Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 6 oktober 2009

Förkortningar

Är ofrivillig medlem i ett alldeles nytt förbund!
SPV underavd sadibu...

Gissa vad det betyder, om ni kan!

Ledtråd;
Det är KALLT ute och inne hade jag 14 grader imorse...
Just på grund av att jag upptäckte att jag var medlem i nämnda förbund...

Ibland önskar jag att jag var någon helt annan...
Till exempel någon som var frisk och arbetsför och bodde i en etta med kokskåp...
Med centralvärme...
Fast bara ibland...
Ja, frisk och arbetför vill jag ju vara, men i övrigt...
Trivs ju så löjligt bra med att bo så här med djuren och skogen och alltihop.
Egentligen gör jag ju det...
För det mesta!

5 kommentarer:

  1. Brrrr... Men hujedamej..
    *skickar lite värme*
    Vadan detta?
    Kramar

    åhhh.. du har en till blogg.. den har jag missat *gnuggar händerna och smiter in dit*

    SvaraRadera
  2. Widénskan; Så är det att bo i ett hus med bara vedeldning och inse att utan pengar köper man ingen ved ;-)!
    Känner att ryggen inte riktigt vill lasta av en kärra ved just nu heller för den delen... Eller om det är latmasken som sitter där i ryggslutet och gonar sig? Man vet aldrig :-0!

    Såg att du hade "ilat" :-D!!! Tummar hålles!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina kommentar! Ibland skriver jag så jag tror att jag skrämmer bort folk, men inte då! Glad att du dök upp mitt i natten!
    Gissa vad som just nu står i ugnen här i huset? En äppelkaka! Ja visst är det skumt, den blir klar lite över tolv, så då får vi bjuda spökena på nattfika!
    Jag vill också bo i skogen, kommer blogga mycket om det i framtiden, vi har ett perfekt fritidshus som vi kan utveckla hur mycket som helst om det fanns tid och pengar, ideérna och drömmarna finns redan!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte lista ut förkortningarna.;o)

    Jag förstår dig, att bo som du och känna sig fri måste vara härligt. Sen är det ju jobbigt att klara allting själv när man har ont.
    Om jag kunnat skulle jag vilja bo i skogen eller vid stranden, nära naturen.

    Och ibland vill jag som du bosätta mig i en lägenhet och slippa allt omkringbesvär som det medför att ha eget hus.

    Det låter kallt som tusan, har du fått upp värmen än?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Peter; Tycker det var viktiga saker du tog upp! För det är ju så att döden är en del av livet och det är så svårt att prata om det. Även om det säkert vore väldigt bra för många!

    Satsa på fritidshuset! Tror inte ni skulle ångra er :-)! Frihet är det bästa ting...osv.

    Hoppas äppelkakan blev god och att "spökena" blev mätta och belåtna ;-)!

    Kram tebax!

    **************************************

    Bloggullet; Jo, så här är det; SPV = Spar På Ved. Underavdelningen sadibu= så att du inte blir utan :-)! Lätt som en plätt (när man vet det!!!)

    Jodå, nog blev här varmt till slut... Men det gick åt en hel del ved (som skulle ha sparats...)
    Men jag är "en aning" sur på hyresvärden som inte fixar någon alternativ uppvärmning. För vad fasen gör jag om jag inte får tag i ved???

    Försökte få köpa en mindre mängd av den snåle gubbjäkeln i helgen, men se det "fanns inte så det räckte"... Konstigt! Jag ser ju att det ligger hur mycket som helst här... Men han är av den där typen "fruntimmer begriper ingenting". Och med tanke på hur hans fru är så kanske det är förklarligt, he, he!

    Nu ska jag försöka ta mig samman och sälja mina fonder och tigga lite av sonen eller pappa så att jag får ihop till ett lass ved och så ska jag ringa till "Ved-L", "min" vedleverantör (tjusigt va, egen leverantör :-D?)...

    Storverk ska uträttas!
    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!