Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 13 oktober 2009

Pladdrig tisdag

Nästa kull på G...


Och en av dessa små är redan tingad...
Till T´s mamma.
Och bror Oskar.
Bättre än så kan ingen fågel få det!
Måste säga att jag är jätteglad att det var just T som köpte Oskar!
En del människor tycker man om så där spontant och T är en av dom.
Och barnen också förstås!!!


Detta är en "fördiskmaskin".
Väldigt praktiskt om man inte har tänkt sig att diska omedelbums efter maten...
Inga matrester som torkar in, så att säga...
Kan faktiskt vänta med diskeriet till imorgon Washing Dishes
Är i vanlig ordning jättebra på att skjuta upp görandet till "en annan dag".
Man får vara tacksam för att man är bra på något!


Idag har det förekommit MUTOR i huset i skogen!!!
Illa!
Men det var rätt skönt att få vila öronen en stund på eftermiddagen.
Det har nämligen skällts nästan hela dagen.

På dessa eländes jägare som envisas med att traska omkring på ladugårdsplanen...
Och som dessutom parkerar sina äckelpäckelbilar kors och tvärs här.
Inte för att jag har tänkt mig att jag ska "Missila" iväg nånstans, men ändå...

Hmmm! Tror att jag är på konstant rätt dåligt humör när det kryllar av folk här!
Jag kanske ÄR lite eremit ändå Question Mark?!

I övrigt har jag börjat med runtolkningen till Jessie.
Det blir som vanligt lite att fundera över, så jag tror att jag fortsätter imorgon.
Kan vara bra att sova på saken...
Men spännande är det! Man får verkligen tänka till och det är säkert jättenyttigt för hjärncellen Hmm...

Nu får det nog bli en kopp te och en knäckemacka innan sängen intas...
Pratade med J och hon hade minsann kola att tugga på...
Trodde att jag hade något godis liggande, men det finns inget någonstans.
VEM fasen bryter sig in här och snor MITT GODIS????
För det kan väl inte vara så att jag i ren distration har tuggat i mig det lilla som fanns här???
Näää, det kan jag väl aldrig tro!

Big Hug


5 kommentarer:

  1. Hihi....
    Hittade du inte kakao, socker och lite grädde?
    Natti och KRAM!

    SvaraRadera
  2. HAHAHA!! Brukar jag oxå säga ,förINTE kan det vara jag som e boven i dramat ??!! ICKE,sj e jag hooked på Nutella...mm..kan sleva i mej en halv burk emellanåt!!
    Annars ett annat godistips,smält blockchoklad o blanda med cornflakes..Yummi!!
    Kram kram =)

    SvaraRadera
  3. Flisan; Jodå, men jag blev plötsligt jättetrött och satte mig och läste och plötsligt var klockan mittinatten... Konstigt!

    Kramen och var rädd om dig!!!

    ***********************************

    Pixi; Nej, inte sjutton är VI några godisbovar, inte :-)! Men VEM är det som tassar in och öppnar högt belägna skåp och snor godisar??? Har ju för sjutton inte ens sonen att skylla på längre... Livet är hårt!!!

    Kramen på sig!

    SvaraRadera
  4. Haha! Du har det dåför besvärligt och roligt!En pälsbeklädd fördiskare på köksbordet ;) Nån som snor ditt godis....Hoppas du hittar tjyven och klappar till densamma ordentligt!

    Ha en kul dag
    Kramar på dej!

    SvaraRadera
  5. Hugan; Misstänker att jag vet vem tjyven är... Och klappar till mig GÖR JAG INTE ;-) Kan ju smäcka till så det går riktigt illa, ha, ha!

    Fördiskmaskinen får inte vara på bordet, men det är han i alla fall... Hjälper inte att säga till honom. Suck! Så är det att ha en bortskämd Hermankatt i huset...

    Ha det gott och skratta mycket! Det är jättenyttigt!!!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!