Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 23 januari 2009

När jag nu för en gångs skull...

... försöker vara lite "klok" när jag handlar blir det liksom helt fel ändå... Äh! Inte HELT fel kanske, men inte riktigt som jag har tänkt mig...






Har fått ägna dagen åt kastrullerna... Köpte nämligen grytbitar för framtida behov. Borde väl ha fattat att eftersom det var så pass lågt kilopris var ju givetvis sista förbrukningsdag idag... Och kött är det ju bäst att vara lite noga med (tror jag i alla fall)... Så här har gjorts köttgryta med lök och morötter och creme fraiche... Det luktade gott åtminstone. Vad det smakar får vi kolla en annan dag, för nu åkte hela tjoseflöjset in i frysen.

Och när jag ändå höll på att kladda omkring i köket gjorde jag en ny omgång potatissoppa... Det är oförskämt gott! Man kokar bara potatis och lök och purjolök med buljong. Sen mosar man alltihop genom en sil så att det blir en slät soppa av det hela. Sen på spisen igen och i med grädde efter smak (rejält! Grädde är gott!). Så idag blev det potatissoppa och knäckemackor med ost till middag! Och ändå fanns det så jag kunde sätta några portioner i frysens djup!

Imorgon har jag inga bekymmer för mat!!! Då ska jag knalla bort till grann"tanten" och få smörgåstårta! Födelsedagar är bra! Och det är alltid trevligt att gå bort till granne K!

Och nu ska jag och min huvudvärk gå och lägga oss! Är skittrött på denna knopp! Kan man inte få byta ut den; gärna mot en lite snyggare modell utan medföljande huvudvärk Huh? 2?

3 kommentarer:

  1. Har missat mycket av dina äventyr ser jag! Är lite borta från bloggandet just nu..det kanske du såg i korten..!?

    Härligt med en sån fin granne, skulle vilja ha lite klokheter från era samtal om förlorade mammor..

    Härligt att du fyllt upp frysen med en massa tjoseflöjs :D Alltid bra att hitta.
    Ha det finemang!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter gott med köttgryta, påminner mig om att jag har grytbitar i frysen som borde lagas till :)

    Ps: Vår framtida hundvalp är född nu!
    Tiken födde 10 valpar i torsdags, så till påsk får vi hem en hanvalp!

    Ras? det får du se... :)

    /Caroline

    SvaraRadera
  3. Huga; Nja, som väl är ser man inte allt i de här korten :-). Lite överraskningar vill man nog ha...

    Och nog blir det bra med lite färdigmat i frysen till mina återkommande latdagar! Synd att dom inträffar så ofta, bara... Den köttgrytan lär inte räcka långt...

    Ha det gott och var rädd om sig!!!
    Kramen!
    *************************************

    Caroline; Ja, köttgryta är inte fel. Dessutom blir den godare när man värmer den. Praktisk mat!!!

    Åh, så spännande med lille valpen!!! Är jättenyfiken på vilken ras ni har valt!
    Grattis och lycka till!!!

    Kramen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!