Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 31 maj 2010

Måndagar kan vara helt OK!!!

Vilken dag det har varit...
Först en massa "styrande" hittan och dittan och mat hit och hundar ut och kolla att fåglarna hade fått sitt, och så iväg till fd granne K.
På vägen till Mullsjö träffade jag på en styck grävling utan trafikvett och efter några hundra meter dök det upp en hare på vägen.
Undrar varför dom inte väntar till man har kört förbi... Inser dom inte att det är en "Missilenbil" som är ute och far med en vimsig Uffematte vid ratten? En direkt livsfarlig kombination. Och med tanke på det var det nog tur att det blev byte av fordon hemma hos K ...

Vi har alltså varit på IKEA... Började med en kopp kaffe med bakelse (det ni!!! Det var säkert bra för magarna!) för en femma. Jo, BÅDE kaffe OCH bakelse fick man för fem( 5) kronor. Det är baske mig helt oooootrooooligt! I all synnerhet när bakelsen faktiskt var riktigt god!

Och så har vi traskat runt och jag hittade ett par fina födelsedagspresenter till en liten fröken som fyller tre år nu i juni...Har jag nämnt att jag har ett bonusbarnbarn som är världens gulligaste? Nåja, jag har nog inte tjatat om det mer än sisådär massor av gånger ... Och NEJ, jag talar inte om vad jag hittade för något, hennes mamma kan få för sig att skvallra (tror jag väl i och för sig inte, men för att vara på den säkra sidan...)

Och så lite traskande på A6 och kollande i affärer och inköp av Gutete för min del och ett kaffe som luktade himmelskt för K´s.
Kikade lite på skor... Men jösses! Måste säga att en hel del var så gräsliga (tyckte jag) så att jag inte kunde låta bli att undra om det verkligen kunde gå att sälja såna vämjeliga dojjor... Men det var en hel del människor som tittade och provade... Det är nog tur att smaken är som baken...

Tillbaka till IKEA för lite lunch/middag... Gravad lax med gravlaxsås och grönsaker för mig (25:-!!!) och fetasallad för K. Och så en till sån där bakelse och kaffe till efterrätt... Mina magar mår jättebra idag!!! Och jag också!

Känner mig så där vansinnigt nöjd och belåten... Presentandet till bonusbarnbarnet fixat, en dag med K är alltid roligt! Dessutom har det ramlat in ett mail, som jag blev glad för! Så i stort en väldigt lyckad dag!
Lite extra värktabletter så ska jag nog kunna sova inatt, för jag är jättetrött ...
Och så har jag ett telefonsamtal att se fram emot imorgon...
Spänning i tillvaron...




3 kommentarer:

  1. Hej hopp i galopp vännen.
    Vilken underbar dag ni hade!!
    Ja, dessa grävlingar, harar, rådjur, älgar mm... jag tror de vill ta livet av sig.. de måste vara svårt deprimerade eller nått...(....fniss... för de ska ALLTID rusa rakt ut.. det är som om de står i vägkanten & bara väntar ;-)

    Hoppas du fått sova gott & att du mår bra idag!
    Önskar dig en underbar Tisdag!
    Varm kram från din vän Tina

    SvaraRadera
  2. Tina; Ibland tror man dom (djuren) är självmordskanditater... Men att smälla med en grävling står inte högst upp på min önskelista :-)...

    Har haft migrän mest hela dagen idag, men som Annacarin sa; själv göra och själv ha, hi, hi! Och det var värt det!!!

    Nu är det dags att krypa i säng igen... Så jag blir piggelin tills imorgon!

    Ha det jättegott, vännen min!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det vara kul med att komma ut bland folk....meninte för ofta. VAr det A6 i Jönköping? Där har jag varit o köpt TV då vi hade ett torp i närheten av Skillingaryd, stort ställe det där, inte undra på att du blev trötter. Hoppas du fick skön nattsömn o inte tagit skada av utflykten.
    Kram på dig.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!