Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 7 maj 2010

Meningen är (var, kanske) att...


... jag skulle ägna mig åt att städa idag.
Fågelburarna fixades till igår, mattorna ligger ute (gjort igår).
Är alltså jäkligt duktig på att, som TV-kockarna (fast det gäller städande istället för mat) förbereda lite. Och något MÅSTE nog göras! Det liksom knastrar under fötterna när man vimsar runt här. Och jag tror banne mig att jag har halva Uffehunden i tussformat yrandes längs golven.

Men var fasen finns inspirationen???
Har den månne flugit till skogs?

Och tankarna far runt som sjutton i knoppen.
Ska jag klara att flytta? Kommer jag överhuvudtaget att få hyra det där huset OM jag nu tycker om det?
ÄR det skumt med nytapetserat och nymålat och "bara" 3.000 i kallhyra och ved som ingår? Och hur mycket är egentligen 4.000 m2 tomt? Undras om man "måste" kamma gräset med luskam där också?
Och jag som inte skulle fundera så mycket på detta! Meddelade ju stolt att detta skulle bara släppas fram till onsdag då fd granne K och jag ska ut och kika på huset. I skogen. Närmsta granne 300 meter bort. 3,2 km till affär... Vaddå släppa ???

Nä, nu jäklar ska här städas!!!




10 kommentarer:

  1. "Inspiration" för att städa? Det finns det väl ingen som får!! Annacarin

    SvaraRadera
  2. Håller helt med Annacarin i den här frågan! Städning är som författande: max 1 % inspirationen, 99 % hårt arbete. Blä.

    Huset låter ju som rena drömklippet och jag hoppas innerligen att det motsvarar dina förväntningar :oD Tumhållning pågår!

    SvaraRadera
  3. Annacarin; Kanske inte inspiration, men livlig fantasi... Försöker föreställa mig oknastrande golv och päls PÅ djur inte flygande... Gissa om det krävs ett stooort mått föreställningsförmåga för att ens gissa hur det skulle vara...

    ****************************

    Stjärnkraft; Visst låter det bra? Kanske det är FÖR bra... Tumhållning tas tacksamt emot!!! Blir alldeles stirrig av sånt här! Tur att granne K följer med!!!!

    Vad det gäller detta med inspiration; se svar till Annacarin ;-)!

    SvaraRadera
  4. Åh jag håller mina tummar att det ska bli bra med ev.flytt då!

    Städinspiration har jag aldrig upplevt. Skulle dock vara mycket nödvändigt och intressant att uppleva!

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  5. Hugan; Ja, än är det ju långt ifrån klart att det blir flytt av, även om jag känner att det förmodligen vore det bästa för min sinnesfrid...
    Men det är roligt att det äntligen HÄNDER något!!!

    Vet inte heller var man plockar inspirationen till det där tradiga från... Önskar att jag kunde hitta den!

    Kramen tebax!!!

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en riktigt skön helg :o)

    SvaraRadera
  7. Åh va spännande att titta på hus, hoppas du kommer gilla det o det hela klaffar. Det är du värd...ja att få lugn o ro i skogen o själen.
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Haha...Ja, precis!
    "Vaddå släppa"....när man säkert är både nyfiken, uppspelt och lite gladare i sinnet!?!?!?
    Och det är du verkligen värd!

    Detta låter ju onekligen spännande!

    Hmmm...apropå spännande...ähum....jag har...host, host.....hittat på lite...bus inne på min ...blogg....Oooops!
    Hoppas det var okej? Annars får du skälla på mej så tar jag omedelbums bort det!

    Stor kram!
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Jag vill bara hälsa på och säga hallå.;o)
    Ha en bra helg så hörs vi.

    Kram på dig kära, goda bloggvän

    SvaraRadera
  10. Koola Viola; Önskar dig detsamma!
    Kramen på sig!!!

    ****************************
    Mia; Det är så spännande så att sömnen har blivit lidande och magen känns som ett ormbo... Behöver ju komma härifrån, men det är många som har ringt angående det här huset (inte så konstigt) och det känns väldans osäkert just nu...

    Tur att jag har er som kommenterar och uppmuntrar!

    Storkramen till dig!!!

    *********************************

    Jenny; Fjärilarna i magen flaxar duktigt nu...
    Och du; TACK för ditt inlägg hos dig, blev jätteglad!
    Har ju svårt för det här med att "puffa för mig"...

    Hör av mig på torsdag eller så...

    Kramen!!!

    ****************************
    Bloggullet; Kände du att jag tänkte på dig idag??? Skönt att "höra" av dig!

    Var rädder om dig!!!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!