Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 14 oktober 2009

Tant på täppan

Idag har hyresvärden och annat löst folk åkt hem igen!
Och vi njuuuuuter av att vara tant/hund/katt/fågel på täppan igen...

Och bara tänk så tyst det har varit här i eftermiddag!
Inga mutor har behövts till skällande hundar...

Jag ÄR nog, åtminstone trekvarts-, eremit Happy...

Nu kan jag ägna mig åt vad jag vill utan att bli blängd på för att jag för oväsen...

Leaf Pile

Hurra!!!!

Fast jag avstår från lövhoppande med tanke på vad jag har sett att katterna gör därute... Blärk!

Och inte tänker jag kratta heller!
Mina löv får ligga där dom ligger...
Förhoppningsvis blåser dom bort så småningom och gör dom inte det får jag väl påstå att det är en konstnärlig installation.
Det är ju rätt populärt har jag förstått. Med såna installationer. Som egentligen är rätt
Very Confused (i ärlighetens namn) fula... En del av dom i alla fall.

Ha det jättegott!

Kramelikram!!!

7 kommentarer:

  1. Och här blåser det så in i bänkens så det är apselut ingen idé att räfsa några löv. Inbillar jag mig. ;)

    SvaraRadera
  2. Ska vara bra att lägga löven i rabatterna, de kanske tar sig dit själv om vinden ligger åt rätt håll.;o)

    Jag funderade också på om jag är eremit för jag trivs så bra med att vara ensam att jag nästan blir orolig.
    Dock är det ju kul att träffa folk ibland och skratta och babbla lite så man står sig några månader.;o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låt löven ligga kvar - tillräckligt länge blir de jord.
    Vad spännande att gå och vänta tillökning. Ha fåglar, låter kul men det är väl mycket passande. Jag tycker om att åka bort när andan faller på. Det går ju inte med husdjur.
    Förstår att du inte vill gå ut i skogen under älgjakten. Skjutglada gubbar kan man inte lita på.
    Bonden sade till jägarna; Ni sköt en ko för mig i fjol, men nu har jag skrivit KO på kossorna så ni kan se skillnaden på kor och älgar.
    En ko blev i alla fall skjuten. Såg du inte att det stod KO på båda sidorna. Svar: stod det KO, jag läste OK. Han som berättade historien var inte jägare.
    Sköt om dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Historien fortsätter ser jag :)

    Låt löven ligga, vem bryr sig?

    Sov sött lilla eremit!

    SvaraRadera
  5. Varför ska man kratta löv, när det kommer nya nästa år? Ogjort arbete. Annacarin

    SvaraRadera
  6. Vi krattade faktiskt upp det mesta av 'Ygdrasils' löv igår.
    Den är ju så stor den rackarns asken så istället för gräsmatta får jag en lövmatta om inte löven krattas undan.
    Jag har egentligen inget emot att det ligger löv på gräsmattan men när det regnar och blaskar blir det så in i bänken halt att slira runt på löven.

    Barnen hade ju rejält roligt också när de fick hoppa i lövberget.

    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Koola Viola; Det kanske går att köra samma princip som med dammsugaren ;-)?!

    Hoppas på starka nordliga vindar så att alla löven far iväg till hyresvärden...
    Önska kan man ju!

    Kramen!!!

    *********************************

    Bloggullet; Har nog tyvärr blivit mer och mer "eremitig" med åren... Trivs så oförskämt bra med att gå och plocka för mig själv här i skogen :-)!

    Har två stooora lönnar och en bamseek på framsidan och det blir en jäkla massa löv av dom... Blir nog tvungen att ta bort en del i alla fall. Eklöven multnar ju inte i första taget. Vackra träd, men dom kunde väl ge sjutton i att skräpa ner MIN mossmatta!

    Kramen!!!

    **********************************

    Polargrevinnan; Eklöv är lite långsamma med förmultningen, men jag väntar nog med att räfsa till en annan dag (vecka, månad, kanske till våren)...

    Bebisarna dog idag - bägge två. Hoppet står till de tre ägg som är kvar...
    Men det ligger sex ägg i undulatholken... Försöker glädja mig åt det!

    Kram!!!

    ************************************

    Hugan; Som sagt; löveriet får allt vara till en annan dag. Och jag tror alldeles bestämt att jag är trekvartseremit ;-)!

    Ha det jättebra och suss gott!
    Kramelikram!!!

    ***********************************

    Annacarin; Just lövräfsning känns väldans mycket på nåt sätt... Har ju så himla stora träd här och mycket löv är det på dom...
    Men det tar jag nog en annan dag (som allt annat ;-)!)...

    Kram på sig!

    **********************************

    bc owner; Ja, löv är direkt livsfarliga om man kommer med fart och kläm ;-)! Till och med Uffe sladdar och DÅ är det halt!!!

    Var rädd om sig!!!
    Kram tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!