Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 12 maj 2010

Seviceminded lanthandel :-)







Igår var jag ju rätt så trötter när jag äntligen hamnade här vid datorn...
Och det var en händelserik dag igår, minst sagt.

Det började nämligen hända grejer redan innan jag kom iväg till den där husinpektionen...
Det kom ett mail...
Som jag hade fått stränga order att inte öppna förrän jag hade fått hem paketet.
I stundens hetta glömde jag det (f´låt Annacarin), men egentligen var det nog rätt bra. För se det paketet fick inte rum i postlådan och med tanke på innehållet...


(lammfärs, tomatmarmelad, pannacottaefterrätt och hembakat tunnbröd)

...och en enorm tidsbrist, eftersom Blidsberg ligger åt fel håll om man ska till Mullsjö, fick jag ringa till lanthandeln, som har hand om våra paket här, och be dom lägga paketet i mjölkkylen...

Samtalet blev aningen märkligt...
Jag; "Hejsan, det är Johanna. Det är så att jag har fått ett paket från Annacarin idag"
Den stackars tjejen i affären; "Jaaa???"
J; "Jag ska iväg, åt fel håll, så jag kan inte hämta det idag"
D s t; "Öh????"
J; "Så eftersom jag vet vad som är i paketet undrar jag om du kan lägga det i mjölkkylen tills imorgon, så hämtar jag det på förmiddagen"
D s t (lätt skakad); "Joooo, det kan jag väl göra... "
J (stressad som fasen); "Jättehyggligt! Jag kommer imorgon och hämtar det! Tack ska du ha!!!"
D s t; "Jomen, det går bra, vi syns imorgon"
J; "OK! Hejdå!"
D s t (lät mycket förundrad); "Hej, hej!"

Jag körde ner idag på förmiddagen och brakade in för att hämta paketet, och där stod det TRE stycken tjejer, som jobbar i affären, och flinade och menade på att det var nog bäst att jag talade om vad dom hade haft i sin mjölkkyl över natten... Kan säga att det blev en munter tillställning, och att dom nog tyckte att jag och min kompis nog är något (för att uttrycka det snällt) "egna"... Och det är vi ju; eller hur Annacarin ?!
Och det är bra det!!! Tycker jag!
Varför i hela friden ska man vara som alla andra???
Om nu någon är som alla andra förstås, men det är ju en annan fråga det!

Och du! Jag kom ihåg att köpa

grädde till pannacottan!
Här ska det festas!!!

Tänk vilken tur jag har som har såna vänner!
Och att man kan bli så kompis med någon man aldrig har träffat...

Det är det jag har sagt hela tiden;
detta med bloggeri är otroligt givande!!!




10 kommentarer:

  1. Jodu, det där var apselut en försändelse som hamnar under rubriken "roliga paket" - i dubbel bemärkelse ;o)

    SvaraRadera
  2. Nina; Och inte minst mättande ;-)!!!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen.
    Fniss.. ja, det va ju tur i oturen att du kollade mailet då =)
    Vilken underbar bloggvän som sände dig detta!!!
    Förstår att du är glad =)
    Önskar dig en underbar helg vännen.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Vaaa, har inte du och "Moppeburenungdomsdonnan" träffats i verkliga livet? Hon som kör traktor och plogar vägar som de värsta Alaskagubsen gör när det barkar åt 18 m lössnö i skogen, sikten är snöblind och därtill räddar livet på "gröngölingar" som spanar "gök" alt. "vilt" på otillgängliga, oländliga trakter i vildaste Smålandsskogen.
    Jag trodde visst att ni brukade sitt runt borden och lura ut hur "gubbsen" ska tas bästa sätt;0)

    Jaja, en enkel tulipan kan ju ha fel den med emellanåt*.

    *Bör visst begrunda det ovan nedplitade uttalande under en obestämd tid känner jag.

    Mycket trams och lite vin gör att jag önskar vi satt mittemot varandra vid köksbordet nu. Jag tjötandes och du tolkandes så testarna flög.Ur led är tiden skriker vi högt i kör förmodligen med Kjell Lönnå som dirigent, och alla fjäderfän, kattskrällen och hunduslingar tittar storögt på "´Matterskorna" och tänker: nu har det hänt! Ja, idag den 12 maj 2010 hände det vi befarat. Människorna har fått galnakosjukan, svininfluensan och fågelinfluensan - allt på en gång och se vad som hände: SKriiiikmjjouvovovovvoff.

    Undrar förövrigt hur tjockt skalet på en Bintjepotatis är?

    Allt väl i stugan hoppas vi vid vänerland.

    M&m-matten

    SvaraRadera
  5. Det var värst vilken hygglig bloggvän du har! Röda Korset i real life!?

    Men så synd att det inte blev nåt med huset där. Nåja det kan ju alltid dyka upp nåt nytt!

    Ha nu en skön dag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Tina; Ja, vet du! Jag känner mig så där otroligt rik på fina vänner, även om vi inte träffas "IRL", så är det många som har kommit att betyda mycket för mig! Och du vet att du hör till den där skaran ;-)!
    Mätt och belåten och god doft på toan; vad mer kan man begära :-)!
    Ni är bara så snälla och omtänksamma så man blir alldeles RÖRD ju!

    Ha en jättefin helg nu och var rädd om dig!
    Kramen!!!

    ********************************

    M-matten; Allt väl i stugan, kan jag meddela... Och hur tjockt skalet på en bintjepotät är har jag ingen aning om... Skickar frågan vidare till den som känner att hon/han har svaret på detta knepiga spörsmål :-)!

    Och nä; har inte träffat Annacarin IRL, men jag har planer på att "lura" henne att ta tåget till Mullsjö för vidare befordran med Missilenbilen till Flårekulla... Går det så går det, he, he! Har ju hämtat kompis J (boendes i Östergötland)vid stationen i Mullsjö en gång och han var visserligen väldigt skeptiskt inställd till vägen (krokig; dåligt med varningsskyltar, tror inte dom räckte), men i övrigt fungerade det hela bra!

    Hade hemskt gärna suttit och tolkat (fast jag har aldrig gjort någon tolkning med den stackars frågande närvarande) och hojtat och skrämt slag på fjäderfä och fyrfotingar... Egentligen låter det förfärligt roligt! När ska vi träffas ;-)????????
    Du får väl boka den där Lönnå, så det inte blir alldeles galet tossigt med "stämmorna", hi, hi...

    Kramen till dig och ha det bäst därborta i Vänerland!!!

    ***************************

    Hugan; Visst är det roligt med bloggkompisar!? Och man blir så himla god vän med massor av människor man aldrig har träffat! Även om en eller annan har varit här på besök... Och roligt har vi haft!

    Nog kändes det lite snopet med huset, men jag sitter ju inte i sjön, så jag tror nog att det löser sig till slut!

    Ha det jättegott idag och sköt om dig!!!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  7. Jajamen, riktigt kul och givande. Vilket härligt paket du fick!

    Kram

    SvaraRadera
  8. imse; Kan meddela att hembakat tunnbröd med tomatmarmelad är en utmaning för karaktären jag inte har... Herrejösses, så gott det var/är (har liiiite tunnbröd kvar, försöker snåla men det är svårt!).

    Ha en jättefin helg!
    Och kram tebax!!!

    SvaraRadera
  9. Ja du ser! Det fanns en mening med att du faktiskt skulle läsa det mailet! ;-)
    Sitter och rodnar över dina fina ord i min blogg. Tack vännen! TACK!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  10. Annica; Ja ibland är det bra att "glömma sig" ;-)! Men attan så gott det är med hembakt tunnbröd... Livsfarligt gott!!!

    Tyckte ditt inlägg var så fint och klokt! Det är så roligt när man läser något man verkligen kan ta till sig!!!

    Ha det gott, vännen och var rädd om dig!!!

    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!