Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 5 maj 2010

Snabbvisit

Idag kände jag mig alldeles övergiven, så jag bestämde snabbt att det behövdes fås hem lite filmjölk och annat väsentligt ätbart (typ vindruvor...) och att detta faktiskt kunde inhandlas i Mullsjö.
Har ju inte längre dit än till Timmele, där jag brukar handla. Fast vägen är betydligt krokigare. Så pass krokig att varningsskyltarna inte har räckt till alla svängar och krökar...

I Mullsjö bor ju numera fd granne K och hon jobbar eftermiddagar denna veckan. Så en snabb visit på förmiddagen fick det bli. Och ett byte; pocketbok mot en bunt veckotidningar och en god kopp kaffe med morotskakerulltårta.
Jo, det går att göra sån och det var himla gott! ALLA magarna gillade det!!!
Tänk; ibland behövs det bara någon timmes småprat och den här känslan av att komma hemifrån en liiiten stund, så känns allt lite bättre och man ser aningen ljusare på tillvaron.

Tänk så glad jag kan vara som har en sån snäll och gullig fd granne!
Fast jag vidhåller bestämt att det var roligare när hon inte "hette" fd!!!


4 kommentarer:

  1. Jag förstår din känsla, ibland behövs inte mycket för att få upp livsandarna!
    Åh vad härligt att alla magarna gillade kakan :-D
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Du får väl se det som så här, att grannen din inte alls är någon f.d. sådan Hon har bara flyttat en pytteliten bit längre bort :oD

    Mera morotskakerulltårtor åt folket!

    SvaraRadera
  3. Hej min fina vän!!!
    Jag vill börja med att tacka dig! Tack från djupet av mitt hjärta för dina så fina hälsningar hos mig. Du gör mig så oerhört glad!!!
    Du anar inte vad dina hälsningar betyder & hjälper mig!!!!
    Du är en underbar vän som jag är så glad över att jag funnit!!!

    Ja, visst är det så. Att få komma hemifrån en stund att få sitta i en väns kök & mysa med kaffe & prat! Det gör en till en ny människa =)

    Jag önskar dig en underbar fin Torsdag & va rädd om dig.. för dig vill jag ej mista!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  4. hugan; Visst är det bra att ha goda vänner att våldgästa och göra tappra försök att äta ur huset ;-)?! Och min fd granne är nu en på millionen!!! Har jag sagt det förut??? Nåja, det kan inte upprepas ofta nog!!!

    Och alla magarna var sååå nöjda, så dom avstod från lunchen när jag kom hem igen! Matbesparande åtgärd!!!

    Kramen och ha det gott!!!

    *****************************

    Stjärnkraft; Nä, "stackars" grannen har inte en chans att komma undan! Upprepar igen; hon är en på millionen, K!!!!!

    Och avgjort ska det vara mer morotskakerulltårtor åt folket! Man blir glad av sånt!!!

    Kramen till dig!!!

    *****************************

    Tina; Du är då för go, du!

    Säger detsamma till dig och skickar ett lass dunderkramar!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!