Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 21 december 2010

Det finns...

... stunder då jag tror på tomten :)...


Min pappa är bara så bäst!!!
Räddad (för stunden i alla fall och det räcker långt!!!)!!!

Även om det är jobbigt att inte klara sig själv är det en välsignelse att ha en förälder som förstår och bryr sig om... 
Och då gäller det INTE bara det ekonomiska... 
Vi har pratat om mycket idag, min pappa och jag! 
Och jag tror att han förstod mer än jag trodde att han skulle göra... 
Man kommer liksom till en gräns när det bara väller ur en... Allt man är bekymrad och rädd och ledsen för... 
Och jag har nog hållit inne en hel massa inför pappan, av någon slags missriktad hänsyn...För han menade att "allt detta borde du inte ha burit på själv, lilla vännen"...
Och han har uppenbarligen förstått att det har varit mycket jag har tigit med, för han lät inte särskilt förvånad när han fick agera "slasktratt", stackaren...
Så här har det pratats och gråtits och skrattats idag...

Så nu tänker jag fira jul (låt vara med begränsade resurser) och faktiskt lita på att allt blir bra till slut...
Med ALLT!

Ska affirmera allt vad jag orkar på vad jag verkligen VILL!!! 
För det vet jag ju innerst inne...
Och till slut ska jag banne mig nå mina mål!!! Så det så!!!!!!!!!!!!!!!!!


9 kommentarer:

  1. Låter otroligt skönt! Pappor är bäst!

    SvaraRadera
  2. Renée; Ja, dom överträffar sig själva allt som oftast :)!!!

    SvaraRadera
  3. =) så bra det lät det.. föräldrar är bra. Har du inte din mamma kvar?
    Kramis på dej..

    Själv har jag lust att kräkas på julhelvetet just nu.. bläärk..
    Ska tröstfika lite o se om jag får upp humöret nån liten gnutta

    SvaraRadera
  4. BertaStina; Pappan har avgjort sina ljusa stunder :)... Mamma dog för åtta år sedan... Saknar henne så det gör ont. Min bästa vän och bästaste mamma...

    Känner att jag INTE behöver tröstfika idag :)... Bra för magarna, he, he...

    Men juleländet är jag relativt trötter på ändå! Och inte tänker jag härja runt för mycket. Nu kommer ju sonen med sina kattbarn, så det känns rätt meningslöst att lägga för mycket energi på städeriet... Ha, ha! Hittar ALLTID undanflykter...

    Glöm inte att pausa och andas i julstressen... Fast det blir nog fan jul ändå, vare sig man blir "färdig" eller inte...

    Kramis tillbaka :)!!!

    SvaraRadera
  5. =) Nä städa var väl skit samma.. Bertis är glad om hon hinner få klart dom förbaskade julklapparna..
    Blir nya tag i morgon o då hade jag fasen velat bli klar med det..

    Trist att du inte har din mamma kvar =(
    Det har BertaStina, men tyvärr inte sin pappa..
    Det är 25 år sen han gick bort.. 25 år som man fått klara sig utan en "riktig karl" haha =)
    Eller i varje fall utan nån som alltid kunde fixa allt =(

    Natti natti med dig..
    Dröm sött

    SvaraRadera
  6. Hejja Pappa!
    Sablar vad det får mej att sakna pappa ännu mer...han hade alltid de där rätta sköna råden man behövde...
    Kör i vind!
    Kram på sej

    SvaraRadera
  7. Ja, min pappa var oxå alltid min trygghet tills spriten tog över för honom. Mamma har aldrig funnits där för mig. MEN det beteendet har jag förändrat för mina barn har en närvarande mamma till 100%.

    Det är klart att du kommer att uppnå dina mål, precis som jag, även om jag i dagsläget inte vet vilket som är viktigast.

    Men vi klarar det till slut, det är jag övertygad om.

    Ha en skön dag - kramkram

    SvaraRadera
  8. BertaStina; Inte blir det särskilt många julklappar här.. Men det var flera år sedan vi la ner det... Bonusbarnbarnet får givetvis en eller annan "klapp", men resten får en kram istället *L*...

    Visst är det jobbigt att förlora sina föräldrar, hjälper inte hur gammal man är... Men det är ju sånt livet är...

    Hoppas du blir klar med ditt och kan koppla av lite också. Ingen mening med att känna sig som ett "ursketet äppelmos" på julafton ;)!

    Julkramen på sig!!!

    **************************

    hugan; Känner med dig!!!!
    Saknar ju mamman så det gör ont emellanåt. Men jag tänker på henne varje dag och då känns det som om hon är med och lägger sig i och har synpunkter på allt i vanlig ordning *skrattar*...

    Bamsekramen!!!!

    ******************************

    Cattis; Snart nytt år och nya tag!!! Ska ägna mig åt att skriva ner och fundera på vad sjutton som är viktigast just nu... När jag bara blir färdig med juleriet ska jag banne mig sätta igång på allvar.... Kanske lägga lite tarot någon av de sista dagarna på 2010... Och försöka vara neutral (lätt som en plätt; not) när jag tolkar...

    Kramen i kylan!!!

    SvaraRadera
  9. Låter som du kommit en bit på väg. Så skönt det lät med prat, gråt och skratt om vartannat. Förlösande.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR. "Mot nya djärva mål", som det brukar heta. Tappa inte sugen. Kramar.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!