Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 21 oktober 2009

Pepparkakor, "Tomtar" och blommor

Visst är det så att man i affären kan köpa något som kallas "sommarpepparkakor"?
Och kan man köpa "sommarpepparkakor" bör man ju i rimlighetens namn kunna baka sig lite "höstpepparkakor" eller möjligen "väldigttidigajulpepparkakor"...

För det var vad jag gjorde igår.
Hade såååå oooont i höften och dessutom "dagenefterhandlandemigrän" som visserligen var som eländigast mitt i natten.
Uffe väckte mig så att jag fick i mig min tablett i tid.
Han är allt bra att ha, min UffeHund!
Som faktiskt är alldeles nybadad...
Och kammad...
Och lätt irriterad på alla mattens påfund...

I alla fall har jag tre burkar pepparkakor, och i en av burkarna är dom lite mer brända samlade...
Den burken är tillägnad mig och svärdotter T...
Om hon nu kan äta brända kakor när hon är alldeles gravid? Sist hon var här gick det bra, och kan hon inte blir det ju desto fler till mig <span class=...

Fick förresten brev från "Tomten" idag <span class= och det passade ju alldeles utmärkt efter mina bravader igår, ha, ha! Måste säga att jag blev alldeles förvånad när jag läste avsändaren på vägen in från postlådan <span class= men samtidigt fick jag ju mitt pepparkaksbakeri i tankarna. Och det är klart att det blev en del filiturande på hemvägen, för det var ju ett lite märkligt sammanträffande <span class=, eller hur?!

Men, Annacarin, jag blev så himla glad!!!
TACK!!!
Kan ni tänka er? Denna snälla, omtänksamma tjej har skickat mig en blomstercheck att förgylla hösten med!
Ni anar inte hur glad jag blev!!!
Och det ska bli inhandlat något färgsprakande! Det behöver man nu när det är så grått och mörkt.
Fast det är så sällan det blir av att man (åtminstone jag) köper blommor till sig själv, bara för att... Det skulle man/jag nog göra oftare.
För av blommor blir man glad!!!

Och idag ska det plockas bort vissna sådana (blommor) ur krukor och byttor ute. Det är inget jag precis ser fram emot att göra, men det är rätt skönt när det är gjort. Ser lite tråkigt ut med alla vissna blad och pinnar...

Och lite (mycket) extra energi får jag när jag blir så där glatt överraskad!

Kramelikram!!!

<span class=i höstrusket!!!


5 kommentarer:

  1. Har bara hört talas om vinterchoklad, med pepparkaks-smak.
    Och nu får du en pepparkakskram ;)
    Bibban

    SvaraRadera
  2. Här har de börjat sälja julstakar, pepparkakor och julmust redan.

    Tänk vilken fantastiskt snäll person hon är som sände blommor till dig. Fler såna glädjespidare borde vi ha.

    Köp nu något riktigt färgsprakande till dig som piggar upp.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tant Brun; Nu får du lägga till "höstpepparkakor" i ordboken :-)!

    pepparkakskram tebax!!!

    ''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Bloggullet; Visst är hon helt otroligt jättesnäll, Annacarin?!
    Och kanontrevlig och en härlig humor... Fler såna skulle det finnas!!!

    Men MINA pepparkakor är INTE julpepparkakor!!! Dom ÄR "höstpepparkakor" så det så ;-)!

    Ha det jättegott!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Höstpepparkakor - tack för idèn, jag är sugen på Lussekatter - vad ska jag kalla dem - Maritakatter - jag bakar dem imorron.
    Jag delar din ilska när det gäller myndigheters bemötande. Håller med dig att samhället har blivit jobbigt för många människor. Men vad glad man blir när det finns människor som vill glädja andra. En blomma lyser upp tillvaron.
    Ha det så bra. Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Viola; Att få en blomstercheck bara så där, helt utan anledning är alldeles jättestort!!! Jisses, så glad jag blev!
    Och hon är en härlig människa, Annacarin! Så himla snäll och en sån underbar humor... Snacka om att bloggeriet ger en massa glädje!

    Det här med socialens behandling av unga människor tror jag kommer att straffa sig längre fram... För vad får ungdomarna för intryck av "vuxenvärlden"? Inte är det bra, inte...

    Så det är tur att det finns Annacarin-ar lite här och där :-)! Sällsynta, ja; men dom finns!!!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!