Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 14 september 2009

Är du allergisk mot skryt och gnäll? Läs inte här då!

För idag har det uträttats stordåd i huset i skogen!!!
Här har det burits undan trädgårdsmöbler OCH klippts gräs...
Det där med gräset var liksom inte riktigt meningen.
"Lille klippen" stod där i garaget och såg så oskyldig ut och jag tänkte att "det skadar väl inte att försöka starta eländet".
Men det gjorde det!
Skadade alltså!
För det jäkla maskinen hoppade igång som flyg och dra, och jag vågade inte stanna den.
För då hade det antagligen inte gått att starta igen.
Och gräset behövde ju klippas...
Och nu när det är gjort är jag läskigt mallig och på väg att få migrän...
Så går det när man får för sig att starta dundermaskiner!!!
Själv göra och själv ha!!!
Fast liiiite synd om mig är det (väl)?!


*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
Lite bilder från förmiddags-(nåja mittpådagen-)promenaden...

Detta är det lutande rönnbärsträdet i Flårekulla...



Nypon och blommor... Visst är dom vackra?!

Har vita nyponrosor också!!!


OM man mordhotar UffeHund kan han stå still i två nanosekunder...
Nä, inte direkt mordhot... Jag framhöll bara att OM han ville behålla svansen fick han banne mig stå still.
Men skvallra inte för HRIS (Hundens Rätt I Samhället)....



Och lille Nalle undrar VARFÖR matten envisades med att dra med den där enländes kameran... Allt tar ju sån tiiiiiid när den är med!!!!
Stanna här och stanna där, men aldrig där Nalle vill...
Ytterligare ett fall för HRIS???

*^*^
*^*^*^*^*^
Och nu ska jag ägna mig åt ett snabbsamtal till svärdotera och sedan lite vård av ond rygg och begynnande migränanfall...
Borde kanske anfalla tillbaka???
Hmmm, kan det hjälpa tro?????
Ha det gott!!!

3 kommentarer:

  1. Anfall är bästa försvar, säjer man ju...så gör det!
    Jag tycker du har varit skit-duktig i dag, vännen!!
    Hå & hej och slit & släp!
    Gnälla FÅR man och det ÄR faktiskt liiite synd om dej att maskineländet startade...((:

    Och du! Säj till den där bortskämda lilla kor....Nalle, menar jag att du VISST ska ha kameran med dej på era promenixer!
    För JAG vill ju se bilder från ert vackra Flårekulla helst varje dag ju!
    Jag har faxiskt åxå varit duktig i dag!
    Jag har städat fågelburar och klippt till nya grenar av våra nu VÄL ansade äppleträd, och varit in till stora staden och hämtat den nu lagade datorn, och kört sonen till körskolan och...huh, så mycket det bidde i dag när jag skulle vila och ta det lugnt, va?
    Konstigt vad allting släpar efter när man råkar vara borta en vecka!??!
    Och inte är det färdigt än så det blir nog inte mycket till vila i morgon heller...):
    Ha det gott nu och hoppas du lyckades skrämma den där Migränen på flykt!
    KRAAAAM!!!!
    (Och tack för trevlig pratstund i dag!)

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för migrän! Har något som ligger och lurar bak i huvudet. Säkert pga för mycket snor eller nått. ;-)
    Hoppas att du kunde mota bort din!!
    Underbara bilder! Mera såna så kanske jag blir frisk tills i morgon.
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  3. Flisan; Hörrururu! Det var välan inte "korv" du tänkte kalla Nalle??? Visserligen liknar han i sina sämsta stunder en väl stoppad vidbränd falukorv, men det är bara jag som får säga så! Så är det ;-)!!!
    Migränen liksom kommer och går idag... Fast det har varit rätt så gôtt att bara gå och skrota efter gårdagens övningar... Man ska inte göra för mycket, det kan aldrig vara bra :-)!

    Tack själv för pratet! Och Harryett hälsar att det menas allvar med pratet om en artfrände... "Undulater fattar ingenting", säger hon...

    Kramen och var rädd om sig!

    ***********************************

    Annica; Hoppas att du mår bättre?! Eländigt med förkylningar, man blir så trött och hängig.
    Migränen är en sån där åkomma som man inte önskar sin värste fiende (eller, jo, kanske ;-0). Blir så pipig så jag tror inte att det är sant själv :-)!
    Men hundarna får sympationt, så jag slipper känna mig ensam, ha, ha!

    Kramen och krya på dig! (Det är imorgon tummarna ska hållas, va?)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!