Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 8 mars 2008

Det man inte gjorde igår...

... får man (tyvärr) inse att man blir tvungen att ta itu med idag.
Fast å andra sidan hade jag väldans trevligt igår eftermiddag! Granne K och jag var nämligen i staden Ulricehamn. Dels är Ulricehamn en väldigt trevlig stad; ligger vackert vid sjön Åsunden. Många fina hus finns det att kika på (om man är intresserad av sådant; jag har alltid varit svag för gamla hus!). Och så är det så kul att komma iväg så där utan några vidare planer på måsten som ska uträttas. Blev dessutom bjuden på fika och fick en ask mycket goda chokladpraliner, typ dyra... Ibland har man väl tur som en tokig? Men, som jag nog har nämnt förut; jag har världens bästa och snällaste granne!!! Bamsetack K!!!!!

Idag ska det göras; det där städeriet jag hoppade över igår... Men mattorna ligger ute och tvätten hann jag tvätta igår, så egentligen är det inte så mycket jag behöver göra. Men jag känner att jag gärna vill försöka få bort "spåren av att det gåtts med leriga tassar" på golven... Vi ska ju få fint besök imorgon! Mammamia med okänt antal c/o!!! Det ska bli jättekul!!! Vi träffas ju inte särskilt ofta :-(. Sist var det väl på det häringa kalaset som alla utom jag visste om. Jag är fortfarande lite "putt" på polarna som inte ville säga något! Har uppenbarligen ett ganska stort kontrollbehov :-)! Något som dotter M gärna påpekar...







Innan jag återgår till "näringarna" tänkte jag sätta in en bild på en riktig "spillkråka"...(Lägg märke till den "tuffa attityden"!) Med tanke på städningen :-). Det är alltså inte bara tassavtryck som ska städas bort... Detta är alltså Svante; femton år gammal undulatherre med röstresurser och skarp näbb! Och fruktansvärt svag för gurka...

2 kommentarer:

  1. Hej! Va roligt att se lite mer bilder på din blogg! Vilken "fräsching" till pippi för att vara så gammal! Jag köpte ju en liten "dvärgis" för nån vecka sedan, och jag väntar med spänning på hans syskon som ännu bara ligger i sitt lilla ägg...Tjejen jag köper av tar bara 200:-/fågel, och sista 2 veckorna innan leverans kan man "beställa" att hon grejar mycket med den så att den har lätt för att bli tam!
    Säj till om det är så att du skulle få för dej att skaffa en liten "mini-goja" för hon är som sagt både billig och jätte-go med sina fåglar....
    Vem vet? Då får ju jag en anledning att kanske köra till dej och säkerligen bli bjuden på nybakta kanelbullar, eller nåt...samtidigt som jag kör ner fågeln till dej!!
    Ha det så gott, vi hörs!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. En alldeles utmärkt ide!!! Nu när jag har sett bilderna på dina pippisar har jag blivit jättesugen på en sån där "dvärgis". Är rätt övertygad om att det blir en sån "nästa gång"! Men jag väntar med fågelköp tills "efter Svante"... Han är ju van att vara "fågeln i huset" sedan rätt många år... Och så har jag bara en bur kvar dessutom...

    Men du får gärna komma och käka både kanelbullar och en eller annan kaka ändå!!!

    Säljer den tjejan hörselskydd också :-)? Fast sånt liv som det har varit här hittills denna helgen, så undrar jag om det kan bli värre :-)! Även om det nu har varit mest jag som har levt rullan... Städa är alltså inte min favoritsysselsättning, och när "alla" springer runt och ställer till innan jag ens är färdig blir jag gärna "lite" högljudd. Så det är snarast sonen och zooet som är i behov av hörselskydd :-)!

    Helgkram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!