Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 21 september 2009

Blev så GLAD idag!!!


Förra veckan fick jag lämna in min "kompis", den lilla röda Bosch-en...
Den hade nämligen fått för sig att låta något alldeles förskräckligt när den skulle röra ihop mina bröddegar...
Den praktiskt taget SKREK, stackaren.
Trodde att det var ett lager som hade gått åt "dit där det är varmt"...

När jag lämnade min maskin i elaffären påpekades det att det kunde ta lite tid innan den var klar.
Men i det läget har man ju inte mycket att välja på, så...

Idag var jag så där "duktig" och lyckades komma iväg på morgonen (ok förmiddagen, då) och hann ner till bibblan innan tolv.
Passade på att "proviantera" på apoteket när jag ändå var ner i Dalum.
Precis när jag skulle sätta nyckeln i tändningslåset på lille "Missilen-bilen" och skulle kuska hemåt igen, ringde mobiltelefonen.
Och kan ni tänka er!
Det var från elaffären och min lilla röda var fixad.
Bara att hämta! Och jag var ju redan halvvägs till stan!!!

Frågade givetvis "hur mycket köster dé då?"
Och denna jättetrevliga människa säger "inte ett öre! Jag fick ju bara peta ut en degbit som var hård som cement".
Så så var det med det "lagret"...
Men HUR denna degbit har kommit in i maskinen är det ingen som fattar... För det finns ju skydd som man är tvungen att använda om man ska sätta dit degkroken...

Men jag gillar folk som säger att det inte kostar något!!!

Mysteriet i huset i skogen blir kanske löst - en annan dag!

Ha en fin början på veckan!!!
Kramelikram!!!

8 kommentarer:

  1. -Va sa du till tanten i elaffären då?
    -"Jeg elsker deg"??

    *skrattar eftersom min humor ikväll är skit-låg...*

    Kramis på dej!!
    Flisan

    SvaraRadera
  2. Visst är det trevligt när de säger såna saker.=D
    Det är inte ofta det händer så när tillfället äntligen uppenbarar sig blir man alldeles till sig i trasorna.

    Kramkram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för dina uppmuntrande ord. De behövdes. Jag suger åt mig allt som en svamp just nu.
    TACK!
    Massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Flisan; Tror att dom var lika förvånade som jag därborta i elaffären :-). Det ska ju inte kunna hända, men det är klart; händer det så händer det här!

    Fast jag medger att jag kallade killen som ringde för "jättegullig".... Han var något generad (oops) och det var väl inte precis min mening (tror jag).

    Ha det gott och du, vilket inlägg du har gjort! Jisses!!! Heja dig!

    Kramelikram!

    **********************************

    bc owner; Nä du! Det är väl väldans sällsynt att man får sina grejer lagade alldeles gratis! Fast inte precis så där jättetråkigt när det händer ;-)!

    Kramen och sköt om dig!!!

    *********************************

    Annica; Det är väl det bloggen är till för?! Har fått så mycket peppning och uppmuntran av andra bloggare, så jag vet hur mycket det betyder att veta att andra bryr sig.
    Jag hoppas att det löser sig med allt och tänker på dig!

    Kramen och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  5. Tack!
    *det kom rätt ur hjärtat från mej i natt...var lite "bitter" på hele skitten...*
    Bamsekramis!!

    SvaraRadera
  6. Ja det var trivsamt, undrar just vad du bakar för bröd som liknar cement? ;D Nu ska det bli andra bullar av, lycka till med baken ;)
    Kram på sej!

    SvaraRadera
  7. Så härligt att få det fixat alldeles gratis. Tänk om min telefon kunde sluta på samma sätt? *önskar*

    Skönt att kunna kika in hos dig igen :o)
    *vinkar hej*

    SvaraRadera
  8. Flisan; Men det behöver sägas!!!

    Kramen!!! (igen:-)!)

    *******************************

    hugan; Vet du? Jag misstänker starkt det där jäkla vörtbrödet... Eller nåt annat :-)! Huvudsaken är ju att den där "röda faran" funkar igen...
    Det blir nog väl med baken så småningom ;-)!

    Kramen!!!

    ***************************************

    Koola Viola; Vinkar hej tebax!
    Att det ska vara så besvärligt att få telefonen att funka... Skit är det!!!

    Men vid detta laget är väl "Felia" skyldig dig pengar istället för tvärsom... Nåt borde du väl få när du har varit utan telefon så länge, tycker jag!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!