Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 11 maj 2010

Är alldeles trött, men

... vill bara meddela att det blir INTE någon flytt till just det huset jag/vi tittade på idag.
Läget var helt fantastiskt, men det var en hel del andra saker som inte stämde riktigt. Bland annat en mycket brant trappa till övervåningen. Tror inte varken jag eller hundarna hade fixat att kuta omkring där...

Fick en sån där läbbig vision av Nalle som kutade upp och sen inte kunde kuta ner igen på egen tass... Och det kan jag tala om; att bära den klumpedumpen nerför den trappan gör jag inte!!!

Dessutom var toan däruppe och tvättmaskinen lite märkligt placerad i köket... Så det blir till att leta vidare!

Men det kändes faktiskt riktigt bra att åtminstone kika på det.
Efter detta "äventyr" åkte vi till "fina konditoriet" vid sjön i Mullsjö och fikade...
Och dividerade lite om hus i allmänhet och detta i synnerhet.

Jag har i alla fall nästan vant mig vid tanken att bo i närheten av Mullsjö. Hittar jag något klokt i den trakten slår jag till på direkten. Och är det dessutom i närheten av Sandhem är det inte direkt fel. Det var väldigt vackert i omgivningarna och det verkade vara ett riktigt trevligt litet samhälle.
Men det får banne mig finnas trappor som går att gå i för både människor och djur i huset om jag överhuvudtaget ska reflektera på att flytta på mig!

Och nu ska en lite trötter Uffematte krypa i säng...
Vovvarna och jag gäspar ikapp här, så det är nog dags att ge upp för dagen!

Natti, natti!


5 kommentarer:

  1. Godmorgon! Så konstigt ... Jag skrev en kommentar på ditt förra inlägg för länge sedan, men den tycks inte ha "fastnat". Kufiskt.

    Hur som haver så handlade den om tumhållning osv. Synd att huset inte passade, men du, det dyker säkert upp något ännu bättre!

    Solen skiner här i skärgården idag och jag är på ett lika strålande humör som den! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. JAg håller med föregående..Du hittar säkert nåt bättre o som PASSAr dej o alla djuren på bästa sätt !!Må gott och så stor kram =)

    SvaraRadera
  3. Nina; Vet du; jag tror det är som granne K säger... Det kan vara bra att kika på så många hus som möjligt, man lär sig något hela tiden! Åtminstone kommer K att göra det, ha, ha! Är väl inte helt övertygad om att något fastnar i min virrhjärna :-)!
    Så det känns faktiskt bra idag!!! Trots allt!
    Och förresten "sa" ju runorna att det skulle ta tid... Lika bra att inse det!

    Kramen och tack för tumhållning i alla fall! (Kan nog ha inverkat på Missilenbilens "uppträdande"; den skötte sig alldeles utmärkt trots smal, fruktansvärt hålig grusväg :-)!)

    ****************************

    Pixi; TACK!!!! Och det tror jag också! Allt brukar ju lösa sig till sist... Mamma sa alltid att "allt löser sig till det bästa" och det tänker jag tro stenhårt på :-)!

    Jättekramen tebax!

    SvaraRadera
  4. Gomorron på dej!
    Jag har pallat mej upp, det går att gå rak. Nyfikenheten är nu stillad - nu passade inte huset, och det är bara att leta vidare -
    helst utan trappor.
    Solen skiner även här idag, alltid något som piggar upp.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Viola; Skicka genast hit lite sol ;-)! Här ösregnar och det känns baske mig inte varmt... Eldar för fullt. Brrrr!

    Och, som du säger, det är bara att fortsätta leta... Förr eller senare hittar jag HUSET. Det tror jag!!!

    Kramen och var rädd om ryggen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!