Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 7 september 2009

Eftersom jag har bestämt mig för att vara en sann "ändå-ist" tog jag mig samman idag och uträttade en j-kla massa (tycker jag )...

Petade i mig frukost och vallade hundarna och drog iväg till;



Och lånade en massa böcker! Många nyheter fanns det på snurran... Och det gillar ju jag, som bekant! Bekvämt ska det vara!!!

Sen gick färden vidare till stan, gjorde ett kortare "stopp" hos bilverkstaden och gjorde upp med dom om "byte av mycket rostiga slangklämmor" en annan dag... Ska bara komma ihåg att ringa dagen innan jag ger mig in till U-hamn...
Det blir inte lätt med mitt teflonminne, det!!!

Ställde ifrån mig "Missilen-bilen" på takparkeringen vid ICA och traskade till;

där jag försåg mig med migränmedicin.
Kan vara bra att ha!!! I mitt fall en nödvändighet att ha hemma... Det går åt en del (SUCK!!!).
Vidare till hälsokostaffären där jag investerade i en flaska



ginseng... Uffe och Nalle har ju synpunkter på att matten är otroligt slö och orkeslös. Bäst att göra något åt det hela!!!

Mat kan ju vara bra att ha! Det inhandlar man i diverse butiker.
Åtminstone om man vill hålla ner kostnaderna lite...
Och det vill jag! Nåja, är jag tvungen till är väl lite mer ärligt att säga...


Här införskaffas katt- och hund- och fågelmat, samt blodgrapejuice och diverse frukostmüsli och lite extraprisvaror...
Och där glömde jag att köpa bladselleri åt Molly. Blev vid hemkomsten omedelbart mordhotad av den där lilla kobran.



På Lidl köper jag grönsaker (dom hade inte bladselleri; f-n!!!), grovt bröd (6:80 för 500g!!! Billigt!!!) och lite annat småplock som kan vara bra att ha hemma.



Och i Timmele handlar jag mjölk och, framförallt, "Lönnebergaskinka"...
Jag menar; liiiite "lokalpatriot" måste man välan vara?!
Har kompisar som jobbade nere på "Skinkfabriken"...
Vet i och för sig inte om den finns kvar...
Men namnet existerar ju fortfarande.

Och vet ni; uppepå allt detta har jag äntligen planterat om en stackars krukväxt som har stått och skräpat ute på trappan i nån månad...

Jag kanske inte behöver slörpa i mig den där ginsengen,
det kanske rent av räcker att den finns hemma ...

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
Har pratat med sonen och han kommer nog hem i mitten på veckan.
Genomförkyld var han...
Men jag är försedd!!! Med både vitlökskapslar och honung.
Te finns i massor av olika smaker, så kom an förkylning!
Jag är förberedd!!!
Och förresten stod det på den däringa ginsengflaskan att det var imunförsvarshöjande!
Och det vill nog till det för det priset!!!

Snart dags för hundpromenad och te och knäckemacka och lite bokslukeri... Nu har jag ju en hel drös att välja på också...
Vill till att jag inte drabbas av beslutsångest, hi, hi!
Aftonbladet eller Expressen....

Ha en fin början på veckan!!!


6 kommentarer:

  1. Härligt att du fått skaffat både ginseng och provianterat på "bibblan"!
    Hoppas den gör nytta nu ginsengen, så du äntligen får lite "pushing" i rätt riktning till en piggare höst!
    Jag HOPPAS verkligen att allting löser sej snarast för dej och "kidsen".
    Jättekram på dej goa du,bästaste söster!!!
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad effektiv du har varit! =D

    Tänk om en annan kunde få så mycket gjort.

    Kram andra Jenny

    SvaraRadera
  3. Den där gingsengen - är du säker på att du behöver den?
    Det har ju varit fullfart på dig hel da´n.
    Roligt att sonen kommer hem, hoppas han inte delar med sig av bacilluskerna, fast du verkar förberedd att förklara krig med dem.
    Ha en fortsatt bra vecka och ta det lugnt, i morgon räcker det med hundpromenader.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Jenny; Kan meddela att ginseng smakar f-n!!!! Hoppas att det är effektivt, för annars vete sjutton om jag står ut med att slörpa i mig sånt äckelpäckel varenda morgon...

    Men vad har hänt med din blogg???? Varför kan du inte få ha ditt ifred, fattar inte nöjet med att sabba för andra... Jäkla typer!!!
    Hua, vad jag kommer att sakna dina inlägg!!!!!!!!!!!!
    Men det finns ju mail och telefon (när vi inte är "telefåniga" förstås ;-)!)
    Var nu rädder om dig! Hoppas att mammans fossing inte har allt för ont?!

    En jättekram!!!

    **********************************

    bc owner; He, he! Det var igår det! Idag görs det inte många knop... Man ska inte överdriva ;-)!

    Kram till dig!

    ********************************

    Polargrevinnan; Är nog lite uppochner med det där "fartiga"... Igår gick det bra - idag är det låg fart som gäller...

    Vad det gäller förkylningar brukar jag (peppar, peppar...) klara mig rätt så bra. Om det beror på vitlökskapslarna, kanske? Men jag hoppas att sonen mår bättre när han landar här! Inte kul att vara så hostig och snuvig och dessutom hade jag föreställt mig att han skulle få (den något tvivelaktiga) äran att flytta en syrenbuske åt mig. Jag är inget vidare bra på att gräva, nämligen...

    Ha en alla tiders vecka du med!!!

    Kram på sig!

    SvaraRadera
  5. wow så flitig du har varit.
    Vem kan påstå att du är slö och orkeslös :)

    SvaraRadera
  6. Englainnan; He, he! Ena dagen far jag runt som ett torrt skinn och nästa ligger jag för ankar med migrän...
    Hundarna saknar sina långpromenader, så dom klagar allt vad dom orkar. Men idag ska vi nog ta en lite längre runda (om jag orkar!)...

    Kramen och ha det gott!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!