Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 12 oktober 2009


Nu har den börjat...
Älgjakten.
Så vi ska inte vara ute så mycket idag.
Risken är väl att det skjuts på allt som rör sig de här första dagarna.

Och ingen granne M som sitter på taknocken och sjunger "Älgarna demonstrerar"...
Ibland var det bättre förr!
Även om förr är för sisådär tre år sedan...

Om jag saknar mina fd grannar?
Gissa.......

****************************************************

Så dagen får väl ägnas åt inomhusgöromål och hundpromenaderna får försiggå när det är någorlunda älgjägarfritt på gårdsplanen.
Ryggen är liksom inte riktigt i skick för att hålla två helgalna hundar som är alldeles bombsäkra på att matten ligger jäkligt risigt till när det springer gubbar med bössa alldeles hemmavid.

Ja, vad ska dom krakarna (UffeHund och Nalle) tro?
Dom VET ju att matten gör många smått märkliga saker...
Och att människor reagerar ju väldigt underligt.
Så det kan ju vara risk för att matten har hittat på någon galenskap och att "de lea gubbarna" tänker göra processen kort med galna mattar.
Och då är ju risken att herrarna hund blir utan mat.
För det är ju matten som serverar käket i huset i skogen...
För, i synnerhet Nalle, är det en fullständig katastrof (inte katten Kattastrof, utan en alldeles riktig sådan) om maten uteblir.

Så vi ska vara jätteförsiktiga idag.
Så ingen katastrof inträffar
<span class=..
.


12 kommentarer:

  1. Ha ha! Ja det är nog bäst att du håller dig inne så hundarna får fortsätta att äta. ;-)
    Jo vi hoppas att medicinen verkar snabbt. En sjuk karl blir ju så väldans sjuk... ;-)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Annica; Ja, det är konstigt det där med karlar och sjukdomar ;-)! Kan tycka att det är något åt det hållet i sjurvärlden också... Mina "herrkatter" är rätt så pipiga om dom råkar ut för något, medan tjejerna tar det med ro...

    Hoppas ni kryar på er med det snaraste! Ingen höjdare att vara förkyld...

    Kramen!

    SvaraRadera
  3. hmmm, DJURVÄRLDEN ska det ju vara... Vad "sjurvärlden" är vete sjutton :-)

    SvaraRadera
  4. Bäst att hålla sig kvar här inne i stan då :-)

    SvaraRadera
  5. Köp illröda mössor till er alla...älgarna oxå, kanske de då klarar sig från de skjutgalna fingrarna. Kram o va rädda om er där uppe i skogen.

    SvaraRadera
  6. Ja, när älgjakten drar igång är det säkrast att hålla sig inne.
    Man vet aldrig när en kula kommer att vina förbi öronen.
    Som tur är har vi egen skog som jag kan gå i. Ingen jagar där utan att först meddela att de ska ut på pass.
    Att gå i grannskogarna passar jag mig däremot för. Där är det dårarnas paradis när älgjakten startar.;-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Gå GENAST ut och tigg lite älgkött!!Annacarin

    SvaraRadera
  8. Jasså nu är det så dags med det där skjutandet igen!?
    Var snäll och håll dej runt husknuten med vovvarna dina!!
    Vad vimsiga jägare får för sej vet man aldrig.
    Men jag tyckte Annacarins förslag här var perfekt!
    Kram, Flisan

    SvaraRadera
  9. Eva; I älgjaktstider lever man lite farligt härute... En del blir som galna när dom får tag i en bössa.

    Ha det gott i stan :-)!

    *******************************
    Mia; Jodå! Färgglada mössor finns i hushållet! Men Uffe och Nalle VÄGRAR att ha "mysse". Att dom inte kan inse att det kan vara bra att inte bli tagen för älg?! Fast hur någon skulle kunna förväxla Nalle med en älg :-)...

    Har varit ute seeent igårkväll och talat om för älgarna vad som gäller :-)!

    Kramen!!!

    ************************************

    bc owner; Precis!!! Dårarnas paradis!!!
    En del gubbs blir faktiskt ganska rabiata när älgjakten drar igång! Sitter en snubbe i ett jakttorn (fusk; fegt) och blänger på mig när jag går till pannrummet... Jag stööör visst! Får man göra finger åt dom ;-)?

    Kramen!!!

    ***********************************

    Annacarin; I Småland går det, har prövat... Men här?! Nääää!

    Ligger nåt i det där att "en smålänning frågar; vad kôster de?"
    "en västgöte frågar; kôster det nåt?" En liten men ändå ganska tydlig skillnad!

    Kramen!

    **********************************

    Flisan; Ringer dig ikväll om jag inte blir tagen för "älgko med kalvar" på promenaden ;-)!

    Har blivit totalt utblängd här på morgonen när jag envisades med att jag behövde elda... Jäkla knäppgökar!!!

    Kramen!

    SvaraRadera
  10. Hoppas du kan hitta på något som för RIKTIGT MYCKET OVÄSEN så dom tröttnar på att hålla till runt din stuga!
    Kan du inte binda hundarna ute ett tag så dom kan stå och skälla allt vad dom orkar några timmar?
    Självklart ska dom i samband med detta få mycket belöning och uppmuntran!
    Och något smaskens till kvällsmat!

    Kram på dej. Nu ska jag till sjukgymnasten.
    //Flisan

    SvaraRadera
  11. Maken min är oxå ute i skogen om dagarna nu. Skönt då kan jag läsa bloggar i lugn och ro.

    Såg att du hade min blogg i högerfältet som en av bloggarna du följer, men det är den gamla adressen. jag fick ltie strul så jag tog bort cattis i början. Min bloggadress är numera
    www.attskrivaenbok.blogspot.com

    Välkommen dit.

    kramkram

    SvaraRadera
  12. Flisan; Räcker med att dom skäller inomhus, så tycks dom vara ett störande moment... SUCK!!!
    Undrar varför vissa människor blir så (hmmmm) märkvärdiga när det blir tal om jakt???

    Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten... Slår en signal när hundarna har fått kvällsrundan... Lite upprörda känslor här än så länge. DVS stormskällande med jämna mellanrum. Snacka om vakthundar, hi, hi!

    Kramen!!!

    **************************************

    Cattis; Då blir det till att ändra då! Tyckte väl det var konstigt att det blev så "tyst" :-)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!