Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 19 september 2009

Tänka sig!

Första bilden på det lilla/e barnbarnet...


Visst är det alldeles fantastiskt...
Och nog har jag sett såna här bilder förut (inte minst mina egna fyra),
men detta är väldigt jättespeciellt!
Har ju aldrig sett något barnbarn på ultraljudsbild förut...

Har ju sin förklaring i att detta är första barnbarnet jag får se "från början",
lilla J var ju redan två år när vi träffades.
Men det kvittar ju ur "barnbarn-synpunkt"... Hon är lika älskad i alla fall!!!
Skulle tro att hennes bonuspappa är alldeles svag för fröken... Och det är inte konstigt, för hon är allt en liten prinsessa, lilla J!

Och imorgon kommer de blivande föräldrarna och hälsar på.
Vi ska ut i skogen och plocka svamp, är det tänkt.
Hittar vi ingen svamp lär det bli dåligt med "mittpådagenmaten",
för optimister som vi är planerar vi rostat bröd med stekt svamp till lunch...

Ha en fin lördag i solen!!!
Vovvarna och jag ska UT och inspektera "nödförrådet" av trattkantareller.
Allt för att rädda lunchen imorgon, ha, ha!



9 kommentarer:

  1. Livets under - vad underbart att få vara med från början. Jag förstår att det är en härlig känsla.
    Hoppas ni har hittat någon svamp. Skönt att ha lite svamp på lut. Det är ett underbart väder här idag. Kom just in efter en lång promenad. Skall vila mig en stund och ger mig ut igen. Har fått en massa plommon som skall kokas in, men de får vänta, solen går före.
    Ha en bra helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Underbart!!! visst är det ett mirakel ett litet knyte sååå gulligt
    Kram Bibban
    GRATTIS

    SvaraRadera
  3. oo så spännande! Grattis! Här går den händige o väntar på sitt första barnbarn. Jag känner mej i ärlighetens namn en smula utanför detta, eftersom man inte är riktigt accepterad. Inte den riktiga farmodern... Men det var en annan historia!
    Hoppas nu att ni hittar svamp i er skog!
    Kramen på sig!

    SvaraRadera
  4. Ohh vad härligt !!GRATTIS!!!! Önskar dej en underbar helg !kram =)

    SvaraRadera
  5. Viola; Har varit och kollat "reservförrådet" med trattkantareller och nog kan vi få ihop till varsin (liten) macka OM vi inte hittar andra svampuschlingar på vägenlångtbortiskogen :-)...

    Visst känns det jättestort detta med barnbarn... Trodde jag väl aldrig att jag skulle tycka ;-)!

    Kram och ha en fortsatt trevlig (solig)helg!

    ********************************

    Tant Brun; Visst är det roligt (och märkligt)! Men du har ju vanan inne ;-)! Krisar det frågar jag dig!!!

    Kramelikram!!!

    *********************************

    Hugan; Det är vansinnigt spännande! Faktiskt ännu mer nu än när man var i färd med att skaffa sig sina egna. Konstigt, va?!
    Du ska se att det där barnbarnet som väntas kommer att tycka att du är en alla tiders bonusfarmor! För det kommer du att vara, det bara vet jag!!!

    Kramen och sköt om sig!!!

    **********************************

    Pixi; Ja, visst är det härligt! Satt och stirrade på bilden först och undrade vilket som var upp och ner, he,he... Lite upprörda känslor, såg nog inte riktigt klart. I ärlighetens namn lite tårögt och så...

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  6. Kan bara gratta dig, så fantastiskt.

    Uffe har ersatts av ett träd, har han sagt nåt?;o)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Bloggullet; Tackar så mycket för gratulationen!!! Fast egentligen är det väl de blivande föräldrarna som ska gratuleras...

    Nejdå, Uffe är lika vildsint och galen som vanligt. Men jag kände för lite omväxling... Mitt lille "Ufo" kommer nog tillbaka så småningom :-).
    Får väl försöka få till en lite roligare bild på herrarna hund ;-).
    En annan dag...

    Var Malmöresan till belåtenhet? Vädret var väl på din sida i alla fall?!

    Kramen och var rädd om sig!!!

    SvaraRadera
  8. Åh, en liten på tillväxt!!!
    Så härligt att få följa...
    Men som du skriver så är det nog lika ljuvligt att "få ett" färdigt litet bonus-barnbarn som klivit ur blöjor och det där allra första.
    Dom är ju liksom redan små personligheter...
    Och Ditt hjärta är så stort så det ryms nog mer än dessa två små guldklimpar!! Hihi!

    Smaskigt med macka med smörstekt svamp på, hörrudu! Jammi!!!

    Och så måste jag säja att du verkligen hittat en KANONFIN bakgrund här!
    Höstig...och så varm och färgglad!

    Jättebamsekramis på dej och njut av söndagen!
    //Flisanfisan

    SvaraRadera
  9. Flisanfisan (;-0); Lilla J har i och för sig inte klivit ur blöjan riktigt ännu. Det jobbas på det... Tur att det inte är jag som ska härja med den lilla... Är nog inte så där konsekvent som man bör vara när man sysslar med sånt... Men svärdotter J är duktig! Snäll men bestämd! Är alldeles full av beundran!
    Den lilla/e nya bebisen tycks ha mycket egen vilja... Det var visst inte helt lätt att få fram en bra bild... Månne den ha ärvt sin viljestyrka av farmorsmor, tro? För min mamma hade ju vilja för sju :-)!

    Hittade tillräckligt med svamp så att det räckte till varsin macka... Någon hade varit och fullständigt rensat skogen från allt vad ätbar svamp heter... Inte en enda lite kantarell hittade vi. Och när vi kom hem var vi så trötta så vi gav attan i trattkantarellerna och nöjde oss med det lilla vi hade... Men det har varit en sån där avslappnad, skön dag. Och det är värt betydligt mer än kantareller ;-)!!!

    Visst är bakgrunden lite höstig i färgerna? Letade och bytte och härjade här igår, men denna får nog sitta kvar ett bra tag! Roligt att du gillar den!!!

    En jättekram till dig/er!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!