Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 8 januari 2009



Fast när man "förväntar" sig att få städa vete sjutton om det är ett så där himla bra ord?!! Men jag gjorde det! Så nu är alla julsakerna nerpackade(slängda <span class=) i en låda och jag vill verkligen inte se skymten av dom förrän nästa år!!!



Och igår hade jag migrän - igen... Dagarna liksom bara går utan att något vettigt blir gjort... Det enda jag fick fixat var att jag kanade ner till biblioteket och lämnade tillbaka gamla låneböcker och passade på att låna nya... Sonen var hygglig och följde med ; är alltid lite skeptisk till att köra när jag har haft en sån omgång migrän... Och nog känns det lite tryggare att ha sällskap :-)!

Upptäckte att telefonerna inte ville fungera... Det känns lite dubbelt; för nog vill jag kunna bli nådd, men samtidigt är jag så in i bängen trött efter allt plockande och stökande idag, så jag känner att jag skulle kunna tänka mig att krypa i säng när som helst nu :-)!
Det är töväder ute och jätteslaskigt, måste ut och lägga på pannan åtmintsone en gång till i kväll. Och så har jag tvättmaskinen igång. Och torktumlaren... Så det är välan bara att bita i det sura äpplet och ta tag i det! Fast jag vill inte!!!
Undrar om möjligheten till "vild strejk" finns i mitt fall???? För i så fall...<span class=

Ha det gott, alla!




6 kommentarer:

  1. Klart du kan strejka.. !!
    Ner under täcket med dig och ta med dig en bok!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Widénskan; Vilken helt sällsynt jättebra idé..

    Natti natti :-)!!!

    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Jag strejkar också i dag...under täcket.
    Fast utan bok, men med två gäspiga hundar där under och en katt "på toppen".
    Visst är det skönt när man får ligga ifred och vila??????*ler*

    När du nu går in och läser på min blogg, så lova att inte svimma...
    För jag är faktiskt rädd om dej!

    Varför har jag en känsla av att du ringer mej i morgon och undrar vad sören jag håller på med?

    I så fall...ring på senare eftermiddagen för jag får visst ett besök här i morgon middag.
    Och jag måste nog städa liiiite innan han kommer. Skit åxå!!!

    Kramen, söstra mi, och lova att inte skälla på mej nu....//Jenny (-:

    SvaraRadera
  4. Ja får väl ta ett ryck här med o "slänga "ut julsakerna,fast det e såå drygt o har inte orken ännu..hoppas din migrän har släppt nu !kram på dej !=)

    SvaraRadera
  5. Vildstrejk det blir intressant att följa ;)

    ojsan...julsakerna...sitter o tittar på den vackra tända granen...har så svårt med att ta ner alla mysiga julsaker men inser att imorron är det bestämt av herrn i huset! Ja jag åxå, men motvilligt då! Julstrejk för min del??

    Hoppas du har en fin lördagkväll!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Pixi; Har en sån där "varannandagsmigrän", så jag får passa på att uträtta det jag vill dom dagarna huvet inte värker... Nog fasen kunde man få slippa DET åtminstone!!! Men julgrejerna är undanplockade så det känns plötsligt som om huset har blivit större! Konstigt, va :-)?!

    En returkram!!!

    *********************************

    Huga; gjorde ett tappert försök med strejken men det gick så där... Funderar på att helt enkelt säga upp mig... Men sonen undrar lite om arbetsgivarna (dvs zoo-kompaniet) släpper taget så lätt :-). Livet är (hmmmm) underbart!!!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!