Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 11 september 2009

Ibland tänker jag att...

... jag SKA göra saker och så gör jag inte det...
Nåja, det händer väl faktiskt rätt ofta att det blir så.
Nu är det inte alltid mitt fel, för inte sa jag att det skulle regna i tisdags när jag hade bestämt mig för att klippa gräset? Eller var det i onsdags?
Var i och för sig inte precis jätteledsen när det började regna , lite pinsamt, men sant...
I själva verket blev jag på ett strålande humör helt plötsligt när jag insåg att det inte gick att klippa något fånigt gräs precis då...



Förresten är det väl lite trevligt med gräs som verkligen vajar i vinden?

Och "lille klippen" står så bra i garaget.
Är helt övertygad om att den trivs jätte-jättebra där!!!



Och idag ska jag (verkligen) göra lite av det jag inte gjorde igår för att jag fick för mig att det säkert skulle vara roligare att göra det idag. Det vill säga städa färdigt...
Gjorde iordning i fågelburarna och bäddade rent i sängarna igår.
Sen tyckte jag att nog hade jag varit alldeles fantastiskt duktig och inte behövde jag göra mer.
Det jäkliga är att då får jag ju fixa resten idag...
Fast jag har ju redan hunnit med att stryka ett par handdukar (man får ju faktiskt byta såna där kökshanddukar nån gång ibland) och varit ute med hundarna.
Så idag ska jag minsann göra färdigt!!!



Gissar att detta är en alldeles sann bild av en "Uffematte efter städyran"...
Men min gosiga "sovaTVfåtölj" går att tippa!!!
Det ni!!!

Ha en jättefin fredag!!!
Här ska det städas!
Tjoho!
Kanske...




8 kommentarer:

  1. TACK!
    Tycker jag fick till det riktigt bra själv. ;-)
    Hoppas du med får en underbar helg!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara instämma, steget från tanke till handling är så långt i min värld.

    Jag lägger mer tid på att tänka på allt jag ska göra, än att göra det.;o)
    Ha en fin fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Annica; Visst är det roligt när man lyckas?!
    Ha det gott!!!

    Kramen!!!

    *****************************
    Bloggullet; Det konstiga är väl att steget liksom blir större och större för varje dag som går ;-)...
    Nåja, till slut blir ju saker gjorda i alla fall, även om det sker under vilda protester :-)

    Ha en fin fredagskväll och sköt om dig!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, om gräset inte klipps här hemma så hittar jag inte Hailey ;o)

    Ha en riktigt skön helg :o)

    SvaraRadera
  5. Koola Viola; Uffe syns fortfarande, Nalle ligger väl något risigt till (när han är på baksidan i alla fall)... Inte lätt att inte vara så hög över havet...

    Men hon är allt bra söt, din Hailey!!!
    Även om hon "försvinner" i gräset :-)!

    Ha det jättegott du oxå!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  6. Jag har tänkt samma tankar jag med. Varför lär vi människor oss inget av andra människors misstag?!
    Tekniken utvecklas men inte vi. Varför?
    En annan tjej som bloggar, Iinaa, har jämfört det som händer nu i världen med Bibeln. Och i stort sett så upprepar vi oss bara. Vi utvecklas inte. Hemskt när man tänker på det. För visst vill man tro att man lär sig och blir en bättre människa för varje dag som går?
    Som du säger. Lite mer eftertanke skulle inte skada.
    Ha en skön lördag!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Hum....känner pinsamt igen mej i din "typiska beskrivning" av en helt vanlig dag här...

    Lite konstigt är det allt när man jublar av glädje när det börjar regna när man precis tänkt klippa gräs, eller??
    Eller att strömmen går när man ska dammsuga?

    Tyvärr står inte folk i kö heller precis för att "ta ifrån en" det där skit-tråkiga jobbet!?!??!

    Min sonalycka kvider i dag när Gubben bett honom att BÅDE dammsuga, tömma diskmaskinen OCH klippa gräset till jag kommer hem....Hihi!
    Gubben jobbar ju helg och sonen kan verkligen gott hjälpa till...han har ju ALLTING gratis hemma trots sina 18 år, så det var visst bara till att sätta igång nu.
    SNACKA OM SUR TONÅRING hemma!!!!
    Att dom inte fattar va?
    Kram på dej goa du och ta det lugnt!

    SvaraRadera
  8. Annica; Jag VILL tro att vi blir fler och fler som inser att man måste lära sig av historien... Och hoppet är väl det sista som lämnar människan (hoppas jag ;-)!)?

    Ha en fin söndag!
    Kramen!!!

    ***********************************

    Flisan; Är såååå glad att vi är fler!!! Och är det någon som klagar säger jag bara det; "vi är fler som har vissa svårigheter med "igångkommandet", så det så!!!"
    Och dessutom lär väl inte arbetet springa ifrån en (SUCK)... Nog fasen finns det jäkla gräset kvar när det har slutat regna (bara dubbelt så högt)...

    Tänk när man hade en sur tonåring att (försöka) köra med... Fast å andra sidan blir det mindre tvätt och disk när det bara är EN ynka människa i huset...
    Fast lite tråkigt ibland...
    Men jag får dom svar jag VILL ha, så det så! För det mesta...

    Kramen och ta det med ro du med!
    Hörs i veckan?

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!