Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 26 mars 2008

Efterlysning!!!!



De stackars krokusarna ute vid stora eken och jag efterlyser VÅREN!!!

Det är massor av köldgrader om nätterna och alltså smällkallt i huset på morgonkvisten. Pannan läcker fortfarande vatten och det tycks påverka hur lång tid värmen klamrar sig kvar i systemet... Skulle önska att detta hade hänt under sommarmånaderna när man inte är så beroende av värmen... Men det är väl så, att sånt här alltid händer när man som bäst behöver ha det lite varmt och gott inomhus. Nu är det bara att hoppas att hyresvärden har insett situationens allvar och verkligen tar sig an det här med ventiler och andra "tjosseflöjser" som kan behöva bytas ut. Man får välan tjata till sig en kubik ved i ersättning. Nog skulle det vara på sin plats att han bjussade på det?! För det har ju gått åt en hel del extra ved nu när vi har fått elda så in i baljan. Har nästan bott ute i pannrummet periodvis denna påsken!

Igår hade jag däremot ett ganska rejält avstånd till pannan! Min granne K och jag var i Jönköping och traskade flera timmar. Det gäller ju att passa på när sonen har påsklov och är hemma med Uffe Hund! Tycker inte om att åka ifrån honom (Uffe alltså) någon längre stund... Hönsmatte; finns det??? Jo, jag erkänner; jag är rent löjlig med den jycken!!!
Köpte i alla fall hyllor till TV-rummet. Har bytt ut min gamla tråkiga vita hylla mot en snygg, men mycket svårmonterad, skänk och vill ändå ha lite böcker och annat smått här också. Så nu har jag lånat ett vattenpass av K och ikväll ska det skruvas; igen! Sonen är inte så intresserad, men inser att han blir tvungen att göra en insats. Man vet ju aldrig om mamman går i vild strejk om hon inte får sin vilja fram :-)!
Ska försöka sätta in bilder på "före" och "efter" vid tillfälle!

Men konsoller som var tillräckligt stora fanns det inte på Ikea, så det har jag fixat med idag i Ulricehamn. Och idag kom jag ihåg att köpa frolic-godisar till Uffe, så en liten stjärna i boken blir det nog :-)! Att jag glömde det mesta som jag noga hade skrivit på min lista är ju en helt annan sak!!!

1 kommentar:

  1. Här börjar våren äntligen komma igen, den mesta snön har regnat bort och det är plusgrader ute nu ikväll.
    Tror nog blommorna längtar efter ljuset nu!

    /Caroline

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!