Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 17 september 2009

En aning lång näsa...

... fick jag idag när fågelburarna skulle städas.
Den där Molly...


...ja, "Kobra-Molly", ni vet?!
Hon har lagt ägg!
I sitt sovbo...
Där jag inte har en chans att ta ut dom.
Inte utan att med mycket möda trixa loss boet (som jag äntligen förra veckan fick att sitta fast ordentligt) och riskera att bli nästintill ihjälhuggen av fröken Kobra själv...
Men hon har ju lagt ägg på botten av buren förut, och dom har det inte varit något liv i... Så det är väl bara att hoppas att dom är tomma, för jag orkade helt enkelt inte bråka med det också idag...

Ja, det har varit lite annat "tjafs" här idag.
Inget jag vill ta upp på bloggen, men ledsen och besviken är jag!

Desto roligare var det att städa hos Rosa och Kalle idag !!!
Bara kolla här vad jag "städade" ut ur boet...


Tittut, lille bebisen!


Har tagit en massa mindre lyckade bilder på den lille/a under dagens lopp...
Får medge att jag blev nästan på lite kär i denna lille/a otroligt söta fågel!
Men den ska säljas!
Kanske inte med en gång, för jag tror att Rosa kommer att lägga en kull till och då är det mer praktiskt att ta alla på en gång.
Fast liiite farligt att låta den bo kvar...
För nog är h*n jättefin?!

Nä, nu ska jag samla ihop resterna av mig och ta en promenix med Uffe och Nalle... Trodde att jag skulle städa idag, men det har jag inte gjort...
Hmmm, det börjar bli väldans bekant detta... Lite av "har ni hört den förut"...
Men imorgon ska jag minsann! Tror jag ...

Ha det gott!
Kramelikram!!!


1 kommentar:

  1. hehe jojo den berömda fredagstädningen.....sitter här och drar ut på att börja med den....pust och stånk....men så skönt när det är gjort!!!

    men...kan inte pippifåglar ägga ihjäl sig? hade en gång en nymfkakadua vid namn Åke, visade sig visst vara allt annat än en Åke...men hon la ägg o ägg o ägg...dog ett halvår senare, inte vet jag, säg inte att jag plågade ihjäl det lilla livet?!!

    Ha nu en skön fredag, hoppas alla tråkigheter reder ut sig, du vet, det ordnar sig alltid!

    Kramar till dej!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!