Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 9 april 2010

Tyckande

Har ju för sjutton glömt att jag skulle tala om hur det gick med provandet av krämer och duschcreme...
Men nu ska jag avge mitt tyckande (och en del andras för rättvisans skull).


Börjar med ansiktskrämen från L´oreal.
"Because you´r worth it" you now...
Men om den tyckte jag väl sisådär.
Fast jag kollade lite med dom som provade och faktum är att 8 av 10 tyckte den var helt ok.
Smaken är som baken... Eller snarare; vi har väl lite olika hudtyper och en kräm passar sällan alla.
En burk sån här kräm kostar ca 175:- i affären. Gäller för ögonkräm och "antirynkkoncentratet" också.
Och effekten på rynkorna var svår att kontrollera. Jag fyller liksom ut mina (om dom finns) ...


Och så till favoriternas favorit...
Har provat Doves visiblecare.
Och den är bara så jättebra! Tycker jag! Och dom som fick provförpackningar och provade var också helnöjda!
Luktar gott, är dryg, man blir faktiskt lite lenare. Trodde jag inte. Men så är det!
Så detta blir hädanefter min mu... duschcreme!
Har kollat i affären och en sån här förpackning kostar 27:90 och det finns lotion i samma serie för ca 42:90. (Varför kostar allt nånting och 90????)

Sådär!
Slut på rapporten


Idag har jag ägnat mig åt att försöka städa och bli färdig (det blev jag inte)...
Har nog lite mer än halva jobbet kvar. Allt det där jättetråkiga, som att torka golv och städa i badrummet. Men fågelburarna är klara och sängen lite "fusk"renbäddad. Vände lakanen. Man ska inte överanstränga sig. Alla matskålar till katter och hundar är diskade. Heja mig !!!
Det är inte klokt, vad jag ligger i...

Kattastrofen har varit orolig ikväll. Det kanske inte går så mycket längre detta...
Fasen, vad ont det gör... Speciellt när M-ett sitter jämte "mamma" och ser alldeles bekymrad ut...
Det skär i hjärtat...

Tror jag ska ta en liten utflykt på "Blocket" och kolla om det finns något hus att hyra... 
Blir lite irriterad när man lämnar intresseanmälan och antingen inte får svar eller så är huset uthyrt för länge sedan, men annonsen finns kvar...
Det är inte helt lätt att veta om det är lönt att ens anmäla intresse. Man blir allt lite besviken på folk ibland.
Å andra sidan sitter jag väl inte i sjön precis.
Och jag har bestämt att om jag inte hittar något innan sista maj får det hela anstå till våren (3 månaders uppägningstid). För flytta när det är kallt och eländigt med min stackars (fåniga, dumma, knäppa, onda, eländes jäkla skit-) rygg. Det lär bli krisigt ändå!


Ha en fin helg!!!



5 kommentarer:

  1. Hej sötis!!!
    Å, va du ahr varit flitig idag!!! Själv har inte gjort ett dyft mer än jobbat =) Jobbar imorron oxå.. suck... men tycker mitt jobb är det bästa som finns så det går bra, men hade varit skönt med lite ledigt nu.
    Va spännade med de nya produkterna. Ja, smaken är ju som..hurmf.. baken.. fniss..
    Önskar dig en toppen Lördag!!
    Varm Kram till dig min underbara vän!!
    Din vän Tina

    SvaraRadera
  2. Vad flitig du är, jag är bara flitig bakom datorn, men det är i och för sig inte så bara.

    Ha en bra lördag hoppas att solen skiner på dig.

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Tina; Hoppas du får en fin lördag!
    Här är liiiite soligt, men nu ska här städas färdigt! Mattorna är ute, så det är "bara" resten kvar.
    Går åt en del tid till att titta till lilla Kattastrofen... Isch, vad det känns olustigt...

    Kramen, vännen, och sköt om dig!

    ********************************

    Cattis; Det är minsann inte latmansgöra att skriva böcker! Du måste ha en hel del självdiciplin?!

    Lite sol är det allt här; hoppas den lyser hos dig också!
    Ha en jättefin lördag!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  4. hej och tusen tack för kommentaren. Du gissade rätt, jag bor i västervik :) Är du uppväxt i vimmerby och hur länge sen flyttade du därifrån? Var bor du nu??
    Gårdagens svacka var inte så allvarlig, bara en tillfällighet :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Maria; Är uppväxt i Hultsfred (mestadels; kuskade runt mellan Stockholm-Mörrum-Hultsfred som barn).
    Bodde i Vrångfall utanför Frödinge för nio år sedan och nu har jag hamnat i Ulricehamn (ca tre mil från stan). Men mina barn är födda i Västervik; alla fyra :-). Så lite bekant med stan är jag!
    Min dotter är 30 år och har samma fina namn som du :-)!

    Skönt att svackan inte var så allvarlig! Livet är lite upp och ner och ibland mer ner än vanligt...

    Kramen till dig och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!