Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 28 april 2010

Halvdag med migrän, men...




... turen till postlådan i eftermiddags blev rolig!!!
För se där i den röda (fula) postlådan låg ett paket!
Och som alla vet är jag väldigt förtjust i sådana.
Alldeles särskilt när jag har legat halva dagen och ojat mig över huvudvärk och illamående...
Vid detta laget känner jag liksom igen formen på den... Ja, "vandringsburken" , alltså!

Gick och grubblade och undrade hela vägen hem. Kanske därför jag inte observerade bilen som kom. På vår lilla, normalt billösa väg... Det är ju mest jag som "trafikerar" denna sträckan. Åtminstone om det inte är helg eller semestertider.
Kan säga att det blev ett jäkla hallå när jag skulle försöka "hala in" två glada hundar och samtidigt förklara för Mjauritz att han borde uppsöka skogen istället för att kuta omkring som en yr höna på vägen...
Man blir allt liiite irriterad i såna lägen. Jag blir det i alla fall. Speciellt när jag har haft migrän och har ett paket med vandringsburken i näven...

Nåja; hem kom vi och paketet öppnades med stor försiktighet (man vet ju aldrig vad det kan vara) och ur burken plockade jag


... en liten ängel till min samling!
TACK Annacarin!!!
Blev verkligen jätteglad; den är så söt!
Och det kändes så roligt att få den idag när jag var lite degig och eländig.
Perfekt timat!!!

Samlingen "bor" på en hylla i köket. (Kolla så den lilla nya ängelns vingar lyser!)
Kanske egentligen lite opraktiskt med tanke på städeriet, men det är ju i köket jag tillbringar större delen av mina dagar, så det verkar liksom vettigast att ha dom där jag ser dom...

Tavlan som hänger över änglasamlingen har min mamma målat till mig.
Och den tavlan vill jag ju givetvis också ha så att jag kan titta på den...

Och nu är det dags att plocka lite med djuren innan vi ska dyka i säng igen...
Det är som vanligt fler än jag som liiiiider av migrän idag; tokiga hundar...

Ha det jättegott och var rädda om er!!!




8 kommentarer:

  1. Jag blir lite avundsjuk på dig, som verkar ha det så mysigt med djuren.

    Och så fina änglar, klart de ska stå där du är mest.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kjempesøt engel :o)

    Så vondt å plages med migrene - håper du er kvitt den nå.

    Du får ha en fortsatt fin onsdagskveld - klem!

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt med paket!!
    Och sina favvosaker ska man ju självklart ha där man ser dom...(;

    Hoppas din migrän tar och far åt pipsvängen snarast. DEN tror jag att du mer än väl skulle klarat dej utan!

    Kram på dej! Jenny
    (och nu har jag precis varit elak och lagt in "såna där fula bilder" på min blogg igen....Haha!)

    SvaraRadera
  4. Va kul att du fick paket när du mådde dåligt hoppas du mår bättre nu , Så fin ängel du fick Kram //STINA

    SvaraRadera
  5. Åh tack så jättemycket för din Award! Jag blev så glad när jag kikade in idag. Jag kan inte säga det för ofta. Så fort jag känner mig nere så kikar jag in i bloggen och jag blir alltid på bättre humör. Vilka vänner jag fått!
    Så nu mår jag toppenbra!!
    TACK!
    Hoppas att morgondagen blir mycket bättre än idag. För migrän... Det är inte kul!
    Sköt om dig och åter igen.
    TACK!!!!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  6. Rysansvärt söt liten ängel! Påminner väldigt mycket om en som min lilla A, när hon var alldeles färsk, fick av min gamla moster. Den är hennes skyddsängel numero uno och står på hennes nattygsbord och vakar.

    Hoppas verkligen din valborgs- och första maj-helg blir migränfri!

    SvaraRadera
  7. O vad trevligt med paket, rätt dag o allt ;)
    Här sitter jag o är glad att jag äntligen jobbat mej fram till helgen!!
    Hoppas du nu slipper migränen till Valborg!!
    Ta hand om dej, kramar!

    SvaraRadera
  8. Alltid kul med paket, man känner sig förväntansfull som ett barn :)
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!