Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 2 januari 2009

Phu...

När det är så här kallt ute blir det mycket matande av panna... Antar att man kan se det som att man får en massa "gratis-motion". Skor ska på, det ska knallas iväg till pannrummet, vedklabbar ska lyftas och slängas i pannan. Detta upprepas en gång i timmen tills temperaturen har stigit till nästan kokpunkten. När man ska träna lär det ju vara bra med repetitioner! Och oj, vad jag upprepar!



Har haft besök av syster och svåger idag... Molly är som vanligt lite blyg när det kommer folk hit... Idag försökte hon gömma sig bakom leksakerna och kom inte fram förrän jag kunde lova att vi var ensamma här igen...



Idag har Gullan "slängt ut" äggen... Antagligen var dom inte befruktade, eller kanske det var något annat fel. Har lagt in lite hö till lilla fröken, så får jag väl avvakta och se om hon väljer att plocka lite till boet... Gunnar är lite "down" idag, men han matar fortfarande Gullan och styr och ställer. Så nu är det bara att "bryta ihop och gå vidare" ... Men jag antar att mina kloka små fåglar vet själva när det är dags och hur det ska vara!

Nu måste jag ut till panneländet igen... Tror att jag passar på att rasta vovvarna samtidigt... Man är väl tjej med simultankapacitet, he, he!

Walking The Dog Male

6 kommentarer:

  1. Ja det är tur att du är tjej. verkligen. går lite smidigare med saker då;)
    Vilka härliga fåglar.
    SKulle nog också kunna tänka mig att ha en. Eller två. Funkar det ihop med kissarna?
    Ja.. annars hade du väl inte haft dem.*s*
    Kram på dig du goa.
    /Lallis

    SvaraRadera
  2. Vad synd att äggen blev omelett... men du, läste nyss på mamsen blogg att du hade en liiiten fundering om o knalla uppåt i framtiden *nickar så ivrigt att nacken snart går av*

    Det stöder jag. Helt och fullt. Jättemycket. Då blir jag GLAAAAD!!

    Nej, skämt åsido så vet jag att det inte e så lätt, men det vore ju himla trevligt... o ha barnen närmre... o oss... mest oss. *skoja bara*

    / systerdotera

    SvaraRadera
  3. Lallis; Funkar jättebra med katter - om man inte släpper ut fåglarna när kattkräken är i samma rum... För då blir det i regel "lite" farligt :-)! Men vilket underbart sällskap dom är! (Särskilt Gunnar; men det säger jag inte så dom andra hör det, hi, hi.)

    Kramen, vännen!

    ***********************************

    systerdotera mi; Tror nog att det blir så om ett par år eller så! Så kan jag "mostra" dig varenda dag, he, he! Stackars lilla digen!!!

    Jo, visst var det lite tråkigt att det inte blev bebisar, men det går ju fler tåg. Det var ju första kullen för Gullan och Gunnar, så det går nog bättre nästa gång... Litar på att dom vet vad dom gör (även om jag misstänker att Gunnar är liiite virrig, eller nåt)!

    Kramen, världens sötaste sösterdoter!

    SvaraRadera
  4. Vilka kanonbilder på "Blyga Molly" och Gunnar och Gullan, som är så sööööt i sin lilla holk!!!

    Ja du...vi får lita på att dom där djuren vet vad dom gör.
    Gunnar hade väl inte "fått till det" riktigt, riktigt...

    Det kommer fler chanser...säkert snarare än du tror! (Med tanke på Gullans bruna näbb!)

    Du måste ju få hur mycket motion som helst med allt ditt eldande och vedkånkande!
    Säkerligen bra på ett sätt, men motion ska man vara försiktig med, har jag hört...Hehe!

    Kram, söstra mi! //Jenny ((-:

    SvaraRadera
  5. Jenny; Jo, jag har väl i och för sig alltid hävdat att motion ÄR farligt :-)... Och kolla på dom där träningsfreaken! Dom blir ju för sjutton BEROENDE och det kan väl aldrig vara nyttigt ;-)?

    Mycket bättre att bli beroende av fikapauser och sånt; skaderisken blir betydligt mindre på det viset!!!

    Hoppas att "andet" funkar bättre för dig idag... Inte roligt när du har det så svårt; liiiider med dig!

    Kram, min allra bästaste söster!!!

    SvaraRadera
  6. ja nu det kallt här minsann.nu singlar det tom ner en o annan snöflinga.

    Är frusen sedan promenixen så jag ska "mjöla" ber mig i soffan och dra på en filt!

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!