Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 1 oktober 2009

Vem har bestämt att bussarna ska gå "mitt i natta"???

Imorgon klockan tidigt ska sonen skjutsas till Dalum för vidare transport med buss, via Falköping och bror M, till Trollhättan.
Vad han ska göra och hur länge han ska vara där och hur allt ska bli står väl skrivet i stjärnorna...

Det ÄR oroligt detta med bostad och arbete...
Sonen själv är alldeles uppriven, så det var jättebra att kompisen hade studiedag idag så att tankarna får vara någonannanstans än vid allt eländet.
För det är jobbigt att leva i kappsäck och att inte veta riktigt var man ska ta vägen.
Kan än en gång konstatera att jag är glad att jag inte är ung idag!

Men det känns jäkligt att inte kunna hjälpa honom!!!
Man vill ju inte att barnen ska behöva ha det så jobbigt....
Men som det är nu ställs ju fattiga föräldrar inför faktumet att barnen inte kan bo hemma. Åtminstone inte om man har sjukpension (ja, jag vet att det heter aktivitetsstöd numera, men det är ju för sjutton bara löjligt!!!) och bostadstillägg och bor där det inte finns allmäna kommunikationer.

Vi som är arbetsoförmögna blir vansinnigt oförmögna när det gäller pengar också, tyvärr.
Och jag VÄGRAR att se min pension som ett bidrag!
Det är en försäkring som faller ut i och med att jag är sjuk/handikappad.
Och bostadstillägget får man om man har låg pension.
Låg pension får man om man bara "hinner" jobba halvtid innan man blir sjuk.

Och skit är det med alltihopa!!!

Gjorde i alla fall pizza till middag idag. En hel plåt pizza gjorde jag!
Åt en knapp sjättedel själv. Sonen och hans kompis smällde i sig resten. Om jag trodde att jag skulle ha lite rester till lunch imorgon trodde jag fel...


(bilden är hämtad från nätet!)


Men jag har minsann gömt undan lite paj med köttfärssås, he, he!
Det gäller att vara om sig och kring sig om man ska få nåt käk i det här huset!!!

Det har varit aningen kyligt idag.
Och så har det småregnat.
Den kombinationen gillar inte Nalle...



... så det har gått åt lite extra hundgodisar idag ...
Vad gör man inte för att lille Nalle ska vara glad?
Och Uffe är inte sen att utnyttja tillfällena, kan jag tala om!
Inga problem med att ha honom lös idag, när han vet att matten är välförsedd med smaskiga godisar.

Nej, nu ska jag diska och se till att komma ut till pannan och mata den lite.
Det lär bli kallt inatt, påstås det...
Hoppas bara att det inte blir sån där frosthalka imorgon...
Ska ju som sagt ut och åka klockan tidigt...
Hur jag nu ska komma upp vid den tidpunkten på dan (eller enligt mitt sätt att se; natten)?
Ja, ja! Vi får väl se hur det blir med det!!!
Tror inte jag skulle våga satsa pengar på att det verkligen blir så...


2 kommentarer:

  1. Tänk positivt!! Nu får du ha pizzan ifred. En heeeel plåt.
    Vi lever nog i sus och dus både du och jag. Dvs så mycket man nu kan susa och dusa på en sjukersättning som är 64% av tidigare (låg) lön. Tänk positivt!! Hade vi bott i Bangla Desh, så hade vi fått sitta på en matta på gatan och tigga.Njut av livet, hörru. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Urk! En heeel plåt pizza tror jag att jag avstår ifrån... Blir nog lite mycket, så att säga :-)!

    Och jo; det är allt tur att man slipper sitta på gatan och tigga.

    Men nog skulle det vara lite kul att susa och dusa nån gång emellanåt ;-)...
    Men se det får man ta "en annan dag"...

    Min tid kommer nog den också, sjukpension eller inte :-)!

    En får väl njuta av det man har så länge...


    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!