Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 7 oktober 2009

Rapport från en skurhink...

Idag har det hänt saker här...
Inte nog med att det har blåst så att lösa småprylar (typ hundleksaker) som låg på trappan inte ligger där längre.
Var dom har tagit vägen vete sjutton.
Men jag utgår ifrån att vi hittar dom när/om vi krattar löv så småningom.

Roligt och överraskande att en bloggkompis, Annacarin, ringde sent i eftermiddags.
Att få ett sånt samtal kan lyfta vilken blåsig, tråkig dag som helst.
Kan meddela övriga bloggare att hon är jättetrevlig att prata med!!!
Så bor hon ju i mitt gamla "hemlän" Kalmar också! Ett klart plus i kanten !
Det är vansinnigt vackert i trakten där hon bor, en underbar natur!

Och "roligt" (eller, tja, sådär) att det kommer hem ved på fredag...
Det är klart att det är jättebra att det löste sig med pengar (TACK "Stor-M"!!!) och veden behöver jag ju verkligen.
Men det är det där inplockande jag helst vill vara utan...
Och den visan har nog alla hört förut .


Och så var det rapporten från skurhinken som har fått göra tjänst i tvättstugan idag. Skäms nästan (men bara nästan!!!) för att erkänna att jag inte har städat där sedan "Lill-M" flyttade. Har klampat omkring med skorna och blängt lite på dammet och luddet, som av någon outgrundlig anledning liksom växer på såna ställen. Möjligen klonar det sig...
Är inte riktigt säker på vilket som är sanningen....

Och så har jag städat fågelburar.
Så nu ser jag ut såhär;


Och det kan jag ha!!!
Fullständig uridiotiskt att göra en sån massa på en dag.
Men jag fick antagligen någon sorts svårartad chock när det äntligen löste sig med vedproblemet så jag var bara "tvungen" att göra något.
Som det känns i ryggslutet nu inser jag att det hade varit klokare att sätta sig i ett hörn till arbetslusten försvann igen.
Å andra sidan har jag en tvättstuga som man kan gå in i.
Och det är ju inte helt fel det heller!


7 kommentarer:

  1. Skaffa bröd, ost, tomater och ta fram dina trattkantareller. Bjud hem folk på fest. De får själva göra sina varma mackor. (Folk uppskattar att få välja pålägg själva. Det är NATURLIGTVIS inte för att du ska slippa laga maten!) När alla har kommit, så ber du snällt och vänligt att alla bär in 50 vedträn var, innan ni äter. När de har burit in det, så kan de väl inte sluta.... När allt är inburet så sätter ni er och äter, och har det trevligt. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Spendera din tid med den onda ryggen i den fina tvättstugan vetja.


    Nä jag hoppas du slipper ha ont!

    Kramen!!

    SvaraRadera
  3. Härligt att det löste sig med veden och aj aj aj.. med ryggen!
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. hej svärmor...
    inte bra att slita så på ryggen..
    men skönt att veta att du har ved och sånt i allafall.
    i morgon kommer dit bonus barnbarn hem så då blir det full rulle här igen=)))
    underbart.
    ta det lugnt nu. kram på dig

    SvaraRadera
  5. Annacarin; Tur för kompisarna att dom är strategiskt bosatta!!! De flesta bor ca tjugo mil härifrån... Så går det när man "tror på kärleken" (som Robban sjunger) :-)!
    Men nog sjutton ska jag få in veden! Även om jag ser ut som en X-krok efteråt... Men DÅ är det skönt att bo i skogens djup alldeles för sig själv ;-)!

    Kram på sig!

    *********************************

    Hugan; Har nog hafte ett och annat litet "ärende" ut till den berömda tvättstugan och bara stått där och klappat mig själv på huvudet; "duktig slöfock!!!"

    Fördelen med ontet är att jag med gott samvete kan strunta i det mesta. Nackdelen är väl att samvetet inte riktigt gillar det (att jag struntar i det mesta, alltså)... Äh, det går ju över! Någorlunda i alla fall :-)!

    Kramen tebax!

    ************************************

    Widénskan; Ja, "Stor-M" är allt bra att ha ;-)! Tur för mig att jag har så gulliga och snälla barn... Hur dom har lyckats bli såna ställer jag mig frågande till. Med tanke på hur jag har farit fram med dom krakarna ;-)!

    Och vad det gäller ontet så finns det ju värktabletter och nåt som heter "kola ner dig en smula". Dottern säger att det sistnämnda går att köpa i frysdisken på ICA, ha, ha! Nåt för dig kanske?

    Kram och sköt om dig!

    ***************************************

    Jossan; F´låt att jag inte har hört av mig... Det har varit lite mycket nu några dagar! Krama prinsessan från mig!!!

    Kramen alla tre!!!

    SvaraRadera
  6. Skönt att du får hem ved, det är ju inte kul att frysa. Men vad duktig du har varit, synd om ryggen bara. Lägg dig på en katt eller två, kattskinn ska ju vara bra för värk. Vad katterna kommer gilla det, ja det får du skriva om i din blogg. Ha det så gott o ta det lugnt. Kram Mia.

    SvaraRadera
  7. det är ingen fara svärmor. har varit mycket här med.
    det är lite gnäll på min blogg angående det=)))
    och jag ska ge henne en stor kram från dig,
    kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!