Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 13 september 2009

Undrar om...

... det är fler än jag som har haft problem med att komma in på blogger idag?
Blev så irriterad så jag höll på att glömma kaffet...
Och då är det jädrar i det ILLA!!!

Så här sitter jag och dricker fisljummet kaffe och käkar torra brödkanter och undrar om det är så att jag har gjort något alldeles förskräckligt fel eller om det bara är en sån dag.

Och jag som hade fått så många "goda råd" i boken jag läser just nu.
Kanske inte precis något jag har nytta av varken nu eller då, men man vet ju aldrig ...

Boken heter i alla fall Audrey-flickorna och det är Monika Björk som har skrivit den.
Den handlar om sex vänner, journalister, som har hållit ihop sen 70-talet. Dom träffas varje sommar på en ö i skärgården...
Tycker nog att den är lite "långsam" ibland, men den bjuder på ett eller annat gott skratt också.

Dom goda råden, ja!
Här kommer dom;

¤Kör bil barfota, finns inget bättre.

¤Vid traktorkörning, använd bh för fan, annars gör det skitont.

¤Laga långsam mat, att låta ingredienserna bevara sin integritet och skära rotfrukterna knubbiga och trivsamma.

¤Pärlspont är aldrig fel.

¤Maximera vardagen, festerna sköter sig ändå.

¤Fuska vid kalas, puffa till kuddarna och räta upp boktravarna så ser det genast städat ut. Dekorera med ett leende.

¤Var misstänksam mot varje kvinna som städar sin bil. Varför i allsindar skulle man göra det?

¤Inse, ibland krävs botgöring för att man ska kunna gå vidare. Det är ett beslut man tar själv - ingen annan behöver bli inblandad.

¤Man måste inte sova hela tiden. Inte alla nätter. Ibland ger det mer att tillbringa en natt i Karen Blixens trädgård - dansk eller afrikansk - eller på en höloge.

Kanske ett eller annat att lägga på minnet ?

Nä, nu ska jag banne mig försöka komma in på mailen...
Jäkla blogger!!!
Ska det inte vara lite söndagsfrid här också???

Ha det gott!!!



6 kommentarer:

  1. Tycker att bloggen har knölat i flera dagar vid olika tillfällen. Men nu verkar det ha ordnat till sig. Hoppas jag! ;-)
    Tack för att du håller tummarna. Kan behöva lite extra stöd på onsdag.
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja ibland så är blogger riktigt bråkigt, svårt att kommentera i vissa bloggar..men nu funkar det. Bra råd hörredu;O)
    kram

    SvaraRadera
  3. Annica; Att man ska behöva vara datasnille för att komma in på bloggen :-0! Nä, det är jag ju inte, men det var krångel hit och dit innan det lyckades!

    Kramen!!!

    ***************************************
    Tant Brun; Lite udda råd i alla fall, en del av dom ;-)!
    Men ett eller annat man kan ha lite nytta av; OM man nu skulle vilja köra traktor :-)!!!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Tänk att folk har så många åsikter om hur man ska sörja. Istället för att bara finnas som ett stöd för den som sörjer. Många drar sig nog undan från människor i sorg. De vet inte hur de ska bete sig eller säga. Men oftast vill man ju bara ha någon där. Som lyssnar och är.
    Som du säger så försvinner det nog aldrig. Men det klingar av och blir en del av en själv.
    Hoppas att du med får en bra start på veckan.
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Annica; Och du med! En bra start på veckan, alltså :-)!

    Kramen om dig och var rädd om sig!!!

    SvaraRadera
  6. När det gäller rådet om matlagning så låter det som om det var Ernst som sagt det.;o)

    Jag har bråkat lite med Bloggar, kan inte ändra mall, färg eller någonting på min blogg.
    Och så kommer jag inte in på några bloggar.
    Kramsikramsi

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!