Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 9 september 2009

Lite förvirrad...



...och lite, lite irriterad kan man bli när man är jag och väntar på besked från sonalyckan om hur, var, när han tänker dyka upp i skogens djup.
Eller snarare vid busshållplatsen i Dalum eller i stan eller....

Var ju och handlade i måndags med tanke på att unge herrn skulle komma hem i veckan.
Eller snarare igår.
Som det var "bestämt" innan helgen.
Men i måndags blev tisdagen onsdag och det skulle ringas dagen innan "landningen". Men igår hördes inte ett ljud, och då var det ju dagen innan idag som ju är onsdag.

Så här sitter jag med en massa (ok inte sååå mycket, men mer än om jag hade räknat med bara mig) pålägg och annat.
Som sagt; man kan bli en aning frustrerad ibland när man är så där benägen att ta sina barn på orden.

Fattar ju att han hellre vill vara kvar i närheten av flickvännen (hon är jättego, så det är ju inte konstigt!), men det hade ju inte varit fel om den där mamman hade fått något slags besked.
När hon nu är så där "ta-folk-på-orden-benägen".
Tycker jag!

Men kommer han inte får jag väl "offra" mig och käka pålägg själv. I värsta fall finns det ju två små hushållsgrisar, f´låt hundar, som kan tänka sig att få lite extra gott på dom där tråkiga torrfoderbitarna dom käkar till vardags.
Dessutom har jag ju mitt "nya" (bättre begagnade) frysskåp där det finns plats för (nästan) hur mycket som helst.

Å andra sidan måste välan ginsengen göra lite nytta eftersom jag orkar reta upp mig på såna petitesser?!
Kanske jag skulle utnyttja den där frustrationen och passa på att plocka upp alla grenar som har blåst ner från ekarna. Man kan kanske tänka sig att gräset skulle vilja bli klippt en gång till...

Sist jag använde gräsklipparen ville den inte alls vara med. Men nu är luftfiltret rengjort och lite olja är påfylld, så nu tycker jag allt att lille "klippen" kan ställa upp! Kan ju inte fjäska hur mycket som helst för den där lille mackapären. Eller hur?

Men som vanligt är det väl bäst att reservera sig för oförutsedda händelser.
Sonen kan ju få för sig att ringa och vilja bli hämtad, matten kan ju få för sig att en långpromenad med UffeHund och Nalle låter roligare än gräsklippning (det gör det ju!!!) och än är det inte för sent för migränen att dyka upp (eller ner, vilket det nu kan vara?)...
Med andra ord; Uffematten lovar ingenting bestämt!
Och det är väl det enda som är riktigt säkert i huset i skogen !!!

11 kommentarer:

  1. Barnen tar nog oss för givna, jag känner igen det där med att de ska höra av sig. Min son stänger av mobilen när jag ringer ibland, det är frustrerande.;o)

    Har du märkt något av ginsengen? Jag hade nog behövt en flaska om dagen. Har knappast orkat blogga eller kommentera hos er på ett tag,det har gått trögt att formulera sig. Idag verkar det som det har lossnat, skönt.
    Ha en alldeles fantastisk dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket dilemma..du får göra dubbelmackor och fika med dig själv...eller kanske inte var nån bra ide;))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bloggullet; Nja, inte tror jag att jag har märkt av den där dunderkuren ännu... Var så där löjligt tacksam när det började regna, för då slapp jag ju klippa gräset :-)! Men det kanske kommer... Imorgon t.ex. För då är det fågelbursrengöring och då går det åt en del energi ;-)!

    Har funderat på hur jag själv var i 20-årsåldern, men jag hade ju äldste sonen då, så det är väl inte den bästa referensen i världen...
    Men jag fick tag i den luringen idag och nu satsar vi på nästa vecka istället. Och pålägget äter jag och hundarna upp!!! Så det så!!!

    Kramen, vännen!!!

    ****************************

    Tant Brun; Nje, med tanke på midjeomfånget får jag nog dela med mig till hushållsgrisarna/hundarna... Så blir dom ju glada i alla fall ;-)!!! Och det är ju bra!

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jag är nog som du emellanåt. Har en människa sagt att dom ska komma vid en viss tidpunkt så är det väl så??? Eller???

    Ät upp pålägget eller dela det med busvovvarna. ;-)

    Sonen kan få äta bröd med bara smör på. hehe

    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Förstår din frustration! Men men.. Inget man kan göra åt.
    Visst är texten vacker. För visst måste man ha tro. Det ska bli spännande att se om jag för något svar från Göran Hägglund. Inser att jag inte skrivit brevet på ett sätt som kräver ett svar. Men hoppas kan man ju alltid göra. För vad vore man utan hopp? Hm.. Måste nog skriva om hopp idag. Och hitta en "HOPP-låt". ;-)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. bc owner; Det konstiga är väl att man liksom inte kan "ta sig för något" om man tror att någon eventuellt ska komma... Ingen idé att sätta igång med något större projekt (ALLA projekt är "större" i detta hushållet!), om man ändå blir tvungen att avbryta mitt i.

    Nalle och Uffe är tacksamma för lite gottis på maten ;-), så dom är nog inte för ledsna för att inte lillhusse dyker upp :-)!

    Vad sonen får på mackan när han kommer återstår att se... Inte så där helt säkert att det finns nåt kvar.

    Kramen!!!

    *******************************

    Annica; Du har så rätt så (igen!!!)! Utan tro och hopp kommer man inte långt. Så är det bara!!!
    Ska bli spännande att se vad du hittar för låt ;-)!

    Ha det gott och var rädd om dig!
    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  7. Visst är Björn Skifs bra! Han var faktiskt min första idol och han håller fortfarande!
    Idag ger jag er kärlek. Den här låten kanske många tycker är för mycket spelad att den saknar innebörd. Men inte för mig. För mig är det verkligen KÄRLEK!
    Hoppas att du får en härlig fredag!
    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Sitter och svarar på mail till Jernsaxen, börjar rula på nu med verksamheten, men jag har lite svårt att hina med allt som jag vill, lite stökigt just nu i det Olofssonska hemmet!
    Tittar självklart in på din alltid läsvrda blogg och önskar en fin Fredag och en trevlig helg!
    kram ifrån Peter!
    PS: är det du som hoppar (ler)!

    SvaraRadera
  9. Annica; OH, va bra! Då skyller jag på dig för att städningen blir lite skjuten på framtiden, he, he!

    Ha det jättegott du också!!!

    Kramen!!!

    **************************************

    Peter; En får tacka! Läsvärd, minsann!!! Nu blir jag ju mallig till råga på allt :-)!!!

    Har lite svårt att hoppa så där, men kunde jag så är det nog rätt likset... Särskilt det där viftandet med händerna... Farligt för dom som kommer för nära...

    Ha en alldeles förträfflig helg du/ni med!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Du skriver för skönt mostera mi, som jag garvade! Vad skönt om ginsengen börjar göra nån nytta, men det är som du säger- bäst o inte lova nåt bestämt! Stora kramen på dej!! /Sandy

    SvaraRadera
  11. Sandy; Skulle tro att de flesta tycker att det hela är lite lätt förvirrande :-)!
    Anar att du såg för dig Uffe o Nalle med små gristrynen ;-), men jag försäkrar att än så länge ser dom ut som vanligt... Något rundare om maggen, bara. Och det är kanske inte så bra, men har man en massa extra pålägg så har man! Så är det!!!

    Och gräset vajar i vinden idag också. Men det är ju en viss tjusning med det också...

    Var rädd om dig, stumpan! Tänker ofta på dig/er...

    Kramen, bästaste sösterdotera!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!