Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 15 oktober 2009

En aning ledsen

Från "tant på täppan" till en lite ledsen och stukad matte.
Dom två små fågelbarnen dog idag...
Den ena måste ha dött inatt, för när jag skulle städa i buren låg den där alldeles stel och död i holken...
Då levde den andra lilla, men vid den vanliga nattningsproceduren såg jag att den också var borta.
Nu står hoppet till de tre ägg som är kvar...
Och jag och T som var så spända på färger och hur dom skulle bli och...
Och jodå; jag VET att det kan bli så här, men det hjälper inte ett dugg!!!
Jag ÄR ledsen...
För hur man än ser på det så är det liv som släcks.

Näää, nu ska jag minsann gå och lägga mig och försöka sova och hoppas på att "imorgon är en annan dag".
Förhoppningsvis en lite roligare sådan...


3 kommentarer:

  1. Nä fy vad tråkigt o ledsamt, små, små pippar som inte fått börja leva. Men så är det ofta i naturen, de som inte är livskraftiga sållas bort med en gång. Tröstekram från oss. Mia.

    SvaraRadera
  2. Ja inte hjälper det att man vet att sånt här händer emellanåt.
    Man BLIR så ledsen och man FÅR vara ledsen för det.....
    Håller mina tummar för dom tre sista äggen och att det ska gå bättre.

    Kram på dej mitt i natta.
    Borde också gå och lägga mej eftersom jag ska upp halv 6.....
    //Flisan

    SvaraRadera
  3. Mia; Visst önskar man att alla små bebisar får leva sitt liv.... Men det är ju sånt som händer. Och ledsen blir man.

    Tackar för tröstekramen! Behöver det verkligen!!!

    Kramen tebax!!!

    ***********************************

    Flisan; Vet ju att det händer ibland, men jag vill ju inte att det ska hända MINA bebisar (förstås!!!) Blir så löjligt fäst vid dom med en gång... Så små och fjuniga och fula (jo, det ÄR dom i början)...

    Tummar hålls här för fulla muggar för de tre som är kvar!
    Men Alma har sex (!) ägg i sin holk och fjåniga Molly har nya ägg i sovboet... Ja, jösses!!!

    Och tummar hålles för dig idag! Hoppas det går bra!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!