Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 17 maj 2010

"Jag älskar min bil, jag älskar min bil, jag älsk..."


Fast efter denna dagen vete fasen!
Har gått omkring i stan, Ulricehamn, i fem (5!!!) timmar och glott.
Suttit på fik och pimplat kaffe, suttit på fik och pimplat te.
Varit i skoaffären och kikat, i sportaffären och diskuterat skor med en kunnig människa. Så nu vet jag vad jag vill ha när jag väl får råd ... Och billiga var dom inte, kan jag säga!!!

Kom ihåg att köpa gardinspiral (finns på metervara i en trevlig affär på gågatan) och så har jag traskat hit och dit och runt och nere vid sjön...

Det är väl rent märkligt vad fem timmar är låååånnnngggggaaaa när man inte vet riktigt vad man ska göra?!

Och så fick jag en sån där otäck vision av att Nalle hade klämt sig ut genom kattluckan (det hade han inte). Saken är den att han kan klämma sig ut, men han kan inte klämma sig in igen. Och det blir ju sällsynt fånigt om nu inte matten är hemma och kan öppna dörren och skälla lite.

I alla fall fick jag med mig en Missilenbil som kan blinka med hellyset och går med på att ha halvljuset tänt hela tiden...
En liten sketen spak och ett relä fick bytas ut...
Men antagligen blev dom så glada för att bli av med mig och Missilen så jag fick felsökningen gratis. Och det var nog tur det, för det hela gick på nästan tolvhundra ändå.
Och ja, jag inser att jag har fått ett jäkligt bra pris!

Det har min pappa varit snäll och upplyst mig om när jag pep om alla pengar som försvann i det stora svarta hålet...

Och så fick jag reda på vad det var som skramlade så fånigt i motorrummet... Grenrör, hette det. Och det var inte något så där vansinnigt akut. Tror fan det! Dom ville bara bli av med mig och jag ville bara hem!

Har i alla fall två väldigt mattesjuka hundar och ett gäng katter som traskar i hälarna på mig...
Det är så roligt att komma hem och känna att dom små ligisterna har saknat "tjatmatten" lite i alla fall

Och nu ska denna onda ryggen få vila lite innan kvällsturen med herrarna hund...
Anar att migränen ligger på lur; hoppas att Uffe sköter sin "sjukhundssyssla" och väcker mig när det brakar loss... Han ligger här och håller i min ena fot så att jag inte ska rymma iväg mer idag... Och det kan jag ju lova honom; att jag inte rymmer längre än in till sängen ...
Det finns liksom inte ork till något annat!

Ha det bra och var rädda om er!!!



5 kommentarer:

  1. hm 1200 spänn...inget är billigt när det kommer till service och reservdelar till bilar. Nåja, skönt och värdefullt att få det fixat ;) Fin på bild är den åxå! :-D

    Ta hand om sej själv åxå!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja de där bilarna, de är så bra när de fungerar som de ska, men när de inte gör det...då vill man inte längre vara bilägare. Har alltid undrat över hur det kan vara så dyrt med reservdelar. Finns en maskin som spottar ut dessa i tusental, borde vara mycket billigare. Hoppas du slapp den där eländiga migränen o att du hämtat dig från 5 timmar i sta´n.
    Kramar på dig o djuren.

    SvaraRadera
  3. -Buuuhuhuhu!!!!!!!!!!!*gråter*

    Och min jäkla skruttbil är hos reparatörn i dag och det lär gå på flera tusen......
    JÄKLA BILSKRÄLLEN!!!!!

    Hoppas Uffe skötte sej och väckte sin "huvudvärkiga matte" i tid....
    Vilken Prins du har!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  4. Nu har jag varit här inne och fräst ut igen, det har gått så fort att jag inte ens hunnit sätta fingrarna på tangentbordet. Vet inte vad som far i mig emellanåt. Ouppfostrad, då får jag väl skylla på föräldrarna och dom är ju inte här och kan försvara sig så det är ju - ouppfostrat av mig.
    Ouppmärksam, njaa jag har allt läst och tyckt oerhört synd om "tant" i tysthet.
    Osocial är nog mer rätt, emellanåt blir jag som ett bi, lika irriterat om nån stör och går i ide under långa perioder. Är det så att de dör på vintern kan jag nog likställa (hehehehe) min status vid detta tillstånd, om än inte konstant.
    Eg. är det nog bättre att jag stannar upp och bara läser för jag tar sådan plats när jag är igång - bokstavligen (hehehhe igen).

    Men det är allt bra jobbigt när kroppen går för "egen maskin" och gör som den vill. Likaså prylar och pryttlarna, de ska bara finnas där, fungera och inte kosta vare sig tid eller sekiner.
    Det svarta dj***a hålet är en hiskeligt ful företeelse i vårt annars helt underbart vackra universum.
    Ja jäklar i det, tänk att få vara en av de som sett Moder Jord från ovan. Inte ut genom ett flygplansfönster utan från rymden!

    Må nu bäst och tänk att NU är det enda vi egentligen äger. NU alltså, och nu och...

    //Buffmednosen&kramar
    M&m-matte

    SvaraRadera
  5. hugan; Nä, inte fasen är det billigt inte! Och nog finns det roligare saker att lägga pengar på...
    Och den ÄR jättetjusig. Särskilt i mörker och om man har solglasögon på sig... Rosten liksom kryper fram när bilarna blir gamla (13 år). Men nu ska den väl gå igenom besiktningen i alla fall :-)!

    Kramen!!!
    *******************************

    Mia; Är fortfarande trött... Antar att åldern tar ut sin rätt på stackars mig också. Bilen blir rostig och jag blir skruttig ;-)!

    Kramen till dig och djuren!!!!

    ****************************

    Jenny; Uffe skötte sig bra (som vanligt i dom sammanhangen), men jag hade nog ramlat och traskat lite för mycket för att migräntabletterna skulle hjälpa... Är på väg till sängläge - igen...
    Hoppas din bil inte kommer att kosta alltför mycket att fixa... Det är allt ena jäkla "sparbössor" dom där plåtvidundrena!

    Kramar i massor!!!

    ****************************

    M-matte; Nä, dina kommentarer kan ALDRIG bli för långa ;-)!

    Och tänk så klok du är! För NU är ju faktiskt det enda vi vet; och tänk om man kunde nöja sig med det!!! Men inte fasen gör man det! Man planerar framåt och om och kanske, fast man VET att det troligen inte blir som man tror (fattar du vad jag menar; jag svamlar ;-)!)

    Nä, nu minsann, ska här intas sängläge! För planen (framåt) är att kanske åka och handla eventuellt, ha, ha!

    Suss gott, bästa M-matten och puss på nosen till M-hunden!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!