Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 4 maj 2010

Tur att man kan "fastna" i en bok!



I synnerhet när vädret är som det har varit här idag.
Dom få stunder solen har varit framme har herrarna hund och jag RUSAT ut för att hinna njuta av lite solvärme.
För det har varit kallt. Inomhus också!

Och boken jag lyckades bli alldeles fast för denna gången heter;
"Guernseys litteratur- och potatisskalssällskap"
och är skriven av Mary Ann Shaffer.

Handlingen är egentligen en brevväxling mellan en författare och människor på den lilla ön Guernsey i Engelska Kanalen...
Låter kanske tråkigt; men neeejjj! Den är så fint och charmigt skriven (och översatt).
Som det står på baksidan;
"En gripande och stark berättelse om vänskap, kärlek och böcker. Hur människor under svåra förhållanden hämtar kraft i läsningen och hos varandra."

Och jag som läser och läser för att glömma värken och allt annat som den för med sig är alldeles borta för världen i någon timme åt gången... Till somliga katter och hundars förtret.
Det har hänt mycket konstiga saker i huset i skogen idag...
Men jag antar att jag får skylla mig själv när jag inte är så där riktigt medveten om vad som händer runt omkring mig...




Lite tråkigt att jag inte lyckades missa detta bara...
För det var något jag INTE ville se! Inte alls! Absolut NEJ!!!

Men kvällspromenaden företogs med hundar med täcke och matte med stora vinterjackan... Och nog önskade vi att vi hade sluppit. Alla tre. Eller åtminstone Nalle och jag ...




3 kommentarer:

  1. Ja, nu blir det väl LKP igen.....
    *suck*

    Kramis!!!!!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Uj, vilket väder du haft ... Det är såna där dagar jag minns att det inte var så där odelat hejsan att ha hund. Fast nog saknar jag allihopa, dom där som bor i hundhimlen numera. Det finns ju som bekant inget dåligt väder, bara dåliga kläder (säkert sagt av någon som inte haft hund som ätit sk*t på dagen och begärt sig ut tjugo gånger under en och samma natt ... i ösregn eller snöstorm).

    SvaraRadera
  3. Jag har kört till stugan nu med bara sommarjackan.... hm... inte klokt med tanke på vädret. Klokt med tanke på månaden... ja,ja det är tur att jag ska vara inomhus för det mesta... får väl springa mig varm när hundarna ska ut.

    ha en skön dag

    kramkram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!