Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 3 maj 2010

Brev, telfonsamtal och kloka ord




Idag har "Lill-M"s kompis varit "dräng" här! Han var jättesnäll och kom hit för att hjälpa mig att flytta undan de bittra resterna av en trädkoja till lilla vedskjulet.
Vi diskuterade också möjligheten att fixa en lite bättre grind till trappan. Den jag har nu är så låg och så dålig så att jag misstänker att Uffe hoppar över om han ser något intressant.
Eller misstänker och misstänker; det har hänt. Då var det en jakthund som vimsade omkring här.
Och jag vill ju kunna ha dörren öppen även om det är folk här...
Det är ju kanske inte så lämpligt att han (Uffe) rusar ut och välter hyresvärdens barnbarn när dom far omkring som yra höns här...
Och nej; jag ser INTE fram emot sommarlov och semestertider.
Är tjurigt eremitisk, särskilt på sommaren ....

V skulle ta ett snack med sin pappa och storebror, så får vi väl se hur vi ska göra med det!
Tummar hålles stenhårt för att det ska kunna fixas inom en rätt snar framtid. Jag har ju jättefina gångjärn att bidra med!
Och så lär det väl kosta lite med virket, antar jag.
Men den dagen och den sorgen.
Det går kanske att göra lite bytesaffärer. Stoooor pressening mot lite virke... Låter bra !

Och för övrigt väntar jag ju på storvinsten!!!
Har varit jätteduktig och svarat på såna här undersökningar på nätet och fått ihop till ett litet gäng trisslotter som är på väg ...


##########################################



Och så till brevet

som min pappa ringde och berättade om.

Detta med att ett brev eller ett kort betyder väldigt mycket fick jag minsann helt klarlagt idag!
Min pappa blev jätteglad och jag blev minst lika glad när han ringde och berättade.
Vad det hela handlar om?

Jo; pappa är med i en "diskussionsgrupp" i kyrkans regi och dom träffas på onsdagar, men eftersom pappa har gått igenom en (lyckad) starroperation har han inte haft möjlighet att vara med på ett tag. Det ska ju droppas i ögat vid alla möjliga tidpunkter på dygnet och han måste vara hemma så att grannen (som är distriktssköterska) kan hjälpa honom med detta.

Och idag hade han fått ett kort från prästen (en nyutbildad jättego tjej) där hon skriver att dom har saknat pappan på träffarna och att dom tänker på honom.
Tänk så härligt att få "höra" en sån sak när man stolpar omkring därhemma och är lite av dysterkvist och känner sig fullständigt övergiven av allt och alla!

Texten på framsidan tyckte jag var så fin, så den skrev jag snabbt upp...

Avslutar med dessa klokord från framsidan på pappans kort;

Varje skugga
talar om
att någonstans
finns där ett ljus.





7 kommentarer:

  1. Klokaste orden jag läst på väldigt länge! Kopieras och arkiveras för framtida behov :o)

    Lycka till med alla bestyr, lottvinster och bytesaffärer :oD

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en bra sentens. Kom ihåg att det heter inte "OM" jag vinner storvinsten, utan "NÄR" jag gör det !!!!! Annacarin

    SvaraRadera
  3. Kloka ord så här på nattkröken!

    Med dom tar jag nog och går och lägger mej nu...(;
    (och släcker lampan så blir det ju knasigt nog inga skuggor alls!?!?!?)
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft; Meddelar genast när storvinsten droppar in :-)!
    Nog har jag behov av den, men å andra sidan lär det väl gå utan också... Men önska kan man ju!!!
    Och visst var/är det klokskaper på hög nivå?!
    Och postens slogan om att ett brev betyder så mycket är nog inte helt osann ;-)!

    *******************************

    Annacarin; Väntar ivrigt på lotterna! Ringer dig när dom är skrapade, så vi får hitta på nåt kul med alla pengarna ;-)!
    Finns väl lite hål att stoppa i, antar jag?!

    Kramelikram!

    ******************************

    Jenny; Det är bara så roligt när pappa ringer och är så himla glad! Klart det "smittar"!!!!!
    Och nog ligger det något i klokskaperna?!
    Ljuset i tunneln och allt det där....

    Ha det jättegott idag, söstra mi!!!
    Tänker på dig!

    Kramen!!!!

    SvaraRadera
  5. Hej söta rara du!!
    Hoppas att det löser sig med den nya grinden!
    Ja, visst kan några få ord på en papperslapp betyda så enormt mycket =) va underbart för din pappa att få det kortet! han behövde säkert höra det!!
    Appropå det.. jag har letat som en galning, för jag har för mig att jag fått din hemadress innan, men nu kan jag ej finna den..suck.. skulle du vilja maila mig den?? Om du vill!!!

    Hur är det med dig annars vännen?
    Tänker på dig & hoppas du mår bra.
    Jag har haft lite problem att komma in på din blogg nu ett tag.. verkar som att det funkar varannan gång :-)

    Önskar dig en toppen Onsdag!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  6. Tina; Tror det är den berömda "varannandagssjukan" som har drabbat bloggen :-0... Eller näää, jag har ingen aning om varför den bråkar med dig. Undrar om det är fler som har problem?

    Mailar dig adressen igen :-)... Skönt att det finns fler som "tappar bort sig" ibland.

    Hoppas vädret lugnar ner sig tills imorgon; här SNÖAR det... Fast det ligger inte kvar, är bara blött och tråkigt.

    Ha en underbar onsdag du med och var rädder om sig!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  7. Oh ja, kloka ord. De tar jag tillvara.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!