Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 6 januari 2009

Tolka mig hit och tolka mig dit...



Detta är "mitt" kort i tarotleken... Alkemisten.
Och nu har jag äntligen tolkat det jag la på nyårsaftonen... Men det är väl sjutton att man ska behöva få en massa "sanningar" slängda i planeten idag av alla dagar... Borde nog ha väntat med det där tolkeriet, men å andra sidan fick jag ju lite att fundera på. Men vissa saker vill man ju ha för sig själv, tycker inte att dom där korten har med det att göra <span class=.


Gunnar har äntligen blivit lite glad igen! Han tog ruskigt illa vid sig när jag tog bort äggen, men att ha dom liggande där på burbotten när det uppenbarligen var något galet med dom var ju rätt omöjligt... Men han matar Gullan och anser att hon inte kan äta själv (även om hon nog försöker sätta sig vid matskålen nån gång då och då).


Kattastrofen försöker förklara för unge herr M-ett att ett byte inte är en grön böna som matte har tappat på golvet... Den lille dummern fick nämligen tag på en sådan och "fångade" den och sprang omkring och morrade och hade sig så att alla trodde att han hade tagit något riktigt präktigt offer av något slag... Gissa om alla blev mer eller mindre snopna när dom såg vad det var <span class=... Sicken liten knäppis, va??!!



Men himla jättegullig ändå!!! Och skrattframkallande! Och det är bra!!!


En god katt förlänger livet <span class=!!!



11 kommentarer:

  1. Och jag då som är av det andliga slaget har aldrig i hela mitt liv lagt en tarot-kortlek.
    *ler*
    Och du; så fina bilder på djuren. Jag blir glad av att se dem:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Men stackars Gunnar!
    Hoppas han kvicknar till och får sig lite till livs.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Lallis; Pröva du! Det är både roligt och liiite skrämmande... Och en del vill man inte veta (och då läser man plötsligt mycket slarvigt, hi, hi)...

    Visst är han för söt lille M-ett?! Det är så roligt att ha alla djuren; dom är till både tröst och hjälp när det kör ihop sig...

    Kramen till dig!

    *******************************

    Maud; Gunnar äter och står i, men han har fått för sig att han måste mata Gullan och blir tvärsur på henne om hon vill äta själv :-)! Dom har sina ideer dom små!!!

    Kram tillbaka!!!

    SvaraRadera
  4. Hahah.. de är för härliga våra djur! Nippe (vår katt) han leker med allt, men han är ju mest en gris ändå. Han var sååå nyfiken idag när det var sex i grisboxen :-)

    SvaraRadera
  5. minigrisen; Jo du! Många skratt blir det när dom hittar på bus här... Ok; inte när blomkrukorna far i golvet. Då blir jag allt liiite sur, men det blåser fort över :-)!

    Kan tro att kisse var nyfiken ;-)!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  6. haha vilka underbara djur du har, och du skriver ju så jädrans roligt om deras eskapader i hemmet! Ja katter är så stolta över sina byten, oavsett om det är dammtuss, böna eller sork.. hehe ja den lär han inte bli fet på i alla fall.

    O dom däringa pippiarna, ja dom blir man väl inte klok på... har just hängt ut en ostskalk, talgboll o fröer till mina små, jag föredrar när de är UTANFÖR fönstret... ;) Helt ljuvligt att beskåda alla sorters pippiluringar och fladderkvitter, och fastän det är nästan bara av egoistiska skäl, så känner man ju sig dessutom sååå givmild och snäll!
    Pippin överlever, egot växer, gu va fint...
    Jag mailar min data o så, gud va du e gullig som vill spå mig! Kramen från systerdotera

    SvaraRadera
  7. Åh, va han e söt, den lille M-ett!
    Så fin mask...(i ansiktet, alltså!)

    Hade vi inte haft våra ludna och fjädriga "odjur", så hade nog livet blivit en hel del mycket tristare....

    Spännande att du nu "fått upp ångan" vad gäller dina Tarot-kort!

    Ps...Nu har jag börjat på din mössa!! Haha...Ds.

    Fast inte så himlans grå, som den jag visade på bilden...eller ville du hellre ha en grå? MEJ spelar det lixom ingen roll...(-:
    Du får gärna den på bilden om du hellre vill det, för denna som jag börjat på nu blir nog i en massa pastellnyanser...?

    Kramiz, söstra mi! //Jenny (-:

    SvaraRadera
  8. Sösterdotera; Det ska bli riktigt spännande att lägga tarot för dig :-)! Är jättenyfiken på vad du ska säga, he, he!
    Kan säga att M-ett fortfarande är en aning mallig över sin eskapad med bönan... Han menar att Mjauritz är totalt borta som inte kan fånga bönor...

    Kramen, gumman!!!

    *******************************

    Jenny; Pastellnyanser blir jättebra! Har en grå mössa som jag använder när jag glömmer att kamma mig... Händer alltför ofta!!! Kul med lite färger till omväxling...

    Visst är han tjusig, M-ett!? Och Mjauritz kommer att bli riktigt, riktigt fin, den lille busen!

    Kramen, söstra mi!

    SvaraRadera
  9. oo vad spännande med tarotkorten, det skulle jag allt vilja prova!
    Men hur krångligt är inte det att lära sig att tolka?? Förstår om huvudvärk uppstår..!

    Skönt att du är lite gladare idag igen :)
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. huga; är nog egentligen inte så där himla bra på tyderiet än; men det kommer så sakteliga...

    Och med humöret är det som vanligt :-)! Pendlar rätt duktigt dom här dagarna kring trettondagen... Men är i grund och botten så himla tacksam för att jag fick ha min underbara, tokiga, glada mamma så länge som jag fick och att vi dessutom fick en så helt otrolig kontakt den sista tiden...

    Något att vara tacksam för!!! Det var för övrigt hon som från början fick för sig att jag kunde lägga tarot! Och sin mamma får man väl försöka lita på (lite i alla fall *l*)

    Kramen till dig! Är så glad för dina kommentarer!!!

    SvaraRadera
  11. Natti och sovgott!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!