Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 8 oktober 2009

Lite gnäll i förebyggande syfte

Tänk att man kan bli så in i bängen irriterad på sig själv...
VISSTE ju att jag skulle upp och iväg till U-hamn.
För att hämta pengarna till den där eländes veden, ni vet...
Och vad gör jag???
Jo, går omkring och gör allt möjligt konstigt istället för att göra mig iordning och åka...

Men till slut kom jag faktiskt iväg och KOM IHÅG ATT TA UT PENGARNA!!!
DET är något att rita kors i taket för, det!!!
Har hänt att jag har fått vända när jag har varit halvägs hemma.
Dom där uttagsautomaterna finns liksom inte där jag brukar handla.
Och då vill det till att man har j-kligt bra minne om man ska komma ihåg att göra det man ska. Och bra minne är inget jag lider av precis...

Kom dessutom ihåg att köpa bakplåtspapper och stjälkselleri (till Molly , hon älskar det, märklig pippi!).
Kunde inte smita förbi erbjudandet om att "köp två paket Zoegas och få en kaffeburk på köpet". Jag gillar Zoegas och min burk börjar se anfrätt ut. Dessutom blir väl kaffet inte dåligt av att ligga i skafferiet ett tag. Det lär väl inte bli så där ruskigt gammalt, misstänker jag ...

Dessutom har jag faktiskt torkat golv och försökt plocka undan lite... Ja, det är inte klokt vad jag har hunnit med idag, ha, ha!
Imorgon lär det nog inte bli nånting gjort mer än vedkånkeri .
Urk!!!
Men jag har ju tur som får låna kärran, så att det inte blir jobbigt i alla fall.
Det är ju lättare än att plocka från marken, som jag fick göra innan jag började beställa från L.
En enorm förbättring är det kan jag tala om!
Sparar mycket rygg, det!

Fast imorgon lär jag gruffa om ettan med kokskåp och centralvärme igen ...

Kan ju som bekant vara vansinnigt pipig och gnällig när jag vill.

OM jag inte "hörs av" imorgon vet ni vad det beror på!
(Jäkla ved!!!)


7 kommentarer:

  1. Vad gör Molly med bakplåtspapperet? HIHI. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att slippa veden. Men jag saknar brasorna...
    Tänk att de har ändrat sig från att säga att jag ska jobba minst 50% till att: Nu måste du nog ha i tanken att du kanske inte kommer att klara detta. Du har ju som sagt ganska stora problem med kroppen...
    Det är tvära kast ibland!
    Men nu ska jag väl inte ropa hej. De kan ju ändra sig igen. Men jag ska suga på karamellen!
    Ta inte ut dig i morgon nu.
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Annacarin; Äh, hon ger nog sjutton i bakplåtspapperet... Det är stjälksellerin hon vill åt :-)! Bakplåtspapper är mer för min bekvämlighet...
    Men det var nog lite fånigt uttryckt, hi, hi! Tänkte jag inte på....

    Kram!

    *************************************

    Annica; Ja, njut av det så länge det varar! Men i bästa fall har dom fattat läget - äntligen!
    Håller tummar och tår för att det ska ordna sig för dig!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Jag ska se om jag orkar rita ett kors i nåt tak för din del.


    Ta nu det lilla lugna med veden så du inte förtar dig! Kan du inte kalla på nån slags förstärkning??

    Här ska det åkas till Umeå för snusning på "barnbarnet"... ;)

    Var försiktig med sej nu
    Helgkram!

    SvaraRadera
  5. Hallojsan

    Hade gärna sänt över lite energi men tyvärr har jag inte mycket till övers.=(
    Köket tog en stund att måla. Det var en hel del soffliggande mellan varven men nu är det mesta klart.

    Får jag ett energiklot sänder jag genast över en portion. ;-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Hugan; Nackdelen med att bo i skogens djup är att det dels är långt att åka och dels att det inte finns allmäna kommunikationer... Sonen i Göteborg har lite mer än en timmes färdväg och den i Falköping är inte försedd med körkort. Äh, jag har ju klarat det förr!!! Så det går nog denna gången också. Men gnällas ska det!!!

    Tror lilla bebisen blir jätteglad för att få träffa sin bonusfarmor!

    En jättekram!!!

    **************************************

    Jenny; Kan tänka mig att det tog sin lilla tid! Inget litet jobb du gav dig på där... Men snyggt blev det!!!

    Tar tacksamt emot en portion energi om du kommer över någon... Helst imorgon :-)!!!
    Fast jag brukar ju vara äckligt nöjd när jag bara får in vedeländet... För det är rätt gôtt att ha lite värme i kåken!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  7. Okej då, om jag inte hör av dig så vet jag vad det beror på, var för siktig bara så du inte förtar dig med allt vedbärande.
    Undrar om jag har tackat för ditt fina och kloka inlägg hos mig för ett tag sedan, sådant gör mig glad, även fast "ämnet" är jobbigt.
    Har blivit mycket av det "ämnet" i veckan, många som är med i Jernsaxen, Föreningen jag startat upp är ju mycket sjuka, några har obotliga dagnoser och det tar på krafterna, men det är betydelse fullt i allafall och jag räknar med att verksamheten blir lättre i framtiden, då man kanske kan hyra in någon som svarar på mail och brev av tyngre psykologisk karaktär, fast det behövs oftast inte så mycket psykolog, de flesta vill baara ha någon att prata med och det är ju det livet handlar om!
    Hoppsan nu blev jag lite djupsinnig igen, fast jag är på glatt humör, kanske märks på mina lite "rubbade" inlägg, men man får inte roligare än man gör sig!
    ha det så bra som det bara går och trevlig helg med dig på alla sett!
    kram ifrån Peter!
    PS: jag säger inte att jag gillar din blogg för det vet du (ler)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!