Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 22 april 2010

Ingen snö idag men fy....

... vad jag har frusit idag!!!!!
Och ont i skallen har jag haft!
Och fy vad in i attans jättegnällig jag är!

Men jag har (tro´t eller ej) dammsugit en massa pälstovor som någon har spritt runt om i huset. Av någon anledning misstänker jag att denne någon är rätt så stor och heter Uffe. Han nekar givetvis och skyller glatt på Nalle. Det är bara det att Nalle har inte likadan päls som Uffe, vilket gör det svårt att tro på vad herr Uffe påstår...

Och medan jag dammsög funderade jag på detta med tävlingar. Det förekommer ju tävlingar om praktiskt taget ALLT. Men inte en enda har kommit på den lysande idén att lotta ut hjälp med en riktig utrensning av prylar och grejer man inte behöver. Frakt till tippen, alternativt second hand kunde ingå. Och uppepå detta en rejäl rengöring av hemmet och införskaffande av praktiska förvaringsmöbler...

Är det någon som tror att jag är i behov av en sån vinst?
Så tror ni alldeles vansinnigt - rätt!!!



6 kommentarer:

  1. Jag med! Har iof. inte så mycket som ligger och tar plats...eller...ouppackade flyttkartonger i källaren!!
    Oputsade fönster..jojo en sån hjälp skulle vara bra att vinna!
    Kanske nåt du kan föreslå!?
    kram!

    SvaraRadera
  2. När du hittar någon som säljer den typen av lotter....hör av dig:-)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Det är det jag alltid sagt!!!
    Du HAR strålande ideér!!

    Jag är definitivt ingen "tävlingsmänniska" annars, men gäller det så HÄR vettiga saker så "är jag på"!

    Ööööhhhhhh...hundhår? kattpäls?
    VAD är det för något????
    Har jag aldrig sett till här hemma??
    *asgarv*

    Kram på dej och hoppas din huvudvärk och "hutterkänsla" är borta nu!
    Och Krama alla goa djuren!!
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Hugan; Verkar vara ett "problem" många har... Jag har liksom bara stuvat undan efterhand och har dessutom, tråkigt nog, "ärvt" min mammas "ekorrmentalitet". Har nog svårt för att slänga efterhand. Går det att träna upp den förmågan, tro?
    Men det ska väl gås igenom - en annan dag...

    Kramen på sig och ha en fin helg!!!

    *******************************

    Mia; Hör av mig på studs om jag hör talas om något såndant ;-)!!!

    En jättekram till dig och djuren!

    ***************************

    Jenny; Ibland kan även en blind höna osv...

    Hund- och kattpäls är sånt där hoptovat äckelpäckel som liksom flyyyger över golven. Är du helt hundra på att du inte har sett sånt ;-)??? Har kommit fram till att man kan ju ta av glasögonen, så blir tussarna lite mindre framträdande...

    Kramen, söstra mi!!!

    SvaraRadera
  5. HAHA Ja det hade vart nåt!!Inte dumt alls!! Önskar dej en UNDERBAR helg!kram=)

    SvaraRadera
  6. Här hade oxå behövt rensas ut!

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!