Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 30 oktober 2009

Eremit på täppan igen...

Idag åkte ungdomarna hem igen...
Har lite kluvna känslor för det hela.
Egentligen har jag så pass mycket värk just nu att jag bara vill vara ifred och liiiiida... Och gnälla lite för mig själv.

Samtidigt har ju besökare det goda med sig att man faktiskt får för sig att laga mat, även om man egentligen inte riktigt vill. Jag menar; hade jag varit själv här så hade det ta mig sjutton varit ganska middagslöst i huset.
Nu blev det fiskgratäng, som faktiskt var någorlunda ätbar idag också.
Slapp laga middag idag med andra ord... Mikro är bra!!!

Fd granne K ringde och frågade om jag var intresserad av en diskmaskin. Och det är jag ju! Men frågan är om hyresvärden är intresserad av att riva ett skåp och dra en massa vatten- och elledningar...
Fråga går ju!
Och det skulle vara så skönt att slippa diska varenda dag...
Och jo, visst är jag lite lat, men jag har väl aldrig påstått något annat?

Så har jag pratat med "Lill-M"s svärmor.
Hon har hittat ett par lägenheter som kan vara intressanta OM nu soc ställer upp som dom faktiskt är skyldiga att göra...

Ja, ja! Vi får väl se hur det blir med det...

Skulle ha haft besök av "Stor-M" och T imorgon, men det blir inget av det. Dom har varit på ultraljud idag och det verkar som om något är alldeles fel...
Är så vansinnigt orolig och M är så ledsen...
Önskar så att jag kunde göra något för att hjälpa, älskar min son och svärdotter så mycket....

Nu ska jag ta en tur med hundarna och försöka göra iordning det som ska göras iordning för natten...
Går nog och kojar jättetidigt...
Är en aning trött...

5 kommentarer:

  1. Ibland är det hälsosamt att ha folk omkring sig när man mår lite 'drit'.
    Man sköter sig oftast lite bättre då med bla. mat.

    Tycker absolut att du ska höra med hyresvärden om möjligheten att sätta in en diskmaskin.
    Har ju nyss satt in en här och Åhh vad skönt det är att slippa diska för hand.

    Hoppas att det inte är för allvarligt fel som de upptäckt.
    Visst känner man sig förtvivlad när det inte finns nåt man kan göra för att hjälpa.

    Massa kramar på dig...

    SvaraRadera
  2. Läser förstås allt i hela ditt inlägg men fastnar i det du skrev om Stor-M och hans T.....
    Tro mej...jag känner med både dom och dej, förstås.
    Vill bara säja att jag håller mina tummar alldeles jätte-hårt....
    Jättehårt....
    Kram & Natti, vännen och var rädd om dej.
    //Labsan

    SvaraRadera
  3. Det brukar gå rba att få diskmaskin installerat av hyresvärden för en billig peng.

    Krya på dig o ha en trevlig helg!

    Vet du förresten om att du har verifieringskod på när man ska kommentera din blogg?
    Det e såå irriterande :(

    SvaraRadera
  4. bc owner; Det är väl främst det att det är en aning ont om plats i köket. Finns inte så mycket skåp och sätter man en diskmaskin där blir det ett rätt stort skåp som ryker... Tål att funderas på! Och så är ju hyresvärden en aning märklig...

    Och detta med sonen och svärdottern är bara så sorgligt. Kan bara hoppas att fostervattenprovet inte visar på något konstigt. Men chansen är väl liten, vad jag förstod...
    Känns så orättvist, för dom har ju sett fram emot detta (ja, det har vi ju allihop!).
    Och som du skriver; man känner sig så hjälplös.....

    Kramen!!!

    **********************************

    Labsan; Nej, detta är något vi hade kunnat vara utan!
    Tycks som om det är för mycket vätska i huvudet på lille bebisen. Fostervattenprov ska tas på måndag, men det verkar inte finnas så stora chanser för att det ska vara ok...
    Är så himla ledsen... Dom som var så glada för den lille/a. Det är så sorgligt alltihop!

    Kramen, söstra mi!

    **********************************

    Suzan; Jag hyr ju av en privat värd, så det är lite knepigt med att få saker gjorda... Dessutom finns inget "naturligt" ställe att sätta maskinen på, utan det blir till att riva ut ett skåp.

    Verifieringskoden är nog till viss nytta ;-)! Slipper en del lite (hmmm...) märkliga kommentarer sen jag satte på den...
    Kommentarsgranskning verkar så - jobbigt. Är ju av naturen lite lat, så jag undviker gärna sånt som krånglar till det för mycket :-)!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Jag tar en liten paus i stökandet inför resan i morgon och läser några bloggar, som jag inte hunnit med.
    Förstår att du är orolig och som du säger känner dig hjälplös.
    Ha det så bra du kan och jag återkommer när jag kommer hem om 2 veckor. Hoppas det då har ordnats sig för de dina.
    Trevlig helg önskar Viola

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!