Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 4 september 2009

OM...

.. ni nu till äventyrs skulle bli arbets/bostadslösa och känna att ni nog hade större chanser någonannanstans än precis där ni befinner er;

SE FÖR SJUTTON TILL ATT NI "PLANERAR" ER FLYTT!!!

Om man nu till äventyrs inte gör det, på det sätt socialförvaltningen förväntar sig att det hela ska planeras, blir man utslängd på gatan utan vare sig bostad eller försörjningsstöd.

Kan ju vara bra att veta utifallatt...



Tack gode Gud att jag inte är ung idag!!!

11 kommentarer:

  1. Amen...skojar du???
    Jag...har...inga ord...

    Misstänker skarpt att "lille M" fått dessa besked, eller?

    STACKARS UNGDOMAR säjer jag bara som försöker och försöker och bara möter motstånd och ska behöva ta skit från myndigheter!!
    Hur farao ska DOM orka med allt i slutänden??
    Och precis i den ålder då körkort ska tas, bil ska köpas, familj ska fixas, hus och jobb och ALLT....

    Ja du,vi har nog "tur" som inte är unga i dag....):
    Sorgligt värre.
    Kram goa du och försök hitta lite ljusglimtar mitt i allt elände.
    Det MÅSTE ju ordna sej på något vis..
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Ja, fy fan! Ibland undrar jag vad vi lever i för U-land... För ett land där vi inte hjälper dom som behöver och inte visar empati är ett ruskigt fattigt land!
    Dessutom blir det ju dyrare i det långa loppet, om man nu ska se strikt samhällsekonomiskt på det hela...

    Men son och svärdotter i F-köping ställer upp och snokar reda på vad som gäller, för vi tror inte att detta är riktigt enligt "gällande bestämmelser". Så överklaga ska vi!!!

    Kramen, bästaste söstra mi! Tack för att du finns där!

    SvaraRadera
  3. Läser ditt oinlägg och suckar högt.
    Det är inte rikgtigt klokt att det får gå till så. Själv har jag bostad men antagligen snart ingen inkomst. Du vet. Försäkringskassan.... Ska på möte med dom den 16. Fick tid klockan nio. Ringde och frågade om vi kunde ta en senare tid på dagen. Varför då, får jag till svar. Jag är inte så pigg i kroppen förrens frammåt 10-11. Jag har svårt att starta kroppen. Du får väl gå upp tidigare, blev svaret. Äh.. Jag går upp klockan fem. Dessutom får jag inte lämna sonen före nio på dagis. Och jag måste ju få lite tid att komma till er också. Ja ja, suckar människan kom tio då.
    Tack.... Eller?
    Ursäkta. Jag är inte frisk....
    Den handläggare jag haft innan har varit superförstående för att jag inte kan komma tidigt. Men den här hade nog glömt empatin hemma nånstans....
    Hoppas att det går bra för sonen!
    KRAM!!!!!

    SvaraRadera
  4. Blir så upprörd!
    Förstår att du/ni har det tufft!

    Bamsekramen på dig!

    SvaraRadera
  5. Annica; Man kan ju tycka att det är rätt naturligt att man inte mår bra om man nu är långtidssjukskriven... Men det verkar som om villkoren för anställning hos både soc och f-kassa är fullständig empatilöshet...
    Som väl är slinker en och annan tänkande människa igenom, för nog finns det ett fåtal "pratbara" anställda inom både det sociala och f-kassan. Även om dom är sällsynta idag.
    Lovar att tumhålla allt vad jag orkar den 16:e!!!

    Jättekram till dig!!!

    *********************************

    Sickan; Ja du! Man undrar vad det ska bli av detta! Med tanke på att det är ungdomarna som växer upp nu som ska "ta över" efter oss, blir jag ruskigt betänksam. För så lite stöd som dom får och så mycket skit som dom får ta är det väl ganska så troligt att det "kommer igen" på ett eller annat sätt... För hur ska dom kunna visa empati när dom aldrig får någon själva?
    Ligger mycket i det där "som du sår får du skörda"...

    En jättekram tebax!!!

    SvaraRadera
  6. ja du.
    vilket jäkla bullshit rent ut sagt.
    jag har flyttat endel och haft rätt så mycket med dom att göra men har aldrig hört något om jag har planerat min flytt.
    det är skitsnack bara för att dom ska slippa att betala.
    men lilla M är alltid välkommen och ska höra med dom på tel tiden på måndag.
    för jag kan inte tänka mig att det stämmer.
    kram på dig svärmor

    SvaraRadera
  7. jossan; Dom jag har pratat med hittills säger att det verkar "relativt olagligt". Och nog låter det minst sagt konstigt!!!
    Men vi tar väl tag i det i veckan och överklagar och bråkar "lite"... Har eldat upp mig rätt duktigt nu! Ska höra med kompis M om hon kan kolla med sin syster som är jurist och har lagarna klara för sig...

    En jättebamsekram till er (+ extra stor till lilla J ;-)!!!)

    SvaraRadera
  8. jag tror inte heller att det är lagligt.
    ska höra på måndag och säger hon att det är bullshit så stämmer vi idioterna.

    SvaraRadera
  9. Ahh fy fasen säger jag bara..s u c k =(

    SvaraRadera
  10. Pixi; Jodu! Mycket elände har jag fått höra sista veckan... Men det gäller nog att överklaga och hugga tag ordentligt i ilskan så att det verkligen blir gjort!
    För jag tror att dom j-larna har "skitit i det blå skåpet" (som Jenny brukar säga :-0)...
    Men det lär bli en jobbig tid (trots att jag har bestämt mig för att vara "ändåist",ha,ha).

    SvaraRadera
  11. Jag kan bara läsa och nicka...blir arg så jag skakar, men jag vet. Jag tog inte alla detaljer med soc inna jag bestämde mig att flytta till sjöbo, så jag fick inget "överflyttningstöd" därför, för de blev sura att jag inte gått igenom alla skäl via dem. Skulle egentligen fått den skiljande summan och stöd för flytt, men som sagt, eftersom de inte var mellanhand mellan hyresvärdar och fick papper på alla sköl att jag ville flytta. Men det gav jag ** jag i för jag är en fri människa och ingens fånge. Tyvärr är det just så de vill ha det, så de kan kontrollera oss. Låter paranoia, men vad fan ska man tro? Tänker på dej vännen...bit ifrån.
    /Sandy

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!