ok ändå.
Och nu är det bara en vecka kvar tills biblioteket öppnar igen!
Och inte kan jag missunna E hennes semester (bara lite till husbehov, he, he !)?!

Och idag fortsätter det tydligen att blåsa, men regnet ska vi visst slippa (fast f-n tro´t). Och det vete sjutton om jag inte skulle ställa mig och baka lite kakor så man har i frysen om och utifall att något "barn" får för sig att dyka upp här i skogen... Det är ju semestertider och då lever man "farligt" , och huuu vad jag liiider, ha, ha!
Inte ett dugg!!!!!
Men det är väl bäst att köra igång medan lust och energi finns på plats...
Sånt är det ju ofta "kort datum" på och hållbarheten är väl inte så där värst bra den heller...

Ha en jättefin lördag!!!



6 kommentarer:

  1. Jamen du får ju väldans mycket gjort ju! Och en trevlig fika dag med f.d grannen! Här hällregnar det idag igen, men...vad gör väl det? Man får tvinga sig till nyttigt innearbete istället, det kan behövas!
    Ha en finemangsfin lördag nu!
    Kram på sej

    SvaraRadera
  2. Är du också med i den klubben?
    Den där "jagvillingetochkanlikagärnadraen-gammalfiltöverhuvet-klubben"??

    Hoppas något av dina barn hittar hem till ditt "nybak" nu i alla fall, så dom kan muntra upp dej lite...(:

    Här har L börjat jobba (även i dag), Sandy har åkt hem och Filip...ja, han ser jag inte till...
    Funderar på att gå med i "Ensammagnällmammorsklubben" också..
    Usch och fyyyy vilken sommar det bidde...
    Kram på dej i alla fall!
    Ta hand om dej.
    //Söstra di

    SvaraRadera
  3. Huga; Inget regn här idag!!! Kors i taket!!!
    Men bakat blev det och trötter är jag!

    Kikade lite (mycket lite och bara med ett öga ;-)) i landet och kan konstatera att det blir nog svårt att reda ut vad som är vad där... Så fasen vet om jag vill ha bättre väder... För vad sjutton ska jag då skylla på när jag inte kommer mig för att rensa i rabatterna???

    Ha en fin helg och tummar hålles stenhårt för lyckad försäljning på måndag!!!

    Kramen!!!
    ******************************

    Bästa söstra mi; Vet du; jag tror det rent av är nyttigt att vara lite gnölig emellanåt; hur ska man annars känna att allt är så där superduperbra när det är det?!

    Mina gamla filtar luktar så mysko, så jag vägrar att dra dom över huvudet... Får väl hitta något annat...

    Ska försöka traska en liten hundpromenix, sen tar jag en kopp te och försöker koppla bort all skit!
    Imorgon måste jag nog försöka kika lite på den där ekonomin jag inte har... Undras hur mycket mat jag kan få för det som blir kvar när jag har betalt såna där skitsaker som TV-licensen... Och VARFÖR i helskotta ska man betala den för egentligen??? Har skitdålig mottagning sen dom la om till digitalt... Sopprötter!!!

    Saknar dig, söstra mi!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för din underskrift!
    Jag känner mig också tvär till det mesta. Vill inte, orkar inte...
    Men idag har det varit sol!
    Tjoho!
    Ha det så bra!
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Du ligger inte bra till hos vädergudarna, men håll humöret upp, det blir bättre. Det har slutat att värka i min axel och då brukar det bli omslag i vädret.
    Jag hatar ugnsrengöring, herrn förbarmar sig och ser till att den är ren.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. oaw vilken spis- så ser då rakt inte min ut hahaha!! Du är välkomen NÄR du vill, både til spis och med hembakat- fast du är faktiskt allra mest välkommen helt utan, precis som du är- så kan ju jag bjuda på nåt hembakt!!
    Visst är det taskigt att energi o lust kommer med så kort datum *skratt* , det känner jag igen!

    Kram på dej mostera mi/ Sandy

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!