Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 15 januari 2009

AJ och ACK och OJ


Tänk om man kunde koppla av som en katt! Så himla skönt det vore!!!
Redan igår började jag ju oja mig om veden som skulle komma idag. Det gjorde den! Och då hade jag ju redan ont i förebyggande syfte Pouty...
Urdumt!!!


Här är vedlasset när jag precis skulle börja plocka av ... Just då hade jag en känsla av att jag aldrig skulle bli färdig. Snacka om att det såg alldeles övermäktigt ut!


Och dom här två hade jag ingen nytta av alls... I stort sett ägnade dom en timme åt att springa ivägen för mig, sen ville dom gå in... En matte som håller på med ved är ingen "hit", förstod jag! Ouppmärksam och allmänt grinig, var väl kommentaren, som jag uppfattade det hela. Nåja, jag tror inte att dom där två vill frysa, dom heller, så det är nog bara att "svälja" att matten är på ett helsickes humör när veden ska in!!!

Nu ska denna "matta" gå och vila ryggen!

Suss gott alla!!!

14 kommentarer:

  1. HÅLLER med.. tänk om man kunde vara en katt lite nu och då eller åtminstonde ha den förmågan att kunna koppla av nåt så inni norden!
    Älskar kortet på veden.. det är jävligt jobbigt att hugga den men samtidigt lite rofyllt,
    Vila ryggen och unna dig nåt gott vetja.
    Kramar
    Christine

    SvaraRadera
  2. ja, den veden kommer att värma dig många gånger! kramen!

    SvaraRadera
  3. Ja,vila dig nu!!
    Så du inte har migrän i morgon!!

    Spännande och intressant läsning blev det för mig :P

    Det var en hel del fullträffar!

    Kram ppå dig!
    Natti!

    SvaraRadera
  4. Men fasen också att Du ska bo så långt bort då!!!!

    Jag skulle hjälpt dej, så hade vi druckit kaffe och käkat macka vid ditt köksbord efteråt!

    Jisses vilket fint kort på Uffe & Nalle vid vedlasset!

    Stolta vackra Uffe, och lille Nalle med sina fötter som Charlie Chaplin!
    Pussa dom från mej!!!!

    Åh, jag hoppas att Du inte knäckt dej totalt nu, med den däringa veden, vännen!
    Lova att ta det lugnt i morgon och ägna fredagen endast åt vila och rekreation...

    Jag ringer dej i morgon...Jag orkade inte i dag. Allting var för bedrövligt och jag vill ju inte vara så pipig när jag ska prata med dej!

    Kram på dej så länge...// Jenny

    SvaraRadera
  5. Widénskan; Unnade mig att gå och lägga mig klockan jättetidigt!!! Och så skönt det kändes att veta att veden fanns i pannrummet...

    Kramen!
    **********************************
    vivan; Jajamensan! Har ju redan varit lite lätt genomvarm, trots minusgraderna igår, när jag kånkade in och staplade (tur att jag har väggarna som "stöd" åt mina något vingliga staplar, ha, ha!)... Och nu brinner det för fullt därute i pannan :-)!!!

    Kramen!
    ***********************************
    Sickan; Så det var något som stämde då? När man håller på med sånt där är det ju lika spännande för mig som för dom som får tolkningarna. För jag vet ju inte hur mycket som är "rätt"...
    Hoppas att du är någorlunda nöjd?!

    Bamsekramen!
    **********************************
    Jenny; DU FÅR RINGA OCH GNÄLLA HUR MYCKET DU VILL!!!! Klagomuren är alltid öppen för dig! Kan vara skönt att gnälla av sig och du får ju höra ett och annat härifrån oxå, eller hur?!

    Hörs senare idag?!!

    Kramen, världens bästaste söster!

    SvaraRadera
  6. Ja vännen, ta det lugnt nu!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  7. Synd att jyckarna inte kan bära ved i munnen, då hade de kunnat hjälpa till lite! :)

    Vila dig nu ordentligt!

    /Caroline

    SvaraRadera
  8. Ibland skulle man vlja vara en jätte, som då kunde ta hela lasset mellan tumme o pekfinger, bära in det o bara tippa ut all veden där den ska vara. Vet hur kämpigt det är med vedbärande, har själv samma syssla emellanåt. Ryggen kvider o jag likaså. Men sen är det skönt när värmen sprider sig i hemmet, så man får ju något för allt slit. Ta nu o relaxa o ha det skönt hälsar Mia.

    SvaraRadera
  9. Lallis; Nu blir det ett par dagar med att "göra ingenting" :-)"! Och så skönt det ska bli!!!

    Ha en jättefin helg!!!

    Kramen!
    ***********************************
    Caroline; Dom hjälpte allt till lite - åt fel håll :-)...

    Kramen till dig!
    ***********************************
    Mia; Men visst känner man sig otroligt duktig när det är gjort?!

    Kram!
    ***********************************

    SvaraRadera
  10. Hmmm,ser att det blir novemberhäxa som författare även här inne.

    jag har fixat lite till nu.
    det är lite finlir kvar
    det tar jag i morgon
    nu ska jag lägga mig!
    natti!

    SvaraRadera
  11. Sickan; Antar att jag borde ha ändrat (går det?) till uffematten... Men jag är trött så det flimrar för ögonen (gäääsp)... Sonen snodde modemet så jag fick inte tillbaka det förrän nu... Men nu ska jag oxå lägga mig.

    Det blir jättesnyggt med din design!!! Du är ju jättebra på det där... Tycker fortfarande att du gott kan ta lite betalt för det du gör!!!

    Bamsekramen och natti. natti!

    SvaraRadera
  12. Ska kolla det sen :P

    Men jag kommer inte in på bloggen i dag..............ibland är det så svårt att logga in på blogger tycker jag.

    Men jag samlar på mig lite saker jag ska göra tills inloggningen går min väg.

    Har ju lite "promotionen" kvar där inne :)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Förstår att det va övermäktigt för dej!! Ojoj vad du måste vara stark.. duttiga du..ta nu hand om dej efter det där,färstår att kroppen din värker...Ha en trevlig helg nu !kjam!=)

    SvaraRadera
  14. Sickan; Full av beundran för ditt arbete!!!
    Du är kanonduktig!!!!

    Bamsekramen!!!
    ***********************************

    Pixi; He, he! Pippi Långstrump i en (hmmm) något risig tappning... Nä, men! Inte särskilt stark men envis som en "röd gris i motvind" (påstår pappa, vet inte om det är en komplimang. Tveksamt!)... Och värme vill jag ju ha och detta är det enda jag har att välja på för närvarande...

    Ha en jättefin helg du med!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!