Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 15 september 2009

Att det alltid ska...

... bli så där migränigt dan efter mina "allaktivitetsdagar"...
Fick "rätt så" rejäl migrän igårkväll, men tog duktigt min lilla zomig-tablett och trodde att det nog skulle bli mycket bättre tills idag.
Bättre blev det, men det har inte gjorts så där värst mycket här (milt uttryckt).
Dunkar fortfarande lite obehagligt i knoppen, men nu blir det banne mig inte mer medicin här, inte!
Det kan väl inte vara nyttigt att smäcka i sig såna mängder?
Och förresten smakar dom blärk!
Och dom ska "smälta" i truten, så smaken kommer man inte undan...

Här är i alla fall något slags "bevis" på att jag gjorde någon skapandes nytta igår...
Det händer inte så ofta, så lite skryt (till)får det allt bli!!!



Igår (kolla bara datum och tid på detta tjusiga "tidsdokument") stod "tjusigautemöbeln" på sin plats på plattorna som sonen med mycket möda och stort besvär la dit för ett par år sedan (eller var det förra året??? Minnet är bra men mycket kort!!!)



Idag ser det ut så här... (Datum och tid bör noteras här också!!!)
Lägg nu märke till att gräset är klippt!!! Det är nog det som är orsaken till allt mitt gnäll idag... Ja inte gräset, men själva klipperiet.
Men vad jag inte tänkte på igår var att löven också åkte med i klippyran...
Kanske ett alternativ till krattan...
Fast... Det luktar och dånar så förbaskat om "lille klippen", så det får nog vara.



På min lilla veranda blommar fortfarande blommorna som "bor i strut"...
Och där står fortfarande lilla bordet och stolarna kvar.

På eftermiddagarna har jag sol och någorlunda lä där.
Och det är mysigt att sitta därute och lyssna på fåglarna.

Inte dom som bor inne hos mig, alltså, utan dom som flyger omkring ute.
Mina kvittrar inte så mycket.
Dom SKRIKER...
Särskilt Mango (sorry J, men så är det!).
Kalle ligger inte långt efter, men han har ju Rosa som håller honom i näbben.
Molly är ju ganska (hmmmm...) bråkig själv, så hon uppmuntrar antagligen alla såna där busstreck...



Och tänk att jag köpte en fuchsia i alla fall...
Har inte haft någon sådan på flera år!
Minns att min mormor inte gillade den blomman.
Undrar varför? Men hon hade säkert ett bra skäl till det. Hon brukade ha kloka åsikter om både ditt och datt...
Men nog önskar jag att jag hade frågat henne mer medan jag hade chansen...
Det blir så mycket man undrar över när man själv blir (en yttepytteaning) äldre, och förhoppningsvis något klokare.
Fast det är ju så dags nu att börja fundera...
Och jag fick ändå ha kvar min mormor tills för ganska exakt tjugo år sedan...
Men saknaden finns kvar. Varenda dag...

Och nu har jag svamlat färdigt för idag , blir lite vilse i pannkakan när jag har migrän....

Hundpromenad och te står på schemat...
Och sen fortsätter jag väl med det jag har gjort hela långa dagen!
Absolut ingenting!!!!!!!

Ha det gott!!!


6 kommentarer:

  1. Det var en väldans fint klippt gräsmatta du har nu!
    Men fy för den lede med din dumma huvudvärk...):
    Hoppas det känns bättre ikväll.

    Har du funderat på eltejp till Mango?? Har hört att det ska vara effektivt..Haha!

    Och varför din Mormor inte gillade fuchsior kanske var av samma anledning som min????
    Dom DÖR ju bara man släpper en fis!
    Och vatten ska dom ha i tid och otid.
    Och lagom (vilket jäkla ord, va?) med sol. Och helst lä....

    Näe, såna besvärliga blommor lägger inte jag pengar på. Och dom jag får tar jag snart död på.
    Tacka vet jag pelargoner! Dom e inte så känsliga som fuchsiorna. Men dom är attans granna dom däringa fuchsiorna....
    Du vet väl att "Lessontoken" är TOKIG i dom också?
    Hon brukar odla och pyssla med sina små raringar hela sommar´n lång. Fattar inte att hon orkar...
    Men vilka praktexemplar hon får fram ibland...

    Nähä! Nu "promenerar" jag vidare på min kvällsrunda i bloggvärlden...
    Kramis på dej bästaste syster´n!

    SvaraRadera
  2. Flisan; Tur att jag inte visste att dom var sååå känsliga ;-)... Hade jag anat det hade den säkerligen stendött!
    Men den där "Lessontoken" är ju så in i bängen duktig med allt som växer. Hennes trädgårdsbilder gör mig grön av avund. Fast jag har nog inte så brinnande intresse och inte ork heller för den delen...

    Och NEJ! Det blir ingen eltejp på busen Mango... Jag får väl stå ut med tjoandet... Han är charmig, den där lille skiten! Och Molly anfaller honom istället för mig och det är en rejäl pluspoäng ;-)... För HAN kan ju hugga tillbaka, det kan inte jag!

    Skulle gå och lägga mig för några timmar sedan, men började leta efter gamla kompisar på nätet... Men fan vet om Eva är Eva eller rent av en annan Eva med samma efternamn... SUCK!
    Vaddå vimsig när migränen ligger och lurar, ha, ha!!!

    Var rädd om sig!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  3. Tycker du gör rätt i att inte göra nåt, du har ju redan gjort så mycket! å vilka fina blommor...det är nog sista dagarna ute här nu för sommarblommorna. Ska försöka ta mej an dom i helgen..

    Kram på sig!

    SvaraRadera
  4. Huga; Skönt att "höra av dig" igen! Har saknat dig :-)!

    Ha det jättebra och var rädd om sig!!!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  5. Min mormor hade MASSOR av fuchsior.............jag gillar de blommorna.
    Speciellt Spik fuchsian. (vet inte om den heter så men mormor kallade den så)

    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack snälla, jag försöker allt jag kan ;)
    kramelikram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!