Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 2 oktober 2009

Dumt att...

... jag inte gjorde det!
Satsade pengar på att jag skulle komma upp och iväg i tid, alltså...
För då hade jag vunnit - om nu någon hade satsat på att jag inte skulle klara av det.
Skit också!!!

Fast jag är alldeles trötter (tidiga mornar efter oroliga nätter är inte bra) och har jätteont i handleden.
Det var is på Missilenbilen.
Och den satt fast. Som klistrad.
Tur att fläkten funkar.
Tining medelst fläkt medan bilen står och puttrar alldeles för sig själv.
Så löser man det problemet...
Men innan pengen trillade ner hade jag redan skrapat i mitt anletes svett och förbannad var jag också.
VARFÖR ställer jag inte in bilen i garaget när den ska användas på morgonen och det är hög risk för isiga rutor????
Härmed bevisat att matten i huset i skogen är rätt så (hmmmm, eller jo, kanske) vimsig (???)...

En hel del har blivit bevisat denna veckan...

Nu tar jag helgledigt!

Ha det jättegott!!!





9 kommentarer:

  1. Tack. Tack. Tack!
    Från en sårad soldat till en annan. Fan vilken sits vi hamnat i. Och på omgivningen så låter det som att man gjort detta frivilligt. Idag känner jag mig som en riktigt elak häxa. Hoppas att det gått över tills i morgon. Nu har maken i alla fall kommit hem. Så nu får han ta hand om den magsjuke sonen och den galna hunden som vägrar göra sina behov ute... Nu tar jag en bok och går och lägger mig.
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  2. Du menar väl inte att du inte tänker skriva något på hela helgen???!!! Vad ska jag då läsa? Annacarin

    SvaraRadera
  3. Ajdå...isiga rutor...ah, ta nya tag uffematten, kom igen tanten, jag hejjar på dej vet du ;)
    Ha en skön lugn helg nu!
    Stora kramen på sej!

    SvaraRadera
  4. Min iskalla fötter kunde talat om för dig att bilen skulle in i garaget, de har aldrig fel, inte ens här nere i Skåneland. Ingen trodde på mina fötter då jag sa det skulle komma snö. Det gjorde det, inte mycket men dock. Nästa gång du ska upp tidigt o köra, maila mig o fråga om jag fryser om tassarna. Ha nu en god o skön helg. Kram Mia.

    SvaraRadera
  5. Jobbigt med isiga rutor. Och att sätta sig i en kall bil.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt du har det med djuren på landet, precis som det ska va!
    Fina bilder på vovvarna, små sötnosar. Ha en bra helg. :D

    SvaraRadera
  7. God morgon vännen!Inte lätt med isiga bilrutor så här års..hoppas du snart blir bättre i din handled inte kul att ha ont inte.

    Vill tacka dig för dina varma kommentarer som alltid gör mig så glad..dom gör mig extra glad efter allt som hänt.

    Har inte orkat blogga men ibland så kan det bli för mycket..har verkligen haft otur med allt hittils..hoppas att det vänder nu så att man kan få bli lite gladare.

    Hoppsan,ser nu att det snöar för fullt när jag tittar ut genom fönstret,så nu blir det vinter här i Lappland!

    Hoppas du haft en fin och mysig helg,sköt om dig!

    Stor Varm Kram från Maria!

    SvaraRadera
  8. Ja att baka är som meditation. Och visst glömmer man bort smärtorna en stund. Och med barnen blir det ju extra mysigt.
    Jag vet ju att det inte är personalens fel. De följer ju bara instruktioner. Men det är svårt att inte låte ens frustration gå ut över människan som sitter där och har dessa konstiga åsikter. Men det får ju visa sig. Antingen blir jag överraskad och klarar av att jobba. Eller så blir det som jag tror. Att det inte funkar alls. Men ingen ska kunna säga att jag inte försökt. För försöka ska jag.
    Nu till något roligare. Maken har gått till final i tävlingen "snyggaste killbloggaren". Men med den konkurransen han har så blir det nog svårt att vinna. Så jag vädjar till dig. Rösta på min man! ;-)

    http://falkelind.blogg.se/2009/october/rosta-pa-finalisterna-i-snyggaste-killblogga.html

    Massa kramar!!!!!

    SvaraRadera
  9. Annica; Ska ila och rösta ;-)!

    Kram!!!

    ****************************

    Annacarin; Himmel; nu blir jag riktigt smickrad!!! Bäst att jag försöker komma ihåg att dra ner hakan några pinnhål på hundpromenaden :-0!

    Kramen!

    ***************************************
    Hugan; Isiga rutor är riktigt illa!!! Men jag HAR ju för sjutton garage. Men inget bra minne...
    Tack för "mailstunden" :-)!!!

    Kram igen!

    *************************************
    imse; Det värsta denna gången var väl att jag borde ha tänkt ett steg längre... Men det gjorde jag inte (som vanligt). Virrig??? Vem??? Jag???

    Kramen!

    **************************************
    marina; Välkommen!!! Jo, dom är allt bra goa mina djur! Och det är härligt att bo så här, lugnt och skönt (för det mesta)...

    Kramen!

    ************************************

    Maria; Tänker ofta på dig! Och hoppas verkligen att det ordnar sig med allt!
    Känner mig ganska dum efter att ha lyckats "glömma" att garaget faktiskt finns för såna här tillfällen...

    Kramen och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!