Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 5 oktober 2009

Allmänt svammel

Börjar väl med en "favorit i repris"

Förra veckan konstaterade jag ju att Uffe tror att han är en tax...
För att verkligen illustrera hur "stor" hundkorgen i fråga är
tar jag bilden på Uffe...


... att jämföras med
bilden på Nalle...


... liggandes i samma korg.
Inte samtidigt som väl är, för det hade blivit trångt!!!

**********************************************************
Som jag också skrev förra veckan har jag sålt lille dvärgpapegojbebisen.

I lördags åkte han...
Kan tacksamt konstatera att mitt intryck av T stämde till 100%!!!
Hon kom hit och hade sina två goa barn med sig.
Dottern A (8 år) gjorde ett stort intryck på både hundarna och matten i huset!
Nalle var alldeles överförtjust och Uffe blev så uppspelt att han sprang runt och skällde mest hela tiden..
Hade funderingar på eltejp eller nåt sånt runt långnäsan, men jag antar att man blir anmäld till HRIS (Hundars Rätt I Samhället) om man ens andas om nåt sånt...
Fast jag tror (är inte säker på, men ganska övertygad) att jag hasplade ur mig nåt åt det hållet efter nån halvtimme med en bjäbbande Uffe.
Men jag gjorde det inte. Och det är väl det som räknas???


Här är en bild på "Oskar", som han heter nu i sin nya bur!
Måste ju säga att han är otroligt vacker!!!
Antagligen blir han väldigt lik Kalle så småningom.
Hoppas att han blir lika snäll också! Och att han har fått intelligensen efter mamma Rosa. För hon är inte dum hon!!!
Ettrig och vill bestämma, men så smart!
Om jag gillar mina fåglar???
Närå! inte ett dugg!!! (fingrar och tår i kors allt vad jag orkar!!!)

Nu är det bara att vänta på nästa kull!
Har en radda köpare som påstår sig vara intresserade.
Men det får man väl se då! Tio-elva veckor är en rätt lång tid.
Man hinner ångra sig flera gånger om (jag gör det åtminstone)...

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Lyckades ta mig upp och iväg till bibblan och apoteket och stan och...
Meningen var att jag skulle posta ett brev till T.
Med växelpengar...
Har ju sällan kontanter hemma och T hade inte heller växel...
Alltså tänkte jag helt enkelt göra en kontoöverföring till henne så att det blev rätt och riktigt...
Men så enkelt är det ju inte när man har med internetbanken att göra (SUCK!!!).
Alternativ två var att jag växlar pengen i stan och stoppar ner växel i ett kuvert och skickar iväg det...
Och jag tänkte på det när jag var på väg in till stan.
Stoppade ner pengen i kuvertet när jag hade köpt Gute-te (en nödvändighet i hushållet!).
Och tänkte på det (att brevet skulle postas).
Så skulle jag ju lägga det på lådan och det gjorde jag inte...

Hundarna och jag var ute vid postlådan och la ner kuvertet och en avbeställning till en bokklubb (som också skulle iväg, men hängde kvar på kylskåpet fast den skulle med till stan) när vi tog eftermiddagspromenaden.
Hoppas att inte postis är lika förvirrad som jag!
För då lär T få vänta på sina pengar...

Tröstar mig med att det var bra att vi gick till postlådan för jag hittade hela FEM kantareller!
Jiiipppiiii!!! Rekord för i år!!!
Men jag fick nästintill riskera livet för att få tag på dom!
Uffe och Nalle blundade när matten stolpade iväg bland kvistar och stenar...
Och inte sjutton hade jag mobilen med mig heller...
För det är bra att kunna meddela sig med omvärlden OM man rasar omkull.
Något jag är väldigt pigg på att tala om för gamle far.
Tur att det inte hände något, för det är inte kul om pappan får "vatten på sin kvarn"... Det är vid såna tillfällen man önskar att man hade vett att hålla truten om vad man anser att gamle far bör göra...
Pratade för övrigt med honom nu i eftermiddags, men då höll jag väldigt tyst om var dessa kantareller hade bott!

Men jag antar att det är svårare att lära mig att hålla tyst om vad gamla pappor bör tänka på än att lära gamle Uffe något nytt...
Och det är inte lätt att lära den jycken något, det kan jag skriva under på!!!
Men han har sin charm, det har han!!!

Ha en fin början på veckan!

Kramelikram!!!


6 kommentarer:

  1. Ska jag skicka några torkade gulingar? Annacarin

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Ville bara säga attjag är tillbaka i Cyber.. :-)
    Har följt din blogg men inte kommenterat .. har vart farligt nära den berömda väggen .. Tyvärr men nu så..
    :-)
    Oskar är verkligen jätte vacker.. Men jag är så innibänken rädd för fåglar.. Fånig fobi men det är sant :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Trevligt höra att du hittade ett par stackars kantareller! Grattis! Ännu trevligare att du slapp falla!
    Förövrigt tycker jag det är en alldeles underbar bild på lille Uffe i korgen :)
    Kram på sej!

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Som väl är är jag välförsedd med torkade, inte gulingar, men trattar... Så egentligen går det ingen nöd på mig vad det gäller svampreriet. Det är bara det att "alla andra" har hittat en himla massa och jag har tydligen lyckats undvika svamprika ställen... Fast det är nog rätt typiskt mig (egentligen).

    Kramen!

    ***********************************

    Widénskan; Inte bra att stressa och jobba för mycket! Du måste vara rädd om dig, vännen!!!
    Men det är roligt att du är tillbaka i bloggeriet igen!

    Var också väldigt rädd för fåglar, men det var därför jag köpte mina första! Kan säga att det gick snabbt över med rädslan när jag var tvungen att umgås med Arnold och Amanda, som dom första hette! Arnold var för övrigt pappa till Svante, min lille "ålderman" som gick bort förra vintern.

    Kramen till dig!!!

    **********************************

    Huga; Ja du; kan säga att jag är väldans tacksam nu efteråt för att jag inte drattade på ändan bland alla kvistar och stenar... Hade nog varit knepigt att ta sig upp igen ;-)! Och Uffe och Nalle var inte till någon större hjälp... Dom blundade, fegisarna!!!

    Och visst är Uffe söt när han "kringlar" sig i lillkorgen! Fast jag tycker att han är söt jämt (utom när han skäller hysteriskt, då blir jag bara trött!)!

    Kramen och var rädd om sig!!!

    SvaraRadera
  5. Och här har jag "tvärtomproblem" med hundkorgen. Den är ju stor som en bal-sal till min lilla ärta. Vi kanske skulle byta korgar...?
    *skrattar*

    SvaraRadera
  6. Koola Viola; Det märkliga är att det är praktiskt taget slagsmål om denna korg (fast det står ett antal bäddar lite här och där i huset)... Just nu har Mjauritz "vunnit" och fräser åt alla som närmar sig :-)!
    Djur är underbara!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!