Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 10 oktober 2009

En lite seg lördag

Har upptäckt en ganska knepig grej!
Jo, att det är förskräckligt långt ner till golvet dan efter vedkånkeri...
Har med andra ord en aning svårt att böja mig idag.
Detta faktum utnyttjas till bristningsgränsen av alla fyrfotingarna i hushållet.
För inte nog med att böjmekanismen har slagits ut, handhålleriet har gått samma väg.
Tappar ALLT. Och tappad mat är fyrfotingmat, så är det bara... (Synd på skinkmackan!)

Så idag är det rätt så synd om mig! (tycker jag)
Ont i ryggen, migränhuvudvärk...
Äh, jag tror baske mig att det får bli liggande läge (inte för att det har varit direkt ovanligt idag) ...
Uffe och Nalle har också ont i knoppen, säger dom...
Ondast har dom.
Mattehuvudvärk är absolut ingenting mot Uffe/Nalle-huvudvärk... (men dom är ju killar, så vad väntade jag mig?!)
Så nu går vi och lägger oss - igen!

3 kommentarer:

  1. Hoppas ryggen är bättre i morgon..här är det en rygg tillsom värker...lådor, möbler, pizzakartonger ja du vet, man kan fåt ont i ryggen av de åxå. men nu är det slutburet. sköönt.
    Kram bibban

    SvaraRadera
  2. Ryggont och migränhuvudvärk låter inte som några höjdare, hade själv en släng idag.
    Nu kan du ligga och ta igen dig med gott samvete.
    Ha det riktigt skönt och koppla av så är du kanske återställd på måndag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tant Brun; Nä du! Kånkande är inte nyttigt! Vare sig det är ved eller kartonger...
    Skönt att ni är färdiga med flyttkånkandet! Det är liksom lite dubbelt det där med att flytta. Både roligt och jobbigt.
    Hoppas att ni kommer att trivas bra i det nya boendet!!!

    Kramen!

    ***********************************

    Bloggullet; Tar en lugn dag idag också. Men det känns bättre idag (med viss hjälp av värktabletter) och det är allt skönt att veta att det finns ved att elda med!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!