Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 14 mars 2008

TACK J!!!

Ibland blir man alldeles häpen över hur snälla och gulliga människor det finns! Har haft besök av en sådan idag! Kan tala om att Uffe Hund var rent lyrisk; en människa han fick pussa på och som dessutom hade med sig ett härligt tuggben av den där speciellt goda sorten! För att inte tala om bollen!!! Och det är fortfarande studs i den! Gamla fotbollen (med "Henkes" autograf, som inte finns längre) ser inte ut som en boll numera. Mer lik en urvriden gammal skurtrasa...

Inte bara Uffe var lyrisk; matten var ju redan efter bloggande och mailande övertygad om att denna J var en verkligt trevlig tjej och det är alltid roligt att ha alldeles rätt!!! Hoppas att besöket upprepas! Du måste väl "kolla" att Kalle och Rosa (jo, så har sonen bestämt!) har det bra... ?!



Ska försöka ta lite bilder när det är ljust, det blir inte så bra bilder med mobilkamera när det är så där lite "halvskumt"... Så här ser det i alla fall ut för närvarande i "fågelhörnan" i mitt kök! Burar över högt och lågt; mest högt!
Men jag kan tala om att dom (Kalle och Rosa) är ännu sötare i verkligheten än på bilden jag satte in igår!

Det är jättekul att sitta och studera fåglarna. Dom "nya" är vansinnigt nyfikna på Svante, men han är rätt "stöddig" och vänder rumpan till och sitter och putsar sig och ser allmänt överlägsen ut. Tycker väl att han har ålderns rätt på något vis :-). Men det har "kvittrats" (snarast skrikits) mellan burarna, men nu är det (relativt) tyst. Ja, Svante nedlåter sig naturligtvis inte att skrika; han sitter och kvittrar och möjligen muttrar lite emellanåt :-).

Ska ta mig en "sväng" ner till köket igen... Rent konstigt hur många ärenden jag har där idag :-)! Passar väl på att fixa en kopp te till mig och Uffes knäckemacka med vitlöksost. Så får man väl sätta sig och försöka ta itu med dom j-la räkningar som har droppat in... Varför lägger "postis" alla räkningar i just min låda, tro??? Finns det verkligen ingen annan som bättre behöver dom?!

2 kommentarer:

  1. Hajj! Tack själv du! Det var en mysig dag, full av trevligt sällskap i form av både tvåbent och fyrbent! Ska be att få bli medlem i Uffes fan-club! Han är ju bara STÖRT-SKÖN! Honom gillade jag skarpt! Och "rosa katten", och "mattes lille Härrman", och griniga Nittra, och stilige Lukas, och Tjusiga Selma (Semla?), och Svante, den gamla "kråkan"....Ja, Göta Petter vilket härligt gäng! Och Tack för fikan!!! Glömde jag säja det????? I så fall vet du nu varför! (Virrhöna, du vet!)
    Nu ska ja gå å sova för jag ska upp tidigt i morgon bitti och "mata bebisen", sen bär det av till hundklubben för "allmän städ-dag"! (Bebisen får följa med för den ska ju ha mat var fjärde timme...vad har jag gett mej in på???)
    Kramiz! J

    SvaraRadera
  2. Sitter här och "räknar" katter och konstaterar att dom enda du lyckades undvika är Hubert och Hugo... Hubert var nog på vift utanför K´s hus (han "vaktar" där) och Hugo är väldigt "blyg" (snällaste katten i huset; inte några kattslagsmål där inte!) Och Selma heter Selma men hon ser ju ut som en "Semmelboll" :-)!

    Enligt min ringa uppfattning kommer den bebisen att få det oförskämt bra!!! Fast det blir nog en "rätt" jobbig tid för dig... Men det är det säkert värt!!! Foton kommer väl hoppas jag?!

    Kalle och Rosa mår fortfarande bra; hojtar och är gärna framme vid gallret och kollar vad jag håller på med... Dom såg helt saliga ut när Uffe började stormskälla :-) Antar att dom tyckte att ljudet var bekant?! Tur att dom är "hundvana"... Annars kunde det ju blivit hjärtsnörp av det oljudet!

    Alla; djur och människa skickar kramar!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!