Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 21 april 2010

Väderpåverkan

Idag skulle jag åka till stan och handla.
Trodde jag...
När jag kom ut till 70-vägen bröts cd-musiken av ett trafikmeddelande.
Snö"kaos" på någon av de större vägarna...
Lusten att fara till stan var nästan obefintlig innan och blev plötsligt  "jätteminusobefintlig"...

Och i eftermiddags såg det ut så här på baksidan;


Och en liten stund senare;

Kan säga att det inte är vitsippor eller snödroppar...
Snarare snöflingor i lite samlad form.
Och jag är sååååå trött på snö....

Så stan fick klara sig utan mig idag.
En snabb tur till lilla Ica i Timmele för inköp av hundfoder (absolut av nöden tvunget; vill inte bli tuggad på)...
Och eldat har jag gjort, och småfryser gör jag, och eländes elände...

Som väl är är det en annan dag imorgon...
Och då ska jag, kanske eventuellt, tja, nånting...

Ha det gott!!! (Trots vädret )






3 kommentarer:

  1. Ja hejsan svejsan aprilväder.

    Egentligen ska man ju vara tacksamatt det inte snöat mer. Vet flera gånger det varit riktiga snöoväder i denna härliga vårmånad.
    Själv frös jag nog näsan av mig igår när vi var uppe på Kinnekulle (mej&M)för att "maja". "Snöovädret" och kylan till trots, det var väl själva den tänkte m-matten; satte ner rumpan en sten, hällde upp kaffe orange mugg, vecklade fram äggamackan och kastade ut lite hundfoder runtikring. Och si där, helt plötsligt kikade solen fram, molnen lättade och Vänern låg framför oss där vi satt på toppen av världen. Ibland ÄR det gott att leva.

    Tänkte faktiskt på dig&dedina och hoppades att livet börjat rätta till sig igen och att ni har det bra.

    //massor av buffmednosen&kramar
    M&m-matten

    SvaraRadera
  2. M-matten (och M-hunden); Så härligt det låter; kaffe och äggmacka och utsikt :)!!!
    Vi börjar väl så sakta vänja oss vid den tomma platsen i köket, M-ett är fortfarande ledsen och vill inte riktigt hänga med på Mjauritz upptåg. Så småningom tror jag nog att allt återgår till mer normala gängor... För den här konstiga tystnaden går mig på nerverna! Och jag är medveten om att jag gnäller och piper när kattrackarna ställer till det för mig, men just nu lääängtar jag efter lite busstreck! Konstigt! Aldrig nöjd...

    Hoppas att allt är bra med dig och M-hunden! Och härifrån skickas massor med buffar och kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det roligt....INTE!
    En jäklans skitdag är det och inget annat....):

    Och snö har det kommit här med, och till och med frusit på trappan här ikväll!?
    Dumma april-väder!
    Och eländes elände är det minsann.
    Fy, vad jag är gnällig i dag.
    Kanske bäst man går och lägger sej och hoppas på ett mirakel i morgon?

    Stor kram på dej och kryp nu ner i filten och dröm vackert, vännen!

    Längtar du efter busstreck????
    Hmmmm....kan jag skicka mina djur till dej??

    Kram igen! Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!