Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 22 september 2009

Månatliga matematiska kullerbyttor

F´låt Flisan!
Men denna passar såååå bra idag...





Sitter med mina månatliga sifferklurerier...
Och hur jag räknar fattas det nästan niohundra...
Fast om jag offrar mitt "sparkonto" är det "bara" femhundra back...

En får vá glá för det lilla...

Och fortsätta ÄNDÅ som en sann ÄNDÅIST.
Och det skulle jag ju vara, påstod jag ju så där övermodigt för nån vecka sedan... Ibland är man(jag) så dum så det är rent löjligt...
Men jag har ju rätt kul så länge det varar...

Och i eftermiddag kommer sonen hem! Med skolbussen, så jag slipper ge mig ut med bilen idag. Förhoppningsvis vittjar han (sonen inte busschauffören) brevlådan, så slipper vi den turen idag...
Har nämligen en aning ont i "lilla" maggen... Tror det är sällsynt onyttigt att grubbla på ekonomiska spörsmål. Faktiskt tror jag det! Eller vet det, tror jag ...

Ha det gott!
Kramelikram!!!


10 kommentarer:

  1. Ja bloggen ger mig väldigt mycket faktiskt. Men så har jag ju så underbara bloggvänner! Ditt stöd betyder massor. På torsdag ska jag träffa dem igen. Och då kommer jag vara riktigt dålig. För nu har en nerv blivit inflammerad i ryggen. Så jag klarar inte av att sitta alls. Blir spännande och se om de ändrar sig då...
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  2. Annica; Då tumhåller jag på torsdag med!!!
    Men visst känns det en aning märkligt att man nästan önskar att man är riktigt dålig när man ska träffa dom där, vet-inte-vad-sjutton-jag-ska-kalla-dom, men amöbor är snällt i sammanhanget!

    Var jätterädd om dig och hoppas att inflammationen släpper greppet snart. Vet att det gör vansinnigt ont att få såna i ryggen, har det ibland jag också.

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, att grubbla för mycket på det matematiska är förmodligen väldigt onyttigt. Tyvärr är det oundvikligt på nåt konstigt vänster.

    Hoppas sonen räddade dig från promenaden.

    Kramkram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jo, men visst är den bra?
    Den där visan....
    Önskar bara att jag kunde trolla lite så att situationen lättade lite för dej. Hoppas i alla fall på att du räknat ruskigt fel....(:
    Prova att byta batterier i miniräknaren så kanske det blir bättre.
    Skämt åsido...jag skickar en styrkekram till dej och önskar såååå innerligt att allting snart löser sej till det bättre.
    Tycker gott att du kan lägga ut lite om dina talanger inom tarot och runläggningar här inne också!
    Kanske någon som är lite nyfiken på sin framtid?
    bara ett tips...
    Kram igen. //Flisan

    SvaraRadera
  5. Ja amöbor är ett väldigt snällt ord för dom. Jag är ju van att ha ont. Men när man får ont någon annan stans än där man brukar blir det fel på något sätt. Helt plötsligt så känner man av allt extra mycket. Men i morgon kommer de få se en riktigt dålig Annica. För ikväll tänker jag ha kul. Och det lär jag få lida för i morgon. Men det är det värt. Inte varje dag jag och maken unnar oss att gå ut och äta. Får vi barnvakt vill vi mest bara vara och kanske få chansen att sova. Men ikväll så ska vi njuta.
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  6. Annica; HEJA!!! Hoppas att ni får en toppenkväll!!!

    Bamsekram!!!

    SvaraRadera
  7. Så kul att du slapp betala, annars tar ju folk betalt för allt.

    Det slutar oftast med minus när jag gör mina utgiftsräkningar.

    Jag tävlade på din andra blogg, vet inte riktigt vilken bild jag ska länka med i min blogg.

    Och du, tack för blommorna.;o)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Bloggullet; Kul att du vill vara med och tävla! Men bild hade jag givetvis inte tänkt på... Äh, skriv bara tävling och länka till sidan... Kolla Flisan, förresten... Hon har gjort så!

    Och du; vassego för blomstren! Det var ett så gulligt kedjemail så jag kunde inte låta bli att vidarebefodra det!
    Och vi ÄR VÄRDA lite blommor och uppmuntran, tycker jag!
    I snällhetens tecken ;-)!

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  9. Hej. Du kanske har läst visdomsordet på min hemsida?
    I det långa loppet visar det sig kanske att pessimisten hade rätt, men optimisten hade i alla fall roligare så länge det varade.
    Du får ett till på köpet.
    Bohemer kännetecknas av att de ser kostnader för mat och husrum, som oförutsedda utgifter.
    Vad tusan. Jag känner mig generös idag. Du får ett till.
    När man har nått botten, så har man i alla fall fast mark under fötterna. Lev väl, och njut av livet. Annacarin i Västrahult.

    SvaraRadera
  10. Annacarin; Välkommen hit!!!

    He, he! Jag kanske är bohem?! DET har jag inte tänkt på förut :-)! Lika förvånad över räkningarna varenda månad ;-).

    Och nog har man roligare om man är en aning optimistisk trots allt, som en sann ändåist! (hade ett inlägg om detta den 6 september. Och jag försöker verkligen, men ibland tar det allt emot lite)

    Massor av bra visdomsord!!! Tack, dom kommer säkert till användning lite nu och då!!!

    Kram och ha det gott i vackra Småland!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!